Gjest togli Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 Jeg er fysen på noe godt og har bl.a. en aubergine som bør spises ganske snart. Har ellers tørka tomater, paprika, sukkererter etc.. Noen som har tips til noe godt og enkelt jeg kan lage av auberginen? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 Skrell den, skjær den opp i skiver og steik i smør sammen med paprika i strimler og sukkererter. Ha salt og pepper på. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 Skrell den, skjær den opp i skiver og steik i smør sammen med paprika i strimler og sukkererter. Ha salt og pepper på. Takk for tips Høres godt ut:) 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 Hva med fylte gratinerte auberginer? Gjør så her: Skjær ut det meste av innholdet i aubergingen uten at den mister formen, og del auberginkjøttet i terninger. Skjær de andre grønnsakene i like store biter, tilsett til salt & pepper og fres blandingen kjapt i stekepannen. Legg innholdet i auberginskallet, og topp det hele med litt revet ost - gjerne parmesan om du har. Stekes i ovn til osten har smeltet. Voila - snaddermåltid! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 Hva med fylte gratinerte auberginer? Gjør så her: Skjær ut det meste av innholdet i aubergingen uten at den mister formen, og del auberginkjøttet i terninger. Skjær de andre grønnsakene i like store biter, tilsett til salt & pepper og fres blandingen kjapt i stekepannen. Legg innholdet i auberginskallet, og topp det hele med litt revet ost - gjerne parmesan om du har. Stekes i ovn til osten har smeltet. Voila - snaddermåltid! Oh...Høres veldig godt ut!! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 Hva med fylte gratinerte auberginer? Gjør så her: Skjær ut det meste av innholdet i aubergingen uten at den mister formen, og del auberginkjøttet i terninger. Skjær de andre grønnsakene i like store biter, tilsett til salt & pepper og fres blandingen kjapt i stekepannen. Legg innholdet i auberginskallet, og topp det hele med litt revet ost - gjerne parmesan om du har. Stekes i ovn til osten har smeltet. Voila - snaddermåltid! Jeg glemte at jeg har brekt arma... Tror neppe jeg klarer å innhule auberginen :-( Men skal huske denne til en annen gang 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 Jeg glemte at jeg har brekt arma... Tror neppe jeg klarer å innhule auberginen :-( Men skal huske denne til en annen gang Huffda. Men du - sa jeg at du deler auberginen i to først? Du kan bare skjære deg på skrå fra hver side, slik at stykket du tar ut er lang trekantet (ah, nå forklarer jeg dårlig hører jeg - håper du skjønner likevel:) Tror det skal gå med en hånd altså.. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 Huffda. Men du - sa jeg at du deler auberginen i to først? Du kan bare skjære deg på skrå fra hver side, slik at stykket du tar ut er lang trekantet (ah, nå forklarer jeg dårlig hører jeg - håper du skjønner likevel:) Tror det skal gå med en hånd altså.. Jeg klarte det (med litt hjelp av datra mi) Maten er fortært og det var nydelig godt 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 Jeg klarte det (med litt hjelp av datra mi) Maten er fortært og det var nydelig godt Så bra da! Har sett en veldig, veldig god film nå i kveld jeg, De Usynlige. Anbefales på det varmeste. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 19. februar 2009 Skrevet 19. februar 2009 Så bra da! Har sett en veldig, veldig god film nå i kveld jeg, De Usynlige. Anbefales på det varmeste. På kino? Søstra mi sier det er den beste filmen hun noen gang har sett!! Jeg bare MÅ få leid den når den kommer på DVD 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 19. februar 2009 Skrevet 19. februar 2009 På kino? Søstra mi sier det er den beste filmen hun noen gang har sett!! Jeg bare MÅ få leid den når den kommer på DVD Jeg så den på DVD jeg, den sto på nyheter. Sikkert kjempefin på kino, det er noen vanvittig flotte orgelscener som sikkert er magisk i god sal, men jeg er usikker på om den går ennå? Men fin hjemme også altså - har faktisk drømt om han hovedpersonen i natt. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 19. februar 2009 Skrevet 19. februar 2009 Jeg så den på DVD jeg, den sto på nyheter. Sikkert kjempefin på kino, det er noen vanvittig flotte orgelscener som sikkert er magisk i god sal, men jeg er usikker på om den går ennå? Men fin hjemme også altså - har faktisk drømt om han hovedpersonen i natt. Oj, da må jeg sjekke om jeg kan få leid den nå! Den er norsk? Da kan jeg uansett ikke se den på kino pga manglende tekst (er døv), men på DVD blir det bra 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 19. februar 2009 Skrevet 19. februar 2009 Oj, da må jeg sjekke om jeg kan få leid den nå! Den er norsk? Da kan jeg uansett ikke se den på kino pga manglende tekst (er døv), men på DVD blir det bra Ja den er norsk. Erik Poppe fra Hawai Oslo har regien, og den er befriende fri for Kristoffer Joner, Ane Dahl Torp og Pia Tjelta.. Trond Espen Seim og Anneke von der Lippe spiller sentrale biroller, mens (den meget kjekke;) hovedrolleinnehaveren var helt ny for meg. Godt med nye fjes! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 19. februar 2009 Skrevet 19. februar 2009 Ja den er norsk. Erik Poppe fra Hawai Oslo har regien, og den er befriende fri for Kristoffer Joner, Ane Dahl Torp og Pia Tjelta.. Trond Espen Seim og Anneke von der Lippe spiller sentrale biroller, mens (den meget kjekke;) hovedrolleinnehaveren var helt ny for meg. Godt med nye fjes! Titta på traileren til filmen nå. Fant den på nettet. Ser veldig bra ut -og kjekk hovedrolleinnehaver også ;-) 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 19. februar 2009 Skrevet 19. februar 2009 Titta på traileren til filmen nå. Fant den på nettet. Ser veldig bra ut -og kjekk hovedrolleinnehaver også ;-) In that case: Hovedrolleinnehaveren spiller i Jernanger, som går på kino akkurat nå. Ble plutselig veldig motivert for å få sett den allerede nå i helgen da jeg oppdaget dét... 0 Siter
Gjest togli Skrevet 19. februar 2009 Skrevet 19. februar 2009 In that case: Hovedrolleinnehaveren spiller i Jernanger, som går på kino akkurat nå. Ble plutselig veldig motivert for å få sett den allerede nå i helgen da jeg oppdaget dét... Hehe:) Jernanger er visst veldig bra også, så sikkert verdt å få med seg uansett 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 19. februar 2009 Skrevet 19. februar 2009 Hehe:) Jernanger er visst veldig bra også, så sikkert verdt å få med seg uansett Ja det stod mellom Jernanger og Nord forrige helg, men gikk for Nord da. Nord er intet mindre enn en norsk roadmovie på snøskuter og ski, og var en utrolig artig film. Mye bra fra Norge for tiden. 0 Siter
henrikke71 Skrevet 19. februar 2009 Skrevet 19. februar 2009 Uff, en aubergine og en brukket arm hørtes ikke ut som den beste kombi;-) God bedring! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 19. februar 2009 Skrevet 19. februar 2009 Ja det stod mellom Jernanger og Nord forrige helg, men gikk for Nord da. Nord er intet mindre enn en norsk roadmovie på snøskuter og ski, og var en utrolig artig film. Mye bra fra Norge for tiden. Nord har jeg ikke hørt om. Må få sett den også Ja, det er virkelig imponerende hvor mye norsk film har kommet seg! For ti-femten år siden var det bare drittfilmer som ble laga i Norge, bortsett fra noen få som skilte seg ut. Nå synes jeg nesten alle norske filmer er spesielt gode 0 Siter
Gjest togli Skrevet 19. februar 2009 Skrevet 19. februar 2009 Uff, en aubergine og en brukket arm hørtes ikke ut som den beste kombi;-) God bedring! Men det gikk heldigvis bra allikevel ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.