Gå til innhold

Tvangstrekk i lønn

Gjest lite igjen å leve for

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått tvangstrekk i lønn og ser at dette blir måten for meg å gjøre opp gammel gjeld. Jeg har ikke full stilling og har forsørgeransvar for barn. Er det noen begrensning på hvor mye som kan trekkes? Når halve lønna går vekk i div trekk hr jeg lite igjen å leve for, noe som igjen gir meg nye økonomiske problemer. Mener jeg har lest et sted at det bare kan trekkes en viss prosent?

Gjest en som hadde mye gjeld
Skrevet

En kollega ble trekt 70%.

Skrevet

Huff..

Gjest høstløv
Skrevet

Du må ha penger til mat, husleie, strøm etc. etter at tvangstrekket er gjennomført.

Du må ha samme beløp til underhold og til betaling av husleie, som om du var under gjeldssanering. Jeg mener at det er utgifter til husleie og strøm/oppvarming av bolit og 85% av minstepensjon.

Skrevet

Du må ha penger til mat, husleie, strøm etc. etter at tvangstrekket er gjennomført.

Du må ha samme beløp til underhold og til betaling av husleie, som om du var under gjeldssanering. Jeg mener at det er utgifter til husleie og strøm/oppvarming av bolit og 85% av minstepensjon.

Takk til deg, det var en nyttig opplysning.

Gjest dustedama
Skrevet

Av hvor mye?

(noen har svimlende inntekter og vil likevel ha mer enn nok å leve av for de resterende 30%. Er man derimot lavtlønnet vil man knapt ha nok til husleien for de resterende 30%)

Skrevet

Av hvor mye?

(noen har svimlende inntekter og vil likevel ha mer enn nok å leve av for de resterende 30%. Er man derimot lavtlønnet vil man knapt ha nok til husleien for de resterende 30%)

Normal lønn er rundt 14000 og etter trekk pr idag rundt 8000 utbetalt. Det holder ikke til husleie,strøm,mat og klær.

Skrevet

Ta kontakt med sosialkontoret/nav. De kan fortelle om du trekkes for mye, og hva du i så fall skal gjøre.

Gjest dustedama
Skrevet

Normal lønn er rundt 14000 og etter trekk pr idag rundt 8000 utbetalt. Det holder ikke til husleie,strøm,mat og klær.

Skjønner at det blir lite igjen å leve for ja.

Spørsmålet mitt var rettet til han/henne som sa at noen de kjente ble trukket 70%....... :)

Gjest høstløv
Skrevet

Takk til deg, det var en nyttig opplysning.

Ta kontakt med namsmannen, han kan få trekket ditt satt ned, slik at dere har nok til å leve av.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...