Gjest ikke noe galt Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Fikk bare lyst til å kommentere et innlegg her http://www.doktoronline.no/qa/forum/1/qa3271229.html?s=fm.b.lastqa Jeg gjorde selv dette da jeg var liten, men det var ikke noe seksuelt involvert da jeg ikke visste hva dette var, men fant ut at det var godt, spesielt om jeg var tissatrengt, da onanerte jeg meg - jeg visste jo ikke d var d, jeg bare gned og gned, for da var det så godt å gå på do etterpå. Jeg tror nok de seksuelle instinktene ligger latent i oss tidlig, men barn vet ikke hva dette er. Husker moren min tok meg på fersken en gang og jeg fikk ikke lov å gjøre dette, jeg fikk en skamfølelse, for jeg skjønte ikke at det var noe galt i det. Jeg tror ikke det er så lurt at foreldre blander seg, i alle fall ikke om barnet gjør dette på rommet sitt... for barnet ser ikke noe galt i dette, de utforsker kroppen sin. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikki Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Dette har jeg lest en del om, i forbindelse med en sak jeg har hatt. Det eksperter sier er at det ikke er noe unormalt eller galt i at noen barn onanerer mer enn andre. Barna har rett og slett funnet noe som er godt, og da er det naturlig å gjøre det. At de gjør det på steder og til tider som vi voksne ser på som upassende er heller ikke så rart - de har jo ikke lært at det er "feil" eller upassende. Dette er noe som vi som voksne må veilede dem på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest surreal Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Et barn jeg hadde i barnehagen en gang onanerte mye. Hver dag når det var hvilestund eller h*n var sliten/trøtt, tok det ikke mange sekundene før h*n var igang. Det tok en stund uten at de andre barna la merke til det, men så begynte de å ta etter og "hermet" etter vedkommende, og det var ganske spesielt å se... hehe. Fra et "jokkende" og stønnende barn til 4-5 på noen få mnd.. Andre barn jeg har sett har brukt kosebamser el lign. å "jokke" på, og dette har de andre barna også tatt etter, men for dem har det vært mer lek enn noe seksuelt. Lett å se forskjell. Vi gjorde ikke noe med dette, annet enn noen få ganger å "snu" barnet slik at h*n lå i mer hvilestilling (på siden) enn "kosestilling" - de gangene det tok litt vel av og de andre barna ble forstyrret. Det virket ikke som om h*n gjorde noe ut av det.. Barn må få utforske sin egen seksualitet. Det er liten vits i å snakke "fornuft" med en 3åring om dette. Men jeg har hørt om unger som onanerer overalt, klarer ikke leke uten å gni lekene mot underlivet, helt ned i 1 års alder. Det er jo synd da, når behovet for onanering blir så sterkt at det overskygger alt annet og går ut over normal lekeutvikling. Men da dreier det seg kanskje om andre ting enn normal seksuell utforskning? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.