Gjest kanskje litt feil forum men det e så mange smarte her inne ;) Skrevet 16. februar 2009 Skrevet 16. februar 2009 er det gluten i ostekake? som dere sikkert skjønner er det ikke jeg som ska bake, men en som ska bake for meg og jeg ska servere den i selskap hvor det er en som har glutenallergi. jeg aner ikke hva som er i denne kaken jeg, utenom ost 0 Siter
Onsdag1365380628 Skrevet 17. februar 2009 Skrevet 17. februar 2009 Hvis bunnen er laget av knuste kjeks er det gluten i kaken. Gluten finnes som kjent i diverse meltyper. Ostekake kan lages glutenfri ved å bruke nøttebunn. Har ikke oppskrifta i hodet, men man må passe på å ikke bruke noe hvetemel ihvertfall. 0 Siter
pusi Skrevet 17. februar 2009 Skrevet 17. februar 2009 Jeg bruker digestive kjeks i bunnen. det er mulig det er gluten i den? Ellers er det ost, gele, fløte, rømme, melis, smør og vaniljesukker i den ostekaken jeg bruker. Du kan kanskje finne interessante opplysninger her: http://www.matoppskrift.no/sider/Glutensok.asp 0 Siter
Onsdag1365380628 Skrevet 17. februar 2009 Skrevet 17. februar 2009 Jeg bruker digestive kjeks i bunnen. det er mulig det er gluten i den? Ellers er det ost, gele, fløte, rømme, melis, smør og vaniljesukker i den ostekaken jeg bruker. Du kan kanskje finne interessante opplysninger her: http://www.matoppskrift.no/sider/Glutensok.asp Digestive er gluten i ja, den er laget av hvetemel. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 Hvis kakebunnen blir laget med glutenfrie kjeks, eller med nøttebunn, og ostefyllet bare med ost og gele - så blir kaka glutenfri. Vanlig ostekake er gjerne laget med Digestive-kjeks, og den inneholder gluten. 0 Siter
Gjest mor til to cøliakere Skrevet 21. februar 2009 Skrevet 21. februar 2009 Glutenfrie kjeks til ostekake får du kun i allergihyllen i godt utstyrte supermarked - evt helsekost e.l. MEN, kaken blir jo uansett så mye, mye bedre med mandelbunn. Jeg har ikke oppskrift i hode, men søk på nett. Innhold er mandler, melis og eggehvite - om jeg ikke husker feil. Så blir det heller ikke så hardt som det blir av digestivekjeks og smør. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.