vici Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Hva leker din skolegutt med? Tenker på både inne og ute, når han er alene eller har kamerater med hjem? Vår gutt går i 1.klasse og leker liksom ikke lenger. Han liker jo å tegne, perle, bygge geomag, spille x-box og nintendo ds, lese donald og hører på musikk på full guffe på rommet! Vi har flyttet og ute her er det lite å gjøre foreløpig. Men han liker ennå sandkasse, disser/rundser, sykler osv men med en byggeplass utenfor så blir det litt lite av det på denne årstiden. Men når det kommer besøk fra klassen finner de liksom ikke på noe. De vil selvsagt spille hele tiden, noe de ikke får lov til her. De bygger litt lego, men leker ikke "rollelek" med legoen. Så nå lurer jeg på hva som er "vanlig", hvordan er det hos dere? Kanskje vi må investere i noen nye leker for større gutter? (biler, cars, sabeltann, playmoskip osv fenger visst ikke lenger) Forslag? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Jeg tror ikke 9-åringen min har lekt rolleleik på 2-3 år nå, kanskje noen få ganger når lillesøstra insisterer på det. Han liker å bygge kulebane, bygge lego, lage ting av papp og lim, tegne, spille spill (både brettspill og elektroniske), grave snøhule og bygge snømann, lage skihopp og -løyper. Rolleleik var mer aktuelt i barnehagealder, da dreiv han masse med det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Min er riktignok eldre enn din, 10 år, og rollelek har han vel ikke drevet med på årevis. Dataspill, Nintendo, brettspill, lego og slike ting + å være ute og lage snøhuler, bygge hytte osv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snikkersen Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Min 7 åring leker med alt som heter STAR WARS! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest srhjser Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Leite etter fine steiner (studere geologi-bøker, lage steinsamling) Lage instrumenter, lyder Spille på keyboardet og finne ut av nye introer Tegne Vet om andre gutter som har vært hekta på Star Wars og lekt dette i årevis, men dette har ikke vært aktuelt hjemme, heller ikke Kaptein Sabeltann da han var yngre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.