Gå til innhold

Sju måneder, vil ikke ha grøt

Gjest Aimabel

Anbefalte innlegg

Gjest Aimabel

Er det greit sånn med tanke på jern? Han spiste full porsjon grøt helt til han fikk smaken på brød. Nå nekter han å spise grøt. Han får grovt brød med leverpostei og ofte appelsin etterpå, men blir det nok jern?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mirakelet

Leverpostei er veldig bra med tanke på jern, så det går nok bra.

Appelsin er bra pga c-vitaminer øker jernopptaket, men er litt skeptisk til at du gir appelsin så tidlig, har hørt at man bør vente med sitrusfrukter til de er passert året for å forebygge allergi. Ville heller gitt fruktmos, f.eks. fersken, masse c-vitaminer i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aimabel

Leverpostei er veldig bra med tanke på jern, så det går nok bra.

Appelsin er bra pga c-vitaminer øker jernopptaket, men er litt skeptisk til at du gir appelsin så tidlig, har hørt at man bør vente med sitrusfrukter til de er passert året for å forebygge allergi. Ville heller gitt fruktmos, f.eks. fersken, masse c-vitaminer i det.

Jeg spurte legen på helsestasjonen han sa det var ikkeno problem med sitrusfrukter. Jeg gir det nettopp for å fremme jernopptaket :-) lillegutt vil helst ha pære men det er vel ikke så mye c-vitamin i det. Hva med prim, er det sunt på noen annen måte enn at det er tilsatt jern?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte legen på helsestasjonen han sa det var ikkeno problem med sitrusfrukter. Jeg gir det nettopp for å fremme jernopptaket :-) lillegutt vil helst ha pære men det er vel ikke så mye c-vitamin i det. Hva med prim, er det sunt på noen annen måte enn at det er tilsatt jern?

Prim er helt greit, men husk at det bare er Litagoprimen som er tilsatt jern!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...