Glimtipper Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Gutten min på 3,5 år får feber med ujevne mellomrom uten andre symptomer (forkjølelse, luftveisinfeksjon osv). Jeg innbiller meg at feberen kommer i perioder med høy stressfaktor, selv om dette kan være tilfeldig. Typisk flytting, bytte av barnepass osv. Er det grunn til bekymring? Feberen varer omtrent to dager med betydelig nedsatt allmenntilstand. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Vanskelig å si. Vår mellomste havnet på sykehuset i en uke da hun var 1,5 år gammel. Da hadde hun høy feber uten andre symptomer. Til slutt viste det seg at hun hadde lungebetennelse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Vanskelig å si. Vår mellomste havnet på sykehuset i en uke da hun var 1,5 år gammel. Da hadde hun høy feber uten andre symptomer. Til slutt viste det seg at hun hadde lungebetennelse. Takk for svar Feberen er forholdsvis høy, men ikke konstant. Han virket fin igjen i dag, så han ble sendt i barnehagen utpå formiddagen. De sa han var frisk og rask, men de kjenner han ikke så godt ennå. Når jeg plukket han opp hadde han feberfrysninger og var dårlig igjen. Jeg antar det ikke er noe akutt, men forundrer meg over at han har slike feberepisoder med ujevne mellomrom. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Takk for svar Feberen er forholdsvis høy, men ikke konstant. Han virket fin igjen i dag, så han ble sendt i barnehagen utpå formiddagen. De sa han var frisk og rask, men de kjenner han ikke så godt ennå. Når jeg plukket han opp hadde han feberfrysninger og var dårlig igjen. Jeg antar det ikke er noe akutt, men forundrer meg over at han har slike feberepisoder med ujevne mellomrom. Jeg liker ikke slike utforklarlige ting, jeg da, så jeg hadde helt sikkert tatt han med til lege. Nå har jeg en mer dramatisk forhistorie enn som så, og jeg er klar over at den preger nok også hverdagen min litt - men jeg ville ønsket å være sikker på at det ikke er andre og mer alvorlige ting som ligger og ulmer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Takk for svar Feberen er forholdsvis høy, men ikke konstant. Han virket fin igjen i dag, så han ble sendt i barnehagen utpå formiddagen. De sa han var frisk og rask, men de kjenner han ikke så godt ennå. Når jeg plukket han opp hadde han feberfrysninger og var dårlig igjen. Jeg antar det ikke er noe akutt, men forundrer meg over at han har slike feberepisoder med ujevne mellomrom. Synes det kan være på sin plass å ta en tur til legen, jeg. Gjentagende feberepisoder uten andre symptomer synes jeg burde sjekkes ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Hei! Dette _må_ sjekkes. Dette er det skumleste jeg vet...når det ikke er noen opplagt grunn til den dårlige allmentilstanden. Jeg hadde oppsøkt legen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Min datter var også slik da hun var rundt tre år. Det kunne virke som om hun ikke tålte forandringer eller stress. Hun hadde episoder med feber flere ganger i måneden uten egentlig å feile noe. Det ble gjentatte turer på legevakten uten noen funn. Hun feilte på et vis ingenting, samtidig som hun var mye syk. Jeg husker ikke hvor lenge det sto på, men hun vokste det ihvertfall av seg. Hun ble utredet av lege, men det meste ble ren gjetting. Hun hadde et "virus" som legen sa. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 Synes det kan være på sin plass å ta en tur til legen, jeg. Gjentagende feberepisoder uten andre symptomer synes jeg burde sjekkes ut. Takk for rådet. Vi skal ta en tur til lege etterhvert. I dag er han nok en gang feberfri. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 Jeg liker ikke slike utforklarlige ting, jeg da, så jeg hadde helt sikkert tatt han med til lege. Nå har jeg en mer dramatisk forhistorie enn som så, og jeg er klar over at den preger nok også hverdagen min litt - men jeg ville ønsket å være sikker på at det ikke er andre og mer alvorlige ting som ligger og ulmer. Takk for rådet. Vi skal ta en tur til lege etterhvert. I dag er han nok en gang feberfri. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1235075831' post='4095082] Hei! Dette _må_ sjekkes. Dette er det skumleste jeg vet...når det ikke er noen opplagt grunn til den dårlige allmentilstanden. Jeg hadde oppsøkt legen. Jeg tar han med til lege neste gang, eventuelt inne i mellom episodene for en prat om mulige årsaker. Jeg skal også begynne å skrive ned når det skjer, slik at vi får litt bedre oversikt over omfanget. Takk for svar 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 Min datter var også slik da hun var rundt tre år. Det kunne virke som om hun ikke tålte forandringer eller stress. Hun hadde episoder med feber flere ganger i måneden uten egentlig å feile noe. Det ble gjentatte turer på legevakten uten noen funn. Hun feilte på et vis ingenting, samtidig som hun var mye syk. Jeg husker ikke hvor lenge det sto på, men hun vokste det ihvertfall av seg. Hun ble utredet av lege, men det meste ble ren gjetting. Hun hadde et "virus" som legen sa. Hm... Interessant. Det høres helt likt ut som hos gutten min. Jeg antar at dette ikke er noe farlig eller livstruende, men det er rimelig merkelig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.