Bookworm Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Haha Tydelig at vi har ganske forskjellige barn. Guttungen -elsker- å gå ut, enten det er snakk om leking i hagen, tur til parken, tur til legen, handling eller barnehage. Når han ikke får gå ut er det en straff som kan grense til grusom i hans verden, så det hender jeg får særdeles dårlig samvittighet av slike konsekvenser. Ble egentlig litt unyansert det innlegget mitt da... snuppa elsker å ut hun også, jeg tenkte egentlig bare på morgener, og da skal hun på skolen. Hun er nå 11 år, så skolen kan være litt kjedelig og det var det jeg egentlig svarte ut fra:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ukjent person Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 smiler:)) Jeg brukte denne metoden en gang og gikk utenfor døra uten sko på. Dette angret jeg på da barnet låste døra Jeg måtte gå i nysnøen uten sko, opp til naboens hus og fikk låne den gamle mannens støvler og telefon. Vi ringte til glassmesteren så han kom å tok ut et vindu sånn at jeg kunne klatre inn. Barnet satt i gangen og gjorde i bleia si og tvinnet skolisser:) Jeg truer aldri mer med å dra;) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Jeg har nok brukt denne trusselen ja, og en gang (etter at hun hadde fått flere sjanser til å komme frivillig) dro jeg hjemmefra uten 4-åringen (jeg kjørte ikke, jeg gikk). Snudde rett borti gata - og gikk hjem og spionerte i vinduet. Trodde kanskje hun skulle være fortvilet og lei seg over å bli forlatt, men neida....hun sto på en krakk på kjøkkenet og smurte seg knekkebrød med nugatti!!!! Da følte jeg meg litt dum...hehe.... Hehe, fantastisk:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest VKF Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Jeg kjenner meg veldig godt igjen i alt du skriver her, og er veldig enig med deg i de to siste setningene. Jeg har ei som er litt småtrassig for tiden, og hun pleier å be om trøst etter et anfall. Det er slitsomt å være 3 år og litt i ubalanse Da den eldste var på den alderen tenkte jeg mer på hvor slitsom trassen var for meg. Ja, det hjelper med kos og klemmer når de trasser. Det er den beste medisinen fant jeg ut:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken Sofie Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Å true med å dra fra barnet er jo (i de aller fleste tilfeller får man håpe) en tom trussel. Kanskje kan barnet bli engstelig og så komme de første gangene, men barnet vil vel etter hvert erfare at mamma eller pappa drar faktisk aldri fra barnet. Mamma eller pappa står bare utenfor døra eller litt lenger bort. Barnet har ikke noe valg i denne situasjonen. Mor eller far VET at barnet skal være med uansett, så da er det vel like greit å fortelle barnet det så slipper det å lure? Det er veldig mange som bruker akkurat dette når de f.eks skal hente barnet sitt i barnehagen. Som regel blir det mer ståk og ugreie hos foreldre som bruker den, enn for foreldre som forteller barna hvor "skapet skal stå" med en gang (trenger ikke være streng eller sur for det altså!). Når barna har lært at foreldrene står for det de sier, er det ikke noen vits i å tøye grensene så voldsomt. Mye enklere for begge parter synes nå jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skulle gjerne hatt ti av dem Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Jeg synes heller ikke at en forelder skal true med slike ting som i bunn og grunn kan gi usikkerhet og utrygghet. Å dra fra barnet, det er egntlig ganske voldsomt, og bør derfor ikke trues med. Dessuten så er det gjerne en trussel vi har problemer med å få fulgt opp og det blir en annen dum ting, true med ting barnet skjønner at vi ikke klarer å følge opp. Selv har jeg ikke hatt noe større problemer med trass og stahet på noen av mine barn. Men jeg er av den mening at jeg som voksen bestemmer, barne har ikke sitt si når det gjelder ting jeg som voksen vet må gjøres, bør gjøres, skal gjøres el. De SKAL og ferdig med det. Jeg har i gjengjeld vært en svært lydhør mor, vi har alltid pratet mye, snakket om alle ting, jeg har gitt dem lange og detaljerte forklaringer osv. Jeg har to barn som jeg aldri har hatt problemer med. De flotteste hærlige unger du kan tenke deg om en noe late og bedagelige (gjør feil jeg også skjønner du 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 smiler:)) Jeg brukte denne metoden en gang og gikk utenfor døra uten sko på. Dette angret jeg på da barnet låste døra Jeg måtte gå i nysnøen uten sko, opp til naboens hus og fikk låne den gamle mannens støvler og telefon. Vi ringte til glassmesteren så han kom å tok ut et vindu sånn at jeg kunne klatre inn. Barnet satt i gangen og gjorde i bleia si og tvinnet skolisser:) Jeg truer aldri mer med å dra;) *ha ha* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Jeg synes det er en helt feil måte å oppdra barn på. Synes det er mye bedre med tålmodighet og kos, slik VKF nevner lengre ned her . Like fullt har jeg flere ganger kommet med tomme trusler overfor egne uregjerlige barn; latt som jeg har gått fra etc. Dumt? Jada! Virkningsfullt? Ikke særlig . Men enkelte ganger tar frustrasjonen overhånd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Jeg syns at dette var intet mindre enn lavmål og direkte slemt. Jeg har også en venninne som truer med diverse, helt uten at straffen er logisk i forhold til barnets udåd. Ikke gjennomfører hun heller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Det er ikkje bra! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mamma til trekløver Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Fremmelig unge! Ja, du skulle bare visst!!!!!!!!!!!!!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Tomme trusler er vel ikke noe å foretrekke. Og det er da en fæl trussel å komme med.... :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.