Tralla Skrevet 22. februar 2009 Skrevet 22. februar 2009 Nei, det synes jeg ikke. Men er mektig irritert over naboen (bor i et sameie med flere leiligheter i samme hus) som har kattene ute hele natta. De står å jamrer og hyler rett utenfor vinuet mitt halve natta. Hva hun gjør med de på dagtid bryr meg ikke,da plager de meg ikke. 0 Siter
waxo Skrevet 22. februar 2009 Skrevet 22. februar 2009 Kattene mine er ute om natten NESTEN uansett. De er også ute store deler av dagen, men er inne om ettermiddagen og kvelden når vi er hjemme. Det var to netter nå i februar kattene sov inne, da var det over 25 minus og jeg hadde ikke hjerte til å hive de ut. De vil ikke ut, men å ha de inne hele tiden synes jeg ikke noe om, de trenger å være litt ute for å få vinterunderlag til å klare seg. Tenk om de for det meste var inne, men plutselig tok seg en reketur og ikke kom igjen på et par uker og det var 20 minus, da hadde de vel antagelig fryst forderva. 0 Siter
pekkaline Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 Det er mer mishandling å holde katten inne. Da mener jeg katter som er vant med å være ute, ikke inmnekatter. Min katt er mest ute, men den har også snudd i døren mye nå i snøværet og kulden. Den er ute på do, vi har ikke kattedo inne. 0 Siter
punky brewster Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 Det er jo egentlig synd på kattene å ha de inne om natten, for katter er nattdyr og de går på jakt om natten, det er deres instinkt. Ved å ha de inne om natten, frarøver du dine katter noe som er naturlig for dem. ser ut som de trives godt med å være inne, aldri mas om ågå ut på natta, men om sommeren går de ut om morran når jeg står opp, iallefall eldste katta, men den yngste vil ha litt kos først:) 0 Siter
punky brewster Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 Kattemishandlig at de er ute nå?? Etter mitt syn er det mye mer kattemishandling å la en katt bare være inne. De er jegere og har et sterkt insinkt til å være ute. De har faktisk pels som ruster de godt i kulden også. Vår katt kom hjem på fredagen etter to og en halv uke på vift. I denne perioden var det dager med -26 grader. Vi var nok litt i tvil om han kom hjem igjen, men da var det ikke kulden vi fryktet hadde tatt han, men reven som faktisk er en mye større trussel. Katta var i utmerket form, om enn litt tynn og underernært på kos. Katta vår jager reven, snakk om gatas skrekk:) 0 Siter
Gjest Pontiac Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 Katta vår jager reven, snakk om gatas skrekk:) He he, det minner meg om en innekatte vi overtok for hundre år siden. Den kom seg ut ved en feil, vi fikk aldri tak i den igjen selv om den resten av sin levetid levde rundt der vi bodde (på landet) Denne katta endte opp med å bli noe så voldsomt diger og det var fler enn en gang vi så den i vill slagsmål med reven, og hver eneste gang kom den seirende ut av det og vi så aldri et hår som var krummet på ham. 0 Siter
Speak Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 Katten vår har egen dør, og den VELGER SELV å gå ut. Jeg tror ikke den ville valgt det om den ikke hadde det bra ute. (Men jeg har måket en vei som den kan gå på nå....) 0 Siter
Gjest søtmons Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 Ikke for å ødelegge tråden her, men det er en god anledning til å reklamere litt for en ting jeg brenner for - KASTRER KATTENE DERES! Da ville flere katter få et bedre liv! Ukastrerte katter streifer og slåss, setter til verden utallige kattunger som blir hjemløse, syke eller tatt av dage på umenneskelige måter. Ta ansvar, katteeiere! 0 Siter
Gjest @krøll Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 Ikke for å ødelegge tråden her, men det er en god anledning til å reklamere litt for en ting jeg brenner for - KASTRER KATTENE DERES! Da ville flere katter få et bedre liv! Ukastrerte katter streifer og slåss, setter til verden utallige kattunger som blir hjemløse, syke eller tatt av dage på umenneskelige måter. Ta ansvar, katteeiere! Det har vi selvfølgelig gjort alle sammen?!! 0 Siter
morsan Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 Det har vi selvfølgelig gjort alle sammen?!! Kjenner dessverre en del som ikke har gjort det... 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 24. februar 2009 Skrevet 24. februar 2009 Kattene mine er ute. Både frivillig og ufrivillig. :0) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.