Gjest lite igjen å leve for Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 Jeg har fått tvangstrekk i lønn og ser at dette blir måten for meg å gjøre opp gammel gjeld. Jeg har ikke full stilling og har forsørgeransvar for barn. Er det noen begrensning på hvor mye som kan trekkes? Når halve lønna går vekk i div trekk hr jeg lite igjen å leve for, noe som igjen gir meg nye økonomiske problemer. Mener jeg har lest et sted at det bare kan trekkes en viss prosent? 0 Siter
Gjest en som hadde mye gjeld Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 En kollega ble trekt 70%. 0 Siter
Gjest lite igjen å leve for Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 En kollega ble trekt 70%. Huff.. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 Du må ha penger til mat, husleie, strøm etc. etter at tvangstrekket er gjennomført. Du må ha samme beløp til underhold og til betaling av husleie, som om du var under gjeldssanering. Jeg mener at det er utgifter til husleie og strøm/oppvarming av bolit og 85% av minstepensjon. 0 Siter
Gjest lite igjen å leve for Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 Du må ha penger til mat, husleie, strøm etc. etter at tvangstrekket er gjennomført. Du må ha samme beløp til underhold og til betaling av husleie, som om du var under gjeldssanering. Jeg mener at det er utgifter til husleie og strøm/oppvarming av bolit og 85% av minstepensjon. Takk til deg, det var en nyttig opplysning. 0 Siter
Speak Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 Det finnes regler for hvor mye det er lov til å trekke. 0 Siter
Gjest dustedama Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 En kollega ble trekt 70%. Av hvor mye? (noen har svimlende inntekter og vil likevel ha mer enn nok å leve av for de resterende 30%. Er man derimot lavtlønnet vil man knapt ha nok til husleien for de resterende 30%) 0 Siter
Gjest lite igjen å leve for Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 Av hvor mye? (noen har svimlende inntekter og vil likevel ha mer enn nok å leve av for de resterende 30%. Er man derimot lavtlønnet vil man knapt ha nok til husleien for de resterende 30%) Normal lønn er rundt 14000 og etter trekk pr idag rundt 8000 utbetalt. Det holder ikke til husleie,strøm,mat og klær. 0 Siter
Gjest trkk Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 Ta kontakt med sosialkontoret/nav. De kan fortelle om du trekkes for mye, og hva du i så fall skal gjøre. 0 Siter
Gjest dustedama Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 Normal lønn er rundt 14000 og etter trekk pr idag rundt 8000 utbetalt. Det holder ikke til husleie,strøm,mat og klær. Skjønner at det blir lite igjen å leve for ja. Spørsmålet mitt var rettet til han/henne som sa at noen de kjente ble trukket 70%....... 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 Takk til deg, det var en nyttig opplysning. Ta kontakt med namsmannen, han kan få trekket ditt satt ned, slik at dere har nok til å leve av. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.