Gå til innhold

overskudd

Gjest manjana

Anbefalte innlegg

Gjest manjana

Hvor tidlig starter dagen hjemme hos dere...og når er dere klare til å slappe av om kvelden? Leker dere hverdag med barna ( de små) før leggetid?Tenker da 1-6 år.

sliten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi står opp mellom 6 og 7, ungene er i seng 19 og 19.30 (1,5 år og 4 år). Vi må inn til eldstefrøkna noen ganger, så jeg føler at jeg ikke _setter meg_ før åtte-tida.

Jeg _leker_ ikke med ungene på ettermiddagen til vanlig, nei. De leker hver for seg, av og til med hverandre, hjelper til med maten, eller ser på tv. I helgene leker jeg litt med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi står opp ca 07, ungene er i seng ca 19.30-19.45. De er 2 og 4. Det er sjelden at jeg leker med dem om ettermiddagen, ofte sitter de og pusler eller tegner på kjøkkenet mens jeg rydder/lager middag/osv. Mannen min er mye borte, men når han er hjemme er han veldig flink til å leke med dem og ligger da ofte på gulvet og lar seg herje med i etpar timer. I helgene prøver vi å være ute så mye som mulig.

Etter at ungene er i seng er det ikke mye overskudd igjen til noe annet enn å sitte i ro nei..... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må opp mellom halv seks og seks, og går ut døren når de andre begynner å røre på seg i halv syv tiden. Om ettermiddagene må vi gjerne leke litt med minsta (2 i juni), hun er sliten og selskapssyk da. Lese bøker gjør vi en del av hver dag. De er normalt i seng til senest åtte, og da tvinger jeg meg til å gjøre det mest nødvendige i huset før jeg kollapser på sofaen halv ni.

Ikke så mye overskudd å spore her heller, men jeg er sterk i troen på at det bedrer seg om et par år....*sukk*

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starter sånn seks-halv sju.

Da er det full fart med morgenstell, frokost, matpakkesmøring osv frem til skolebarna skal gå.

Deretter skal minsten på 3 gjøres klar til å gå og leveres i bhg.

SÅ er det jobb.

En leverer og en annen henter. Er det aktivitet på ettermiddagen, må begge tidlig hjem. Ellers kan den som følger i bhg gjerne jobbe litt sent og komme hjem i seks-syv tiden.

Ettermiddagen går med på å lage middag, følge opp lekser, lese og pusle med minsten, kveldsstell og natta.

Synker ned i sofaen i ni-tiden, etter at de to eldste har lagt seg. Eldste på 10 får lese litt på sengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen starter mellom kl. 5.30 og 6.30 for meg.. Kommer litt for sent om jeg står opp så sent som 6.30 men.. Poden kan sove til 6.30, da vekker jeg han hvis han ikke har våknet av seg selv. Han ser litt barnetv mens han spiser frokst, og jeg sysler med andre ting. Tida flyr om morningen! Samboern står opp rundt 6.30 og 7. Jeg kler på poden stort sett, samboern lager matpakke.. Så er det ut av heimen kl. 7.15 senest. Jeg kjører poden i barnehagen, så er det jobb..

Jeg henter poden, hjem å lage middag, vaske klær ++ Poden er i seng ca. 19.30. Da pleier jeg å slappe av og se på tv, hvis det ikke er ting jeg MÅ gjøre.

Ikke hver dag jeg leker med poden, men han surer jo rundt meg/oss hele tiden. :) Leser litt om kvelden, også ser vi på barnetv sammen, da skal han sitte under pledd i armkroken, eller ligge over beina mine og bli kilt. :) Noen dager/kevdlen perler, maler, handler, aker eller gjør andre ting.. men tida flyr når jeg jobber til kl. 16, også er det alltid noe som jeg må gjøre.. så bruker oftes helegen til sånne ting. Heldigvis liker poden å leke alene, og krever ikke full oppmerksomhet. Vi spiser alltid middag sammen ved spiseborde uten tv på. Nå har det bare litt poden og meg da, siden samboern jobber sene kvelder for tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Står opp ca. 6.30.

Barn legger seg ca. 20 - inntil da går det i ett med middag, lekser, leking etc. Etter legging blir det gjerne litt rydding, klesvask og annet som skal ordnes, og sjelden jeg setter meg ned bare for å slappe av, med tid til fri disposisjon, før kl. 21.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...