Gå til innhold

Anbefalt kosttilskudd???

Gjest Dillapåvitaminpilla :o)

Anbefalte innlegg

Gjest Dillapåvitaminpilla :o)
Skrevet

Det florerer alskens kosttilskudd på markedet, men hvilke merker er virkelig bra??? Vitapro er jo ikke det store lenger, etter media å dømme.... Men omega 3 trenger vi- og B-vitaminer. Noen gode merker å anbefale???

Skrevet

Det var et godt spørsmål. Jeg lurer på det samme selv :-)

Er ikke VitaePro i skotet lengre?

sort som natta
Skrevet

spektro b vitaminer er jeg fornøyd med.ennå ikke funnet omega 3 som går lett ned(leter fortsatt)

sort som natta
Skrevet

spektro b vitaminer er jeg fornøyd med.ennå ikke funnet omega 3 som går lett ned(leter fortsatt)

spektro er multivitamin,ikke b-vitamin.beklager for feil info

Skrevet

Jeg og jentene tar tran, gutten Omega 3 kapsler, og mannen min trankapsler.

Så tar vi svarthyllkapsler hvis vi kjenner at forkjølelse kommer snikende, og da forsvinner den som regel kjapt.

Skrevet

Hvorfor trekker du ut Omega3 og B-vitamin som det viktigste? Er ikke alle som trenger tilskudd av disse. Det finnes faktisk svært lite forskning som dokumenterer helsegevinster av å ta tilskudd av Omega 3.

Skrevet

http://www.friflyt.net

Kjøper Collett B-vitaminer (fås kjøpt i dagligvarebutikker).

Fri flyt har samme innhold omega 3 som Møllers dobbel, men koster nesten tre ganger så mye..

Skrevet

Har du et høvelig normalt sunt kosthold er det meningsløst å kaste bort penger på kosttilskudd.

Skrevet

Dersom du ikke har matvareallergi eller spesielle behov gjelder det gamle rådet om å ta tilskudd av tran (feks Møllers tran) i alle måneder med r i (SeptembeR- apRil) fremdeles. Ut over dette er et godt og variert kosthold den beste måten å dekke vitamin- og mineralbehovet på. :)

http://www.forskning.no/artikler/2002/juli/1026848046.43

Skrevet

Vitamintilskudd er ikke nødvendigvis sunt. Såvidt jeg vet finnes det ingen pålitelige studier som viser noen betydelige helsegevinster ved å ta vitamintilskudd bortsett fra dersom man har fått påvist mangel på et bestemt vitamin. Og det finnes mange studier som faktisk viser negative helseeffekter ved en del vitaminer i pilleform. Den største og mest omtalte "studien" av omega 3-tilskudd er organisert og betalt for av en omega3-pille-produsent og resultatene og forskningsmetodene er aldri publisert, til tross for at forskere har etterlyst dokumentasjon over lang tid.

Spis heller sunt og variert, inkludert feit fisk. Det er alt som skal til for å få i deg det du trenger.

http://www.forskning.no/artikler/2007/februar/1172572062.72

jasåsånnerdet
Skrevet

Fri flyt har samme innhold omega 3 som Møllers dobbel, men koster nesten tre ganger så mye..

Møllers dobbel er jo mye dyrere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...