Gå til innhold

Fastelavens boller

Gjest Ingen baker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sjokoladebitene er ikke noe problem i alle fall. Jeg tror ikke vaniljekremen er det heller for jeg mener i alle fall å huske at vi frøs ned skolebrød? Sånne med melis og kokos og vaniljekrem vet du. Men du kan jo bare vente med å fylle bollene til de skal spises, da blir de best også. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det går bra.. Mener jeg har fryst skolebrød før (melis og vaniljekrem). Er det fastelavens på søndag? :o) Da skal jeg lage boller med syletøy, krem og melisdryss.. Mmmmmmmmmm... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingen baker

Sjokoladebitene er ikke noe problem i alle fall. Jeg tror ikke vaniljekremen er det heller for jeg mener i alle fall å huske at vi frøs ned skolebrød? Sånne med melis og kokos og vaniljekrem vet du. Men du kan jo bare vente med å fylle bollene til de skal spises, da blir de best også. :o)

Tenkte jeg skulle lage noen med en klatt vaniljekrem inni, istedet for å smøre på rett før. Har gjordt det før, men ungene synes det blir litt mye. Heller en klatt inni. Jeg fryser dem, det går nok bra om jeg tar dem opp kvelden før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Onsdag1365380628

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1234878143' post='4093977]

Sjokolade som ligger i kjøleskap eller i fryser blir hvit, gjør den ikke?

Nei, sjokolade som er blitt hvit er ofte gammel og har gådd ut på dato. Ellers tåler den godt både kjøleskap og fryser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Nei, sjokolade som er blitt hvit er ofte gammel og har gådd ut på dato. Ellers tåler den godt både kjøleskap og fryser.

Den kan også ha vært utsatt for store temperaturforandringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle lage noen med en klatt vaniljekrem inni, istedet for å smøre på rett før. Har gjordt det før, men ungene synes det blir litt mye. Heller en klatt inni. Jeg fryser dem, det går nok bra om jeg tar dem opp kvelden før.

Det går fint å fryse fylte boller. :-)

Kan også varmes i microen, men pass da på at fyllet blir fryktelig varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingen baker

Det går fint å fryse fylte boller. :-)

Kan også varmes i microen, men pass da på at fyllet blir fryktelig varmt.

Bollene er bakt og noen ligger i frysen og etter svarene å dømme går det nok greit ja:-)

Smaker nok helt topp på søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bollene er bakt og noen ligger i frysen og etter svarene å dømme går det nok greit ja:-)

Smaker nok helt topp på søndag.

Det gjør de garantert. :-) Har gjort det slik mange ganger selv. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...