Gå til innhold

Hvordan begrave en hamster om vinteren?

Gjest frosken på vegne av flyfly

Anbefalte innlegg

Gjest frosken på vegne av flyfly

Mariaflyfly er på fjellet, men har nettopp mottatt beskjed om at hamsteren til guttungen er død. Hun lurer på hvordan man kan få begravet en hamster på vinterstid, da hun helst ikke vil oppbevare liket i fryseren frem til våren.

Gode råd mottas med takk og vil bli videreformidlet til den sørgende familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Shira :o)

Hadde sambo vært her skulle jeg hørt med han, kattungen vår ble begravd denne vinteren, hvordan det hele gikk for seg vet jeg ikke. Min jobb var nemlig gravsteinen.

Du må kondolere familien fra meg.

Usj, det er leit når barna sine kjæledyr dør. Det var spesielt og se guttungen reagere slik da kattungen hans døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hun ikke vil ha den i fryseren vet jeg neimen ikke gitt.

Begrave den i snøen og håpe reven tar den?

Reise stenrøys over den?

Hmm, neimen ikke lett å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen råd herfra, vil bare si at vi har vår marsvin i frysen og der har den lagt siden november. Håper telen i jorden forsvinner snart, jeg trenger den skuffen den ligger i til litt andre ting etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nmwtfia

Ingen råd herfra, vil bare si at vi har vår marsvin i frysen og der har den lagt siden november. Håper telen i jorden forsvinner snart, jeg trenger den skuffen den ligger i til litt andre ting etterhvert :)

hørtes orginalt ut iallefall:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ulvinnen

Jeg så at hun ikke vil oppbevare liket i fryseren. Men det var det jeg gjorde da chinchillaen vår døde en vinter. Pakket den først i en plastpose og deretter i en eske.

Det var ikke noe ekkelt eller ubehagelig ved å ha den i fryseren noen måneder. Da fikk vi gravlagt den i hagen om våren.

Så jeg anbefaler det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei frosken!

Du må overbringe min dypeste medfølelse.

Nabo'n hennes er jo veldig real, og har helt sikkert ledig plass i fryser'n. Legg hamster'n i en tom 2-liters isboks, gå til nabo'en og si "dette er en overraskelse vi kal ta fram ifm dugnaden til våren. Har dere plass til å oppbevare den?" *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Hehe* Søstra mi hadde en periode en haug syltetøy og bær og en død undulat i fryseren... ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nmwtfia

Orginalt?

Hvordan det? Det var en helt normal og grei løsning.

var ikke stygt ment,men har selv ikke hørt om det før.kanskje fordi jeg kun har hatt katter,og de tar jo stor plass.eller kanskje fordi at her på vestlandet er det aldri for mye snø til å begrave dyr året rundt...(bart her nå,snøen sitter kun i et par dager)

no offence:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får overbringe kondolanser fra meg også!

Ellers støtter jeg forslagene under her om å pakke den godt inn og legge den i fryseren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ikke stygt ment,men har selv ikke hørt om det før.kanskje fordi jeg kun har hatt katter,og de tar jo stor plass.eller kanskje fordi at her på vestlandet er det aldri for mye snø til å begrave dyr året rundt...(bart her nå,snøen sitter kun i et par dager)

no offence:)

Og siden jeg jobber med jegere, som også liker å ha utstoppet dyr i stua, har jeg hørt om mange og større dyr enn hund og katt som har blitt oppbevart der. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet at noen steder finnes det krematorier for kjæledyr. Vil tro det er eneste alternativet, dersom dyret ikke skal i fryseren. Jeg ville nok latt det ligge i fryseren. Kondolanser til familien! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Orginalt?

Hvordan det? Det var en helt normal og grei løsning.

Det er en ekkel løsning, uansett hvor praktisk den kanskje måtte være...

Jeg synes det er uortodoks med døde kjæledyr i fryseren... :)

Kjenner ei som lar skilpaddene ligge i dvale i kjøleskapet gjennom vinteren også. Også ekkelt!

Døde dyr og dyr i dvale i nærheten av mat, er visst ikke min greie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ekkel løsning, uansett hvor praktisk den kanskje måtte være...

Jeg synes det er uortodoks med døde kjæledyr i fryseren... :)

Kjenner ei som lar skilpaddene ligge i dvale i kjøleskapet gjennom vinteren også. Også ekkelt!

Døde dyr og dyr i dvale i nærheten av mat, er visst ikke min greie :)

''Døde dyr og dyr i dvale i nærheten av mat, er visst ikke min greie :)

''

Kunne ikke sagt meg mer enig. :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''

Døde dyr og mat er ofte samme sak:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''

Jeg har hatt min kjære avdøde gamle katt liggende i fryseren i 5 uker nå...Men det er en fryser som jeg ikke bruker til noe annet. Han ligger i en eske inntil våren kommer. Det var jo det eneste alternativet når jeg ikke ville at dylegen skulle kremere han for meg.

Hvordan har du løst problemet? Det kan da ikke være helt umulig å fjerne snøen, helle på varmt vann og få gravet et hull til et så lite dyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''

Døde dy OG mat er ofte to ting av samme sak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...