Gjest ollymor Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 jo da men poenget er at det er "100" slike episoder hver dag og da er det ikke lenger snakk om at det tar et par minutter ekstra... :0) vet det, mine har vært små engang de også! En trasig alder, men det går over:0) Vær tålmodig :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Åh? tror du ikke jeg vet det?Jeg har faktisk gjennomgått det samme som dere! Ok..Jeg var jo BARE hjemmeværende, det blir ikke verdsatt denne gangen, av de som jobbet. Jeg var sammen med ungene fra morran til kveld, trassige..hylende og snille unger om hverandre.Barnehage fantes ikke der jeg bodde og det var ikke så vanlig ,at Far hjalp til heller..så mye falt på oss heldige hjemmeværende.Så flyttet vi og jeg fikk jobb..da var eldste mann 15 år og minste 3 år! Jeg hadde faktisk mer overskudd til mine, etter endt Arbeidsdag.Ungene fikk masse venner og døren vår var åpen for alle. Det ble Fotballklubb for Gutta ,med kjøring (naboens unger også) 2 ganger i uken og jenta med turn og balett..så tro meg , vi hang i stroppen vi også! MEN, vi hadde ett enkelt Hjem..vi måtte ikke ha alt.Ikke måtte vi reise 2 ganger i året til Utlandet og ikke i Fjellet f hver påske for å gå på Slalom.Og ikke måtte vi har alt..alle andre hadde.Klærskapene til mine Barn og Barnebarn er stappfulle av alt, som de ikke for brukt engang og lekene til ungene så mye,at de knapt vet, hva de egentlig skal leke med.Og Far skal på trening 2 ganger i uken og mor skal følge sine Hobbyer.Nei! jeg liker ikke den utviklingen.( det gjelder mine først og fremst) De er sååå sliten ,når de kommer hjem og ungene så umulig oftest. Jeg skjønner ingenting! De er verdens snilleste unger, sammen med oss ..og da har vi de flere dager i slengen. Mon tro, enkelte mødre og fedre ikke har tålmodighet nok? Alt skal gå etter foreldrenes pipe..samme hva! ungene må få lov å bestemme litt de også! Nei, Nei nå må jeg gi meg,var ikke meningen å tømme meg sånn ..beklager, men sånn er jeg..antakeligvis en gammeldags bestemor! men jeg elsker mine Barnebarn..de er bare så gode unger! Flott innlegg ) Jeg er så enig, så enig. Det som er mitt problem nå er at jeg ikke vet hvordan jeg skal finne overskudd igjen. Ungene er greie, fritidsaktivitetene er på minimum hos alle, gubben er grei og tar sin del av jobben hjemme. Overskuddet til å gjøre det lille ekstra er borte. Hvor i all verden skal jeg finne det igjen? Mine foreldre er også supre når det gjelder å avlaste oss med ungene. Dette gjelder spesielt å følge til aktiviteter som foregår i arbeidstida (fysioterapi). De stiller også villig opp når begge foreldre en sjelden skal bort samtidig. Jeg blir nesten litt redd for å unytte dem for mye. Så takk til alle besteforeldre som gjør denne jobben. For tålmodigheten med barn og barnebarn. Vi ser det dere gjør for ungene våre, som vi så gjerne skulle gjort selv, men ikke makter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ollymor Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Flott innlegg ) Jeg er så enig, så enig. Det som er mitt problem nå er at jeg ikke vet hvordan jeg skal finne overskudd igjen. Ungene er greie, fritidsaktivitetene er på minimum hos alle, gubben er grei og tar sin del av jobben hjemme. Overskuddet til å gjøre det lille ekstra er borte. Hvor i all verden skal jeg finne det igjen? Mine foreldre er også supre når det gjelder å avlaste oss med ungene. Dette gjelder spesielt å følge til aktiviteter som foregår i arbeidstida (fysioterapi). De stiller også villig opp når begge foreldre en sjelden skal bort samtidig. Jeg blir nesten litt redd for å unytte dem for mye. Så takk til alle besteforeldre som gjør denne jobben. For tålmodigheten med barn og barnebarn. Vi ser det dere gjør for ungene våre, som vi så gjerne skulle gjort selv, men ikke makter. Nå ble jeg skikkelig lei meg på dine vegne.Klart,det er mange som sliter også..av mange grunner! Det er jammen godt du har snille foreldre.som kan stille opp..det er ikke alle forunt. Har du muligheten til en uke ferie bare du og mannen din?Besteforeldrene stiller sikkert opp, hvis de har muligheten til det! Kansje det gjør susen? eller så må du tar deg en tur til legen og sjekke Helsa! Det er ikke bra å ha det sånn! Stakkars deg. Du må i hvertfall gjøre noe med det, også håper jeg inderlig du får Hjelp på noen måte.Lykke til. lei meg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.