Gå til innhold

Omega 3

Anbefalte innlegg

Gjest omega 345
Skrevet

Kan man ta FOR mye omega 3-tilskudd?

Ser at enkelte anbefaler å ta mer enn det som står anbefalt på pakken. Altså 3 om morgenen og 3 om kvelden i en periode for å få bedre hud. Kan dette være skadelig?

Gjest nmwtfia
Skrevet

jeg fikk rådet fra legen,om å ta 1-2 gram per dag.så giftig er det neppe.men dette skyldes at jeg generelt får i meg lite fett...

du kan spørre legen din og høre hva som er best for DEG:)

Gjest Mirakelet
Skrevet

Omega3-produkter og tran inneholder ofte mye D-vitamin og det er ikke bra med for mye...

Skrevet

Det kommer an på produktet du bruker.

Tran bør du ikke overdosere, da det inneholder A-vitamin, og for mye A-vitamin er ikke bra.

D-vitamin er man nå i gang med å endre doseanbefalingene på, så du kan spise myyyyye mer D-vitamin enn det som til nå har vært offisielle anbefalinger.

Ellers er det overhodet ikke farlig å spise ganske mye mer enn dagsdose på de fleste omega-3 produktene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...