Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor i alle dager fungerer de ikke i 0 føre??

Noen tips til hvordan vi kan få de til å funke?

De fungerer utmerket i 5 minus og kaldere, men når det nærmer seg varmegrader blir det digre kladder under som er nesten umulig å fjerne. Selv i nedoverbakke kan det bråstoppe, og det er jo farlig det :-)

Her på østlandet er det veldig ofte 0 føre, og det vil jo si at vi nesten aldri får stått på ski når vi har smørefrie. Det skal da ikke være sånn???

Skrevet

Men sånn er det. Kjøp smøreski og la være å smøre de, så går det bedre. ;)

Skrevet

Men sånn er det. Kjøp smøreski og la være å smøre de, så går det bedre. ;)

Har aldri hørt om det før, men mange år siden jeg gikk på ski. Har ikke gått siden jeg var jentunge.

Er fryktelig skuffet da vi for 3 uker siden brukte mange tusen kr på smørefrie ski til hele familien.

mil1365380270
Skrevet

Ikke kjøp smørefrie ski. Er jo så lett å smøre. Trenger ikke 1 time i boden og utstyr til 2000 kroner for en skitur. Kjøp 2-3 smørninger, og ikke gri det inn etter alle kunstens regler. Ta på litt, og la det slites av i løpet av turen. Ta på mer når det er slitt av. Ofte er det varmere utpå dagen, så da passer det bra med en ny smørning. Eller det blir kaldere og hardere, om man går sent. Fins ikke noe mer irriterende enn at man har smurt for å unngå bakglatte ski, også er det full skrubb etterpå når det er utforkjøring. Mitt råd er å ikke høre på smørenazier, men prøve seg frem selv ;-)

Skrevet

Ikke kjøp smørefrie ski. Er jo så lett å smøre. Trenger ikke 1 time i boden og utstyr til 2000 kroner for en skitur. Kjøp 2-3 smørninger, og ikke gri det inn etter alle kunstens regler. Ta på litt, og la det slites av i løpet av turen. Ta på mer når det er slitt av. Ofte er det varmere utpå dagen, så da passer det bra med en ny smørning. Eller det blir kaldere og hardere, om man går sent. Fins ikke noe mer irriterende enn at man har smurt for å unngå bakglatte ski, også er det full skrubb etterpå når det er utforkjøring. Mitt råd er å ikke høre på smørenazier, men prøve seg frem selv ;-)

Litt sent nå da egentlig. Har brukt flere tusen på smørefrie ski til hele familien på 5...

Men man har jo lært til en annen gang. Det sure er at det mest sannsynlig ikke blir mer skigåing i år, ennå så mye snø det er... Har ikke råd til å kjøpe nytt utstyr til alle.

mil1365380270
Skrevet

Litt sent nå da egentlig. Har brukt flere tusen på smørefrie ski til hele familien på 5...

Men man har jo lært til en annen gang. Det sure er at det mest sannsynlig ikke blir mer skigåing i år, ennå så mye snø det er... Har ikke råd til å kjøpe nytt utstyr til alle.

Joda, snart er det påskeføre med skare og is, på Østlandet, og da er smørefrie ski topp. Smørefrie er ikke ubrukelige, bare styr unna akkurat når det kaldder som mest, som nå, med masse nysnø og over 0 grader.

Skrevet

Prøv med glider spesielt for smørefrie ski. Jeg kjøpte det til ungenes ski, det var enkelt å legge på. (Qucik-Glider eller noe sånt, fra Swix)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...