Gå til innhold

Fredagssikling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du vil bare ikke angre!

Den siste plata er litt smal da. Om hennes kjærlighetssorg og brudd. Vakkert nok, men ville ikke startet der.

:o)

Ha en fin dag videre!

Skal ta meg tid i helgen, tenker jeg :-)

Ha en fin dag videre du også, og takk igjen :-)

• Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

28

• AneM1365380603

11

• mariaflyfly

6

• candyqueen_83

6

Skrevet

Jeg vet ikke om du/dere har hørt "Bettan og Jan Werner's jul". Hun synger et par sanger der alldeles praktfullt, synes jeg. Bl.a. "Ave Maria".

Det er merkelig hvordan vi nordmenn oppfatter litt annerledes enn f.eks. briter. Denne kommentaren er skrevet under "The Prayer" med Bettan/JW, på Youtube:

First comes the lady with the wonderfull voice - and then - comes THE VOICE HIMSELF!!! Fantastic!!!

Og da jeg luftet med min gode venn fra Liverpool på Youtube at noen nordmenn på et norsk forum mente at Bettan ikke kunne synge, så svarte han bare: "Bullshit!" :-)

Joda Jan Werner hadde en flott stemme og god teknikk, han hadde også eit stort talent, ingen tvil om det.

Når det gjelder.."La det svinge, la det rock`n roll" så er eg litt mere reservert, men eg er nok ikkje representativ for "folk flest" i så måte.

Var det "Ave Maria" av Schubert eller JS.Bach/Gounod ho sang?

Sikkert Schubert, nydelig den med mange flotte sangerinner opp gjennom tidene, eg holder en knapp på Marian Anderson, men også Jessye Normann, Barbara Hendricks med flere har flotte versjoner.

Når det gjelder synging, så er det ikkje mange som overgår Maria Callas i dette opptaket (ikkje Ave Maria):

Skrevet

Joda Jan Werner hadde en flott stemme og god teknikk, han hadde også eit stort talent, ingen tvil om det.

Når det gjelder.."La det svinge, la det rock`n roll" så er eg litt mere reservert, men eg er nok ikkje representativ for "folk flest" i så måte.

Sikkert Schubert, nydelig den med mange flotte sangerinner opp gjennom tidene, eg holder en knapp på Marian Anderson, men også Jessye Normann, Barbara Hendricks med flere har flotte versjoner.

Når det gjelder synging, så er det ikkje mange som overgår Maria Callas i dette opptaket (ikkje Ave Maria):

Det er Schubert's Ave Maria hun synger, ja. Denne versjonen er jo heller ikke så dum:

http://www.youtube.com/watch?v=2uYrmYXsujI

Liker nok best mannlige sangere, for å være ærlig. Og spesielt på operafronten. Synes denne damen er fantastisk da:

Skrevet

''Når det gjelder synging, så er det ikkje mange som overgår Maria Callas i dette opptaket (ikkje Ave Maria)''

Det er klart at dette er veldig stort. Ingen tvil om det. Synes ikke JW er så mange hakkene bak jeg da:..:-) Du skal se f.eks. folk fra USA som skriver kommentarer om han på youtube. De lurer på om han kunne være av denne jord, bla.a. Og hvorfor de aldri har hørt om han der borte.... Tror ikke vi nordmenn noen gang kommer til å skjønne hvor stor han egentlig var:-(

Skrevet

Jeg vet ikke om du/dere har hørt "Bettan og Jan Werner's jul". Hun synger et par sanger der alldeles praktfullt, synes jeg. Bl.a. "Ave Maria".

Det er merkelig hvordan vi nordmenn oppfatter litt annerledes enn f.eks. briter. Denne kommentaren er skrevet under "The Prayer" med Bettan/JW, på Youtube:

First comes the lady with the wonderfull voice - and then - comes THE VOICE HIMSELF!!! Fantastic!!!

Og da jeg luftet med min gode venn fra Liverpool på Youtube at noen nordmenn på et norsk forum mente at Bettan ikke kunne synge, så svarte han bare: "Bullshit!" :-)

At noen skulle ha mer tyngde bak meningene sine bare i kraft av å være brite er jeg ikke helt med på altså :o)

Skrevet

Endelig en som er enig med meg! :) Jeg har respekt for henne som allround-artist, men noen stor sangstemme har hun da vitterlig ikke.

Det er godt vi er flere :o)

Skrevet

At noen skulle ha mer tyngde bak meningene sine bare i kraft av å være brite er jeg ikke helt med på altså :o)

Jeg snakker vel ikke om mer tyngde. Men at de vurderer annerledes. Det merker jeg på så mange måter når vi diskuterer musikk og artister. Det er i hvert fall en mye åpnere innstilling, og mindre fordommer mht artister som f.eks. Jan Werner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...