Gå til innhold

gluten

Gjest kanskje litt feil forum men det e så mange smarte her inne ;)

Anbefalte innlegg

Gjest kanskje litt feil forum men det e så mange smarte her inne ;)

er det gluten i ostekake? som dere sikkert skjønner er det ikke jeg som ska bake, men en som ska bake for meg og jeg ska servere den i selskap hvor det er en som har glutenallergi. jeg aner ikke hva som er i denne kaken jeg, utenom ost ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Onsdag1365380628

Hvis bunnen er laget av knuste kjeks er det gluten i kaken. Gluten finnes som kjent i diverse meltyper. Ostekake kan lages glutenfri ved å bruke nøttebunn. Har ikke oppskrifta i hodet, men man må passe på å ikke bruke noe hvetemel ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kakebunnen blir laget med glutenfrie kjeks, eller med nøttebunn, og ostefyllet bare med ost og gele - så blir kaka glutenfri.

Vanlig ostekake er gjerne laget med Digestive-kjeks, og den inneholder gluten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mor til to cøliakere

Glutenfrie kjeks til ostekake får du kun i allergihyllen i godt utstyrte supermarked - evt helsekost e.l. MEN, kaken blir jo uansett så mye, mye bedre med mandelbunn. Jeg har ikke oppskrift i hode, men søk på nett. Innhold er mandler, melis og eggehvite - om jeg ikke husker feil. Så blir det heller ikke så hardt som det blir av digestivekjeks og smør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...