Gjest mitti Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Klor i basseng Hei! Min sønn på 9 år har hatt bading. Etter oppholdet i bassenget, kaster han opp, er slapp og får hodepine. Det har skjedd 2 ganger tidligere, etter at han har badet i basseng med klor i (dette, i løpet av 1 1/2 mnd.). Vi var i Danmark for 5 år siden, da badet han hver dag. Han hadde utslett over hele kroppen, spesielt i ansiktet. Han har penicillin-allergi. Mitt spørsmål er: Kan han ha bading på skolen om en uke, kan han delta? Tåler han ikke klor? Det er viktig å lære å svømme. Det skal mye til for at han klager, også når han er syk. Forøvrig, har han gått ned i vekt i de siste mnd., men har "strekt" seg mye. Han er/har alltid vært over gjennomsitte for sin alder. Jeg, (mor) har mange allergier Han ønsker ikke å delta neste gang, da han sier han blir så dårlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Jeg ville kanskje prøvd å la han bade en gang til, om han ikke tåler klor skulle han bli syk hver gang han var i bassenget og ikke bare noen ganger. Hodepine og oppkast kan tyde på migrene eller at han tar seg ut og kanskje har spist for lite. Årsakene kan være flere, så dette blir bare gjetting fra min side. Legen kan sikkert være til hjelp her, uansett må han ha en legeattest om han skal fritas fra svømming. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Kanskje han sluker for mye klorvann, når han svømmer. Prøv å lære ham å la være å sluke vannet, men la det komme ut igjen, dersom han får klorvannet i munnen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Kloroverømfintlighet skyldes sjelden det vi definerer som allergi. Dvs. det er ikke reaksjoner som skjer ved immunreaksjoner via IGE systemet. Men på den annen side ser vi nettopp allergikere med atopisk eksem og allergiske slimhinner som kan reagere kraftig f- eks- på klorvann i basseng osv. Noen er så hypersensitive at all kontakt med klorerete badebasseng må unngås. Det er heller ingen spesielle tester som kan påvise dette. Naturens egen provokosjonstest, dvs. man blir dårlig hver gang man kommer i klorvannet, burde være sikkert nok. Du nevner ellers at han har gått endel ned i vekt. Hvis du er i tvil om han er frisk, så ta kontakt med barnelegen hans. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.