Gå til innhold

menn og alder på kjæreste

Gjest vil ikke ha en kjæreste som kunne vært faren min

Anbefalte innlegg

Gjest vil ikke ha en kjæreste som kunne vært faren min
Skrevet

har sett i endel kontaktannonser på nett, veldig mange menn skriver at de ønsker damer ned i 15.20 år yngre, men skjelden mer enn tre år eldre enn seg selv. Om jeg har annonse så skriver jeg fem minus og fem pluss, men får ofte svar av menn som er 15 - 20 år eldre, da svarer jeg at jeg synes de er alt for gamle.

Hvorfor er det sånn at menn ofte har tjangs på mye yngre damer, men at de ikke vil ha eldre enn seg selv. Synes vi damer burde sette foten ned for denne galskapen, syns menn er så himla innbilske.

Gjest høstløv
Skrevet

Det øker mannens ego, å ha med seg en yngre kvinne. Det blir som et trofe for dem.

Mennene føler seg yngre. Og det er ofte slik at det er de rike, som har sjanse hos de damer, som er mye yngre enn de selv.

Gjest anna-nonym
Skrevet

jeg vet da ærlig talt om flere damer(inkl meg selv) som foretrekker modne menn.med mer modne verdier,og gjerne ferdig med små barn...smak og behag

Gjest Still singel
Skrevet

Det øker mannens ego, å ha med seg en yngre kvinne. Det blir som et trofe for dem.

Mennene føler seg yngre. Og det er ofte slik at det er de rike, som har sjanse hos de damer, som er mye yngre enn de selv.

Tja, jeg er en mann i 40 årene....

Og når jeg ser innom diverse nettsider (blink, match o.l.), så ser jeg mange, mange damer med en diger "tilhengerskare" av menn som er 10 år yngre enn seg selv.

Så å søke en "jenvaldrende" dame for meg, er svært vanskelig...

Skrevet

Du må følge svært dårlig med. Det er ikke akkurat få jenter som foretrekker menn som er ganske så mye eldre enn dem.

Hold deg til de du foretrekker i alder så får andre holde seg til dem de liker. Noe verre enn det bør ikke dette være for deg.

Gjest flowerer
Skrevet

er helt enig med deg!! skjønner det ikke jeg heller. hva ER det de innbiller seg sier jeg bare...

Gjest min mann er eldre enn meg
Skrevet

Ingenting av dette stemmer for min del. Min samboer er 14 år eldre enn meg. Vi har en datter på 9 år sammen. Han er ikke rik, har lite materielle ting å tilby meg. Han er ikke høy og mørk. Ikke faller jeg spesielt for eldre menn, og han ikke for yngre kvinner. Han er snill, irriterende, omtenksom, kverulerende, herlig, fin i mine øyne, krangelet, grinete, humoristisk, glad og har normale verdier som de fleste. Det hele er tilfeldig. Hele poenget er at han er oppriktig glad i meg, og jeg i han. Vi har vært sammen i 13 år.

Gjest sånn er det ja
Skrevet

Det er oftere eldre menn er sammen med ynrge kvinner enn motsatt. Når en ser filmer f.eks. kan en ofte se gamle menn på 50- 60 sammen med en kvinne på 20 år. Det er ikke mange hollywood filmer av 50- 60 år gamle kvinner som har elskere i rundt 20 år. Jeg tror det handler mye om vår kultur. Slik har det alltid vært og vi tar for gitt at det er "naturlig".

Skrevet

Jeg har selv alltid vært tiltrukket av eldre menn enn meg selv. To stykk jeg har vært sammen med har vært ti år eldre enn meg. Men jeg kunne aldri ha tenkt meg å vært sammen med en som er tjue år eldre enn meg..

Skrevet

er helt enig med deg!! skjønner det ikke jeg heller. hva ER det de innbiller seg sier jeg bare...

Innbiller seg? hehe...de trenger jo ikke å innbille seg noe som helst, det funker jo, mange kvinner synes det er helt ok. Jeg lure på hvilken planet dere er på hvis dere ikke har sett dette.

Gjest høstløv
Skrevet

Ingenting av dette stemmer for min del. Min samboer er 14 år eldre enn meg. Vi har en datter på 9 år sammen. Han er ikke rik, har lite materielle ting å tilby meg. Han er ikke høy og mørk. Ikke faller jeg spesielt for eldre menn, og han ikke for yngre kvinner. Han er snill, irriterende, omtenksom, kverulerende, herlig, fin i mine øyne, krangelet, grinete, humoristisk, glad og har normale verdier som de fleste. Det hele er tilfeldig. Hele poenget er at han er oppriktig glad i meg, og jeg i han. Vi har vært sammen i 13 år.

Uttalelsene var satt litt på spissen.

Venninna mi min er gift med en 20 år eldre mann. Når de er på ferie sammen, tror alle at han er den krøsus, fordi han har en kone som er så mye yngre.

Svigerinna mi er gift med en 11 år eldre mann, da han ble seksti, skrøt han av at han var gift med ei dame i førtiårene. (Det var humoristisk ment, men allikevel.)

Gjest høstløv
Skrevet

Tja, jeg er en mann i 40 årene....

Og når jeg ser innom diverse nettsider (blink, match o.l.), så ser jeg mange, mange damer med en diger "tilhengerskare" av menn som er 10 år yngre enn seg selv.

Så å søke en "jenvaldrende" dame for meg, er svært vanskelig...

Jeg liker at mannen min er på omtrent samme alder som meg.

Skrevet

Innbiller seg? hehe...de trenger jo ikke å innbille seg noe som helst, det funker jo, mange kvinner synes det er helt ok. Jeg lure på hvilken planet dere er på hvis dere ikke har sett dette.

''det funker jo''

En sannhet med modifikasjoner. Det funker hvis mannen har velfylte konti...

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1235076473' post='4095093]

''det funker jo''

En sannhet med modifikasjoner. Det funker hvis mannen har velfylte konti...

Det også, men jaggu funker det ellers også.

Skrevet

Det også, men jaggu funker det ellers også.

Skrytepave! ;p

Du lurer ikke meg ;D

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1235083255' post='4095141]

Skrytepave! ;p

Du lurer ikke meg ;D

Phøø, alle jenter er lettlurte:-)

Gjest Moden, trygg kvinne på 40
Skrevet

Jeg har alltid vært tiltrukket av menn godt eldre enn meg selv. Det er ikke noe "farsfigur" i dette her, men eldre menn har for meg utvist en større klokskap, verdenesvanthet, erfaring etc. enn yngre.

Naturlig nok, de har jo levd lenger.

Menn er laget slik at de elsker å ha vakre eiendeler, ei ung, sprek dame gir en mann følelsen av stolthet, at han er viril, sterk, har tekke osv. Det er bare sånn for veldig mange.

Nå er jeg i 40 åra og er sammen med en fyr som er 6 år eldre enn meg selv, og nå passer det ikke like bra. Jeg er mye mer spretten enn ham, mer leken, mer kåt, i det hele tatt.

Nå skulle jeg gjerne ønsket meg en mye yngre partner. Vet ikke men fra 25 til 35. Tror jeg hadde passet mye bedre med en partner i den alderen der på mange områder.

Det har ikke noe med "kapring av ungt kjøtt" å gjøre, men det med at eldre menn nå blir for rolige for meg, for "gubbete".

Det er også kjent at yngre gutter tiltrekkes eldre kvinner for deres tro på seg selv, deres erfarenhet osv.

Men igjen, det heter seg at en kvinne har sine flotteste år rundt 40, også sexuellt og som kjent så er menn kjent for akkurat det motsatte, selv om vi selvsakt har variasjoner i alle retninger.

Tror helt enkelt at dette i stor grad bare kan kalles "normalt" litt fra naturens side. Det kan nok føles ille for noen som sitter midt i det, men som voksen kvinne så har jeg lært at vi ikke kan styre verden, vi kan bare gjøre så godt vi kan med å styre oss selv ;)

Skrevet

Det var da svært generaliserende..?! ;-)

Skrevet

se mitt svar lengre ned - min mann er eldre enn meg

Skrevet

Jeg har alltid vært tiltrukket av menn godt eldre enn meg selv. Det er ikke noe "farsfigur" i dette her, men eldre menn har for meg utvist en større klokskap, verdenesvanthet, erfaring etc. enn yngre.

Naturlig nok, de har jo levd lenger.

Menn er laget slik at de elsker å ha vakre eiendeler, ei ung, sprek dame gir en mann følelsen av stolthet, at han er viril, sterk, har tekke osv. Det er bare sånn for veldig mange.

Nå er jeg i 40 åra og er sammen med en fyr som er 6 år eldre enn meg selv, og nå passer det ikke like bra. Jeg er mye mer spretten enn ham, mer leken, mer kåt, i det hele tatt.

Nå skulle jeg gjerne ønsket meg en mye yngre partner. Vet ikke men fra 25 til 35. Tror jeg hadde passet mye bedre med en partner i den alderen der på mange områder.

Det har ikke noe med "kapring av ungt kjøtt" å gjøre, men det med at eldre menn nå blir for rolige for meg, for "gubbete".

Det er også kjent at yngre gutter tiltrekkes eldre kvinner for deres tro på seg selv, deres erfarenhet osv.

Men igjen, det heter seg at en kvinne har sine flotteste år rundt 40, også sexuellt og som kjent så er menn kjent for akkurat det motsatte, selv om vi selvsakt har variasjoner i alle retninger.

Tror helt enkelt at dette i stor grad bare kan kalles "normalt" litt fra naturens side. Det kan nok føles ille for noen som sitter midt i det, men som voksen kvinne så har jeg lært at vi ikke kan styre verden, vi kan bare gjøre så godt vi kan med å styre oss selv ;)

6 år er ikke så stor aldersforskjell da.

Da er man fortsatt "samme generasjon" og har hatt sine livsfaser noenlunde samtidig.

Begynner derimot aldersforskjellen å bli bortimot 15 år eller mere, så kan den nok bli veldig merkbar på enkelte områder.

Du har forøvrig helt rett i det du skriver om at kvinner, biologisk sett, passer best sammen med yngre menn. Ihvertfall med tanke på den seksuelle biten + at kvinner i gjennomsnitt lever lengre.

Mentalt derimot, modnes ofte menn senere enn kvinner. Så unge kvinner føler kanskje at en eldre mann er mere stabil og pålitelig enn en jevnaldrende "guttunger"

M.a.o passer en kvinne på 20-25 kanskje best sammen men en mann som er 5-10 år eldre, men når hun selv blir 35-40 burde mannen vært 5-10 år yngre...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...