Gå til innhold

Problemer med Sony Ericsson media manager

Anbefalte innlegg

Gjest vil ha bilder
Skrevet

Jeg har en sony, og har lyst til å overføre bilder fra mobilen til pc.

Problemet er at jeg har lastet ned media-manger fra cd som fulgte med mobilen. Kobler til mobilen, og det står at den er i rett modus. Men når jeg klikker på siden med bildeoverføring står det "koble til telefonen".

Noe er galt. Har prøvd å avinstallere og installere på nytt, pluss at jeg forsøkte å laste det ned fra hjemmesiden til sony.

På eldre mobiler jeg har hatt er det mye enklere. Det dukker opp en standard filoverføringsboks på skjermen og jeg velger bare at bildene skal lastes ned, også gjøre de det.

Det dukker ikke opp et slikt skjermbilde når jeg plugger inn den nye mobilen.

Noen som har peiling på hva som er galt?

Skrevet

Den sony ericsson media manager er bare skit..imho..

Eneste måten jeg får det tli å virke på, er å plugge mobilen/kabelen inn i en ledig USB-port, takke pent nei til alt som måtte poppe opp av automatiske tilbud fra Windows eller andre installerte programmer som detekterer bilder på minnet, og så gå inn i My Computer og bare direkte brose minnebrikken som en montert removable disk. For all del ikke gidde å åpne Sony Ericsson Media manager, den står bare og klager over at du ikke har connecta mobilen hos meg ihvertfall.

Hvis du er på en linux/unixmaskin blir det litt annerledes, men regner med du har en Windowsmaskin

Gjest vil ha bilder
Skrevet

Den sony ericsson media manager er bare skit..imho..

Eneste måten jeg får det tli å virke på, er å plugge mobilen/kabelen inn i en ledig USB-port, takke pent nei til alt som måtte poppe opp av automatiske tilbud fra Windows eller andre installerte programmer som detekterer bilder på minnet, og så gå inn i My Computer og bare direkte brose minnebrikken som en montert removable disk. For all del ikke gidde å åpne Sony Ericsson Media manager, den står bare og klager over at du ikke har connecta mobilen hos meg ihvertfall.

Hvis du er på en linux/unixmaskin blir det litt annerledes, men regner med du har en Windowsmaskin

Får den ikke opp som en removable disk- Hvordan browser du minnebrikken? Med andre ord; hva trykker du på etter at du går inn på "Datamaskin" ?

Takk for svaret!:) Godt å se at det ikke bare er jeg som har problemer med idiotprogrammet.

Skrevet

Får den ikke opp som en removable disk- Hvordan browser du minnebrikken? Med andre ord; hva trykker du på etter at du går inn på "Datamaskin" ?

Takk for svaret!:) Godt å se at det ikke bare er jeg som har problemer med idiotprogrammet.

sorry seint svar..

Jeg finner den som f.eks E: elller D: under min datamaskin (jeg har en ekstern minnebrikke til min mobltelefon, så jeg får opp to stasjoner, E: og D:, dette tilsvarer intern og ekstern minne på mobilen)

Men du ser altså ikke noe utover det vanlige under 'min datamaskin'?

Jeg har tatt det for gitt at du har en USB-kabel som du kobler mobilen til PC-en med?

-åpne et vindu med oversikt over Min Datamaskin før du kobler til mobilen. Legg merke til hva slags disker du har tilgjengelig her

-kobl til telefonen med USB-kabelen.Hvis mobilen spør deg om du vil ha 'telefonmodus' eller 'filoverføring', så velg 'filoverføring'. Kommer det nye entries under Min Datamaskin?

-Hvis ingen endring: har du flere USB-porter? Isåfall prøv flere/allle..

-..og så er jeg snart tom for råd..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...