Gå til innhold

TT-kort

Anbefalte innlegg

Gjest TT-kort
Skrevet

fikk tt-kort for første gang nå i år,og lurer på om noen har oversikt over når jeg får påfyll?har søkt på nettet,men finner ikke dato og summer.

en annen ting;hvor mye dyrere er drosje om natta og i høytider en vanlig dag?(skal ikke ut på fylla eller noe,men har fått tilbud om litt nattevakter på fritiden,men da er jeg avhengig av drosje og kortet blir nok fort tomt)

Skrevet

Det kommer helt an på hvor du bor.

I Oslo får du 150 turer i året, 30 kr turen fram til 12 om natta, mellom 12 og 07 koster det 50 kr. Og du kan ikke dra utenfor bygrensa.

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg tror at det kommer an på hvilken kommune, du bor i.

Jeg søkte litt på sidene til kommunen, hvor jeg bor, og der sto det at kommunen fikk tildelt et viss antall hjemler fra fylkeskommunen, og som de skulle fordele mellom søkerne, og at det ble delt ut to ganger i året.

Gjest TT-kort
Skrevet

I Oslo får du 150 turer i året, 30 kr turen fram til 12 om natta, mellom 12 og 07 koster det 50 kr. Og du kan ikke dra utenfor bygrensa.

her får jeg en viss sum gratis,men betaler 20% per tur...samme om det er dag eller natt.synd det er så vekslende,fant nemlig ingen info på kommunen eller fylkesdelens side.bor i roglaland,og forstod det er samme type regler i hele stavanger-området.

hvem i kommunen kan jeg evt spørre?nav har vel neppe peiling,selv om det er pga uførhet jeg har fått kortet.

Gjest TT-kort
Skrevet

Jeg tror at det kommer an på hvilken kommune, du bor i.

Jeg søkte litt på sidene til kommunen, hvor jeg bor, og der sto det at kommunen fikk tildelt et viss antall hjemler fra fylkeskommunen, og som de skulle fordele mellom søkerne, og at det ble delt ut to ganger i året.

ja,tror det er 2 ganger i året,vet bare ikke når.litt vanskelig å planlegge vakter og sånt uten mer info

Gjest høstløv
Skrevet

her får jeg en viss sum gratis,men betaler 20% per tur...samme om det er dag eller natt.synd det er så vekslende,fant nemlig ingen info på kommunen eller fylkesdelens side.bor i roglaland,og forstod det er samme type regler i hele stavanger-området.

hvem i kommunen kan jeg evt spørre?nav har vel neppe peiling,selv om det er pga uførhet jeg har fått kortet.

Her finner du informasjonen om "Transporttjeneste for funksjonshemmede (TT-ordning)" på Stavanger kommunes hjemmeside:

http://www.stavanger.kommune.no/e-services/tjenester.nsf/SVGsosialetjenester/8636FF05F9C0EC66C12571EF002B89B8?OpenDocument&referer=veg

Sto ikke mye informasjon der, gitt.

candyqueen_83
Skrevet

150 turer? "Svigermora" mi fikk tt-kort for siste halvdelen av 2008, og da fikk hun 25 turer. Blir jo 12 turer tur/retur. Det er jo ingenting.

Skrevet

ja,tror det er 2 ganger i året,vet bare ikke når.litt vanskelig å planlegge vakter og sånt uten mer info

Men snakker du om jobbereiser? De går utenom. Det andre er fritidsturer.

Skrevet

150 turer? "Svigermora" mi fikk tt-kort for siste halvdelen av 2008, og da fikk hun 25 turer. Blir jo 12 turer tur/retur. Det er jo ingenting.

Men da er hun over 67 og ikke har hatt TT før fylte 67 år. Mora mi hadde også 25 turer i året og faren min ingen. Han hadde bare pusteproblemer han så han kunne gå 10 meter.

candyqueen_83
Skrevet

Men da er hun over 67 og ikke har hatt TT før fylte 67 år. Mora mi hadde også 25 turer i året og faren min ingen. Han hadde bare pusteproblemer han så han kunne gå 10 meter.

Ja. Da er det det som er grunnen altså. Jeg syns det høres utrolig lite ut. Og hun SLET med å få TT-kort helt til hun byttet fastlege. Skulle hatt det for lenge sida.

Skrevet

Ja. Da er det det som er grunnen altså. Jeg syns det høres utrolig lite ut. Og hun SLET med å få TT-kort helt til hun byttet fastlege. Skulle hatt det for lenge sida.

Det er mange rettigheter som forsvinner når man blir gammel. Det er nok fordi etterhvert som man blir eldre så trenger man mer og mer hjelp og så kommer det an på hvordan søknader er formet.

For noen år siden fikk man ikke TT i Oslo dersom man kunne gå i det hele tatt. Jeg tror det er litt lettere nå.

Gjest TT-kort
Skrevet

nei,jeg er ufør.dette er frivillig "arbeid"(mer som støtteperson).og der skulle jeg gjerne jobbet natt

Gjest TT-kort
Skrevet

sjekket med nav,det går under fritidsbruk

Skrevet

nei,jeg er ufør.dette er frivillig "arbeid"(mer som støtteperson).og der skulle jeg gjerne jobbet natt

Jeg tror man kan få jobbereiser på frivillig arbeid også. Man får når man går på skole, dagsenter, attføring og venninna mi har frivillig arbeid og bruker i hvert fall jobbereiser når hun skal dit.

Skrevet

sjekket med nav,det går under fritidsbruk

Venninna mi her i Oslo bruker i hvert fall jobbereiser og har gjort det i flere år. Hun har ikke lagt noe skjul på det og hun pleier å være veldig rettskaffen. Så da kan det hende sentralen ser gjennom fingrene med det. Hun har tidligere jobbet der to ganger i uka og ville ikke hatt nok reiser hvis hun skulle bruke av fritidsreisene.

Gjest TT-kort
Skrevet

Jeg tror man kan få jobbereiser på frivillig arbeid også. Man får når man går på skole, dagsenter, attføring og venninna mi har frivillig arbeid og bruker i hvert fall jobbereiser når hun skal dit.

ok.det var nytt for meg.hvor bør jeg evt henvende meg?hvem kan ha peiling på sånt?

Skrevet

ok.det var nytt for meg.hvor bør jeg evt henvende meg?hvem kan ha peiling på sånt?

Det er Consentra som har jobbereiser i Oslo, men det er sikkert forskjellige fra kommune til kommune

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...