Luska Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 Vi er en venninnegjeng som har jentekvelder en kveld i måneden, såkalt "symøte" ;o) Hos en av disse venninnene, så er stort sett alltid mannen hennes hjemme på disse kveldene. Vi pleier å sitte på kjøkkenet og spise og skravle, og mannen sitter i stua vegg i vegg og ser på tv og kommer stadig med kommentarer til det vi prater om. Vi er flere som irriterer oss over dette. Det er så deilig med en frikveld fra mann og barn hvor vi kan sitte og sludre og fjolle med venninner, og så skal det sitte en mann å vifte med øra og få med seg alt vi prater om? For det første er det rart at mannen har interesse av å være hjemme når huset invaderes av oss jentene. For det andre er det rart at denne venninna vår syns det er greit at han er hjemme. Alle de andre mennene våre holder seg langt unna i slike situasjoner. Hva syns dere? Er det greit at mennene er hjemme og "deltar" på venninnekvelder? 0 Siter
AAA Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 Det hender at mannen min er hjemme når jeg har "syklubb" elelr vinings eller hva det måtte være med venninner. Men han er aldri i samme rom, han sitter i kjellerstuen, og han involverer seg selvsagt aldri i det vi måtte ha på tapetet i stua. .....Men han pleier å komme snikende utpå kvelden for å stjele rester av hva det måtte være vi hadde spist....... 0 Siter
Gjest togli Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 Man kan jo ikke akkurat kaste mannen ut hjemmefra, men han trenger jo ikke å sitte med øra på stilk og blande seg inn heller.... Hvis jeg har jentekveld er mannen min ofte hjemme. Godt å ha en som kan ta ansvar for ungene dersom det er noe etter at de har lagt seg. Mannen min sitter da gjerne på loftet og ser på tv der. Noen ganger sitter han i stua når vi sitter på spiseplassen mellom kjøkken/stue. Fordelen med dette er jo at han er døv og ikke får med seg noe av det vi sier når han ikke ser oss, men jeg tror aldri han ville sittet og kommentert ting uansett ;-) 0 Siter
Luska Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Skrevet 18. februar 2009 Det hender at mannen min er hjemme når jeg har "syklubb" elelr vinings eller hva det måtte være med venninner. Men han er aldri i samme rom, han sitter i kjellerstuen, og han involverer seg selvsagt aldri i det vi måtte ha på tapetet i stua. .....Men han pleier å komme snikende utpå kvelden for å stjele rester av hva det måtte være vi hadde spist....... Ja, jeg syns selvsagt det er lov for mannen å være hjemme på slike kvelder, men da i en annen del av huset eller at han kan finne på noe i garasjen e.l. De fleste jeg kjenner drar til kompiser etc. på slike kvelder. ) 0 Siter
Luska Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Skrevet 18. februar 2009 Man kan jo ikke akkurat kaste mannen ut hjemmefra, men han trenger jo ikke å sitte med øra på stilk og blande seg inn heller.... Hvis jeg har jentekveld er mannen min ofte hjemme. Godt å ha en som kan ta ansvar for ungene dersom det er noe etter at de har lagt seg. Mannen min sitter da gjerne på loftet og ser på tv der. Noen ganger sitter han i stua når vi sitter på spiseplassen mellom kjøkken/stue. Fordelen med dette er jo at han er døv og ikke får med seg noe av det vi sier når han ikke ser oss, men jeg tror aldri han ville sittet og kommentert ting uansett ;-) Neida, man kan jo ikke kaste en mann ut fra sitt eget hus. Men rart at noen menn er interesserte i å delta på en slik kveld. Da tenker jeg tøffel og nysgjerrig og kjerring med en gang... ;o) Eller fravær av sosiale antenner. ;o) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 Man kan jo ikke akkurat kaste mannen ut hjemmefra, men han trenger jo ikke å sitte med øra på stilk og blande seg inn heller.... Hvis jeg har jentekveld er mannen min ofte hjemme. Godt å ha en som kan ta ansvar for ungene dersom det er noe etter at de har lagt seg. Mannen min sitter da gjerne på loftet og ser på tv der. Noen ganger sitter han i stua når vi sitter på spiseplassen mellom kjøkken/stue. Fordelen med dette er jo at han er døv og ikke får med seg noe av det vi sier når han ikke ser oss, men jeg tror aldri han ville sittet og kommentert ting uansett ;-) ''Noen ganger sitter han i stua når vi sitter på spiseplassen mellom kjøkken/stue. Fordelen med dette er jo at han er døv og ikke får med seg noe av det vi sier når han ikke ser oss'' Haha, ja, noen ganger er det fint å ha en døv mann :-) 0 Siter
Tralla Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 Nei, venninnekveld er venninnekveld uten mannfolka. Hyggelig at de kommer inn i stua/spisestua og sier hei og småprater litt, men resten av kvelden oppholder de seg i kjeller/loftstue, eller ute hos egne venner. Det er det vanlige i min krets. Tror ikke det er noen av de som hadde hatt interesse av å høre om det vi snakker om heller. Så de er glade for å få en "fri-kveld" Tror jeg ville mislikt det om en satt og lyttet og kommenterte det vi snakka om. Ei venneninne fikk seg ny kjæreste, som var litt vel sjalu. Så han kom alltid inn og satte seg midt i sofaen og ble der en time eller to. Meget upassende synes vi alle. Og det var ikke bare hjemme til de, men hos andre også, for han "måtte" hente og bringe henne. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 ''Vi pleier å sitte på kjøkkenet og spise og skravle, og mannen sitter i stua vegg i vegg og ser på tv og kommer stadig med kommentarer til det vi prater om.'' Ja, det vet jeg ville irritert meg også. Jeg synes også det er hyggelig å ha huset for seg selv på slike jentekvelder, men en kan jo ikke kaste mannen ut. Imidlertid synes jeg det er en selvfølge at han oppholder seg et annet sted (om det er plass til det), og i hvertfall ikke lytter til samtalen. 0 Siter
Gjest Alt til sin tid Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 Nei, sånn generellt ville jeg ikke synes om at mannen var hjemme på en slik jentekveld. For det er jo akkurat det det er, en kveld for jentene hvor de kan fnise og snakke om typiske jenteting. Det MÅ bli noe amputert om en mann er i nærheten. Synes det er rart at mannen ikke kan kjøre en tur til en kompis eller noe en slik kveld. Må da være koselig for ham også det. Noen ganger er det jo selvsakt greit at en ikke drar ut, mannen kan være fryketlig forkjølet, han kan ha noe svært viktig papirarbeid som skal være ferdig til dagen etterpå, ungene kan være syke og masete osv. Da er det greit at partneren er hjemme, men da bør også vedkommende gå så langt unna "selskapet" som mulig, drive med sitt og la gruppen være i fred. Kjære vene, du snakker om en gang i måneden, såpass "egosist" bør man da kunne være at en med god samvittighet kan "forlange" litt privatliv akkurat den tiden gjestene er i huset. Det hadde aldri vært noe diskusjon her i huset, mannen hadde av egen fri vilje, basert på fornuft og respekt, dratt til en kompis den tiden eller dratt opp på gården og jobbet litt el. Skulle bare mangle, hadde blitt sint ellers jeg 0 Siter
Åsemor Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 ''kommer stadig med kommentarer til det vi prater om.'' Hehe, her ser jeg for meg at jeg hadde kommet med en spøk ala "heidu, dette er jentekveld og jenteskravling, og du trenger ikke å blande deg", sagt med et glimt i øyet. Jeg klarer liksom ikke å holde kjeft, om sånt. 0 Siter
Gjest @krøll Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 Min mann får et plaget uttrykk i ansiktet når jeg nevner ordet jentekveld. Det går omtrent fem minutter før telefonen hans gløder til ulike kamerater om hvor han kan tilbringe kvelden. Han vil gjerne både bringe og hente, men det er for å være sikker på at jeg kommer meg trygt frem på glatta, eller finner veien i veldig "godt" humør, og ikke for å passe på. Og det ville ikke falt han inn å gå inn. Jeg ringer når jeg vil bli hentet, og han sender en sms med "nå er jeg her, så nå kan du komme" 0 Siter
Onsdag1365380628 Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 Jeg ville tatt det som en selvfølge at mannen fant på noe annet å gjøre den kvelden. Jeg hadde synes det var pinlig om han hadde sittet med ørene på stilk og kommet med kommentarer på hva vi snakket om. 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 Kanskje han ikke har noen kompiser å dra til eller noe annet sted å dra? 0 Siter
Gjest JUSTaMinute Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 Det er kanskje mannen hennes som er vrang og ikke vil forlate hjemmet selv om hun skal ha syforening? Hadde en slik selv en gang. Og hun synes vel det er flaut, og dekker over. På kvinners vis. 0 Siter
Luska Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Skrevet 18. februar 2009 Kanskje han ikke har noen kompiser å dra til eller noe annet sted å dra? Joda, det har han. ) Og hadde det vært så galt, så kunne han vel gått seg en tur, da! ;o) 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 Nei, det er ikke ok hvis han sitter vegg i vegg. Ja, det er ok, hvis han holder til i kjeller'n (lydrom, verksted o.l.) Det vanlig er at han drar på kino, til brorsan eller noe. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 Neida, man kan jo ikke kaste en mann ut fra sitt eget hus. Men rart at noen menn er interesserte i å delta på en slik kveld. Da tenker jeg tøffel og nysgjerrig og kjerring med en gang... ;o) Eller fravær av sosiale antenner. ;o) Det er forskjell på å delta og delta Hvis han forsvinner til et annet rom i huset og ellers ikke blander seg, så deltar han jo ikke slik du beskriver det 0 Siter
Gjest togli Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 ''Noen ganger sitter han i stua når vi sitter på spiseplassen mellom kjøkken/stue. Fordelen med dette er jo at han er døv og ikke får med seg noe av det vi sier når han ikke ser oss'' Haha, ja, noen ganger er det fint å ha en døv mann :-) Det er faktisk nesten alltid en stor fordel - iallefall når man selv er døv også ;-P 0 Siter
Gjest midia Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 Joda, det har han. ) Og hadde det vært så galt, så kunne han vel gått seg en tur, da! ;o) Gå tur? Hvor lenge varer møtet deres? Kaster dere ut mann og barn når dere har møter? 0 Siter
Gjest dustedama Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 Gå tur? Hvor lenge varer møtet deres? Kaster dere ut mann og barn når dere har møter? Tror de allerfleste menn forlater huset MEGET frivillig sånne kvelder. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.