Gjest Aimabel Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Er det greit sånn med tanke på jern? Han spiste full porsjon grøt helt til han fikk smaken på brød. Nå nekter han å spise grøt. Han får grovt brød med leverpostei og ofte appelsin etterpå, men blir det nok jern? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mirakelet Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Leverpostei er veldig bra med tanke på jern, så det går nok bra. Appelsin er bra pga c-vitaminer øker jernopptaket, men er litt skeptisk til at du gir appelsin så tidlig, har hørt at man bør vente med sitrusfrukter til de er passert året for å forebygge allergi. Ville heller gitt fruktmos, f.eks. fersken, masse c-vitaminer i det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aimabel Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Leverpostei er veldig bra med tanke på jern, så det går nok bra. Appelsin er bra pga c-vitaminer øker jernopptaket, men er litt skeptisk til at du gir appelsin så tidlig, har hørt at man bør vente med sitrusfrukter til de er passert året for å forebygge allergi. Ville heller gitt fruktmos, f.eks. fersken, masse c-vitaminer i det. Jeg spurte legen på helsestasjonen han sa det var ikkeno problem med sitrusfrukter. Jeg gir det nettopp for å fremme jernopptaket :-) lillegutt vil helst ha pære men det er vel ikke så mye c-vitamin i det. Hva med prim, er det sunt på noen annen måte enn at det er tilsatt jern? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Jeg spurte legen på helsestasjonen han sa det var ikkeno problem med sitrusfrukter. Jeg gir det nettopp for å fremme jernopptaket :-) lillegutt vil helst ha pære men det er vel ikke så mye c-vitamin i det. Hva med prim, er det sunt på noen annen måte enn at det er tilsatt jern? Prim er helt greit, men husk at det bare er Litagoprimen som er tilsatt jern! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.