Elis31 Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Orker ikke å lese alle svarene til deg... Synes det høres bra ut slik du har satt igang. Men strengt tatt burde faren gjort det. Det er greit at det er plass på badet, om alle kan ha noen knagger eller en hylle hver. Vi har kjøpt en hylle på Ikea, hvor alle har en hylle hver. Og at hun kan få henge opp toalettmappa si. Kanskje dere kan kjøpe en sånn hengemappe til henne, hvor en ser godt alle tingene i gave en gang. Men å ta inn hele baggen sinn og la den stå der hele tiden, det skjønner jeg godt at du reagerer på. Men det er nok ikke enkelt å leve i en koffert. Så synes det kan være greit å slippe å pakke inn i klesskap hver gang hun er hos dere. Det finnes jo også bagger nå som man henger opp som hylle, og pakker sammen som bag, når man drar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Sett deg ned sammen med henne og lag husordensregler. Forklar at det er for at du ønsker det skal være en god stemning i huset. Den var ikke dum! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Hun kommer til å vise at hun faktisk _kan_ rydde den dagen hun bor for seg selv. Å lukke ørene for mødremas, er en del av mange vettige menneskers utvikling...*s* Jeg er ikke helt enig. Dersom man vokser opp i rot og kaos, kan det bli vanskelig å få orden på dette senere. *kremt*snakker av erfaring. Derfor synes jeg faktisk at hvis man kan bidre til gode rutiner fra starten av så er mye gjort. Men det er vanskelig når man leser at man ikke skal mase på tenåringen om å rydde rommmet. Men å kreve at det er ryddig i alle fellesareal må man da kunne?! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Jeg synes begge de eldste roter mindre nå, men jeg må innrømme at jeg har vært alt for sløv med å få dem til å plukke opp selv tidligere. Jeg har heller gjort det selv framfor å mase. Nå maser jeg ikke, men sier vennlig og bestemt at de skal rydde opp etter seg _nå_. Jeg lærte trikset i et program på tv'n De hører langt bedre etter om jeg ser dem i øynene, smiler og gir beskjed, framfor at jeg står i et annet rom og ber dem ta det. Alt for ofte har de da sagt "Jeg tar det senere". Jeg spør heller ikke om de vil eller kan ta det, men informerer om at de skal gjøre det nå. Du får teste det ut, om det virker hos deg også Det rare er at jeg selv synes det er hyggeligere når jeg gir beskjed på en så grei måte. Ungene føler nesten de ikke kan si nei når jeg er så vennlig, men samtidig bestemt Takk for tipset 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Faren bør ha tilsvarende regler for henne som han hadde hatt om hun bodde fast hos ham. Noe annet mener jeg er uansvarlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Klarer du virkelig å få dem til å rydde rommet en gang pr. uke, det gjør ikke jeg. Men så lenge rotet er inne på hennes rom gir jeg blaffen. Mine unger (sikkert yngre enn dine, men men...) må rydde rommet senest torsdag morgen. Har de ikke gjort det, må de vaske rommene sine selv. Er det ryddig, vasker jeg rommene. En ganske effektiv måte å få dem til å rydde på, og jeg håper det vedvarer 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.