Gå til innhold

Hvordan begrave en hamster om vinteren?

Gjest frosken på vegne av flyfly

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har hatt min kjære avdøde gamle katt liggende i fryseren i 5 uker nå...Men det er en fryser som jeg ikke bruker til noe annet. Han ligger i en eske inntil våren kommer. Det var jo det eneste alternativet når jeg ikke ville at dylegen skulle kremere han for meg.

Hvordan har du løst problemet? Det kan da ikke være helt umulig å fjerne snøen, helle på varmt vann og få gravet et hull til et så lite dyr?

Den stakkars gnager'n ligger nå i fryseren inntil videre. Hva skulle jeg ellers gjort? ;)

Men jeg har ingen planer om at det skal bli langvarig, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Det er en ekkel løsning, uansett hvor praktisk den kanskje måtte være...

Jeg synes det er uortodoks med døde kjæledyr i fryseren... :)

Kjenner ei som lar skilpaddene ligge i dvale i kjøleskapet gjennom vinteren også. Også ekkelt!

Døde dyr og dyr i dvale i nærheten av mat, er visst ikke min greie :)

He he, her var det mye følelser ute og gikk!

Så lenge dyret er godt pakket inn, er det da ikke noen som helst fare ved å ha det i nærheten av mat. Det er en praktisk og grei måte å løse problemet på.

Om du syns det er så ekkelt, så får du heller kaste dyret i søpla, om du skulle komme i en lignenende situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*Hehe* Søstra mi hadde en periode en haug syltetøy og bær og en død undulat i fryseren... ;o)

Har jeg også hatt. Undulat i fryseren, altså. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har hatt kjæledyr som har dødd om vinteren har jeg kastet det i en kontainer, event lagt det ute i skogen til reven... Det blir kanskje ikke like mye en seremoni som en "begravelse", men det er iallefall et alternativ til å ha den i fryseren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har hatt kjæledyr som har dødd om vinteren har jeg kastet det i en kontainer, event lagt det ute i skogen til reven... Det blir kanskje ikke like mye en seremoni som en "begravelse", men det er iallefall et alternativ til å ha den i fryseren!

Tror nok ikke Storebror hadde godtatt å ofre sin lile, døde hamster til reven, men so be it. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

He he, her var det mye følelser ute og gikk!

Så lenge dyret er godt pakket inn, er det da ikke noen som helst fare ved å ha det i nærheten av mat. Det er en praktisk og grei måte å løse problemet på.

Om du syns det er så ekkelt, så får du heller kaste dyret i søpla, om du skulle komme i en lignenende situasjon.

Hehe, jeg skjønner jo at det, sånn isolert sett, ikke er noe problem å putte dyret i fryseren.

Men for egen del, så velger jeg klart søpla!

Døde dyr - med pels - i fryseren, gir meg hetta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo kjøpe en engangsgrill og sette over aktuelle gravplass. Da vil snø og jord smelte/tine under den etter en tid. Alternativt lage et bål og deretter grave en grav under bålet.

Kondolerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo kjøpe en engangsgrill og sette over aktuelle gravplass. Da vil snø og jord smelte/tine under den etter en tid. Alternativt lage et bål og deretter grave en grav under bålet.

Kondolerer.

''Kan jo kjøpe en engangsgrill ''

Var like før jeg trodde du skulle foreslå kremering her...;-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette var faktisk en veldig poetisk og fin tittel på et dikt eller en roman.

Ja, det går egentlig an å legge mange nivåer av mening inn i den tittelen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...