Gå til innhold

Mitt (forbruker)ønske

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, ikke ne problem å brette, men det er da unektelig blitt et problem å stappe? Eller er det bare jeg som har det problemet? (Altså å stappe de brettede melkekartongene ned i en melkekartong)

Jeg må innrømme at jeg ikke gidder å stappe og skrive på navn - så får det bare heller være med den millionen;-) Jeg legger de flattbrettede kartongene sammen med alt annet returpapir og -kartong.

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg ikke gidder å stappe og skrive på navn - så får det bare heller være med den millionen;-) Jeg legger de flattbrettede kartongene sammen med alt annet returpapir og -kartong.

Hehe, jeg skriver heller ikke navn, men jeg har liksom alltid stappet... Jaja, kanskje jeg bare skal slutte med det også. Men samtidig er det jo greit å ha dem stående der på kjøkkenbenken, da...

Skrevet

1) Å kunne kildesortere med alt i samme søppelkassa, bare med forskjellig farge på posene som ble sortert optisk. Slik var det der jeg bodde før, da gadd jeg sortere. Her jeg bor nå må jeg enten kjøre et sted og levere eller oppbevare det i 1 mnd og sette det ut i grøftekanten til korrekt tid.

2) x-antall produkter tilbake i butikken, som har forsvunnet de siste årene/at ferskt virkelig var ferskt og at spisestedene la mer ære i å lage god mat.

Skrevet

Hehe, jeg skriver heller ikke navn, men jeg har liksom alltid stappet... Jaja, kanskje jeg bare skal slutte med det også. Men samtidig er det jo greit å ha dem stående der på kjøkkenbenken, da...

Her var nok valget av metode vel så mye styrt av at husbonden _aldri_ stappet, men heiv dem rett i søpla. En bretting for så å legge dem på vanlig avisinnsamlingsbunke ble derfor et greit kompromiss;-)

Skrevet

At leker ikke pakkes inn i skuddsikker innpakning som man må ha vinkelsliper for å åpne.

At den beste makrell-i-tomaten kan komme på bokser det går an å åpne uten at man må putte dem i en plastpose mens man åpner så ikke kjøkkenet skal se ut som åstedet for en massakre etterpå.

At det skal bli slutt på dobbelt-emballasje. Det må da være en ekstrem miljøgevinst om produsentene kunne skjerpet seg en smule når det gjelder emballasje?

At butikkene kunne hatt store søppelbøtter for plast og papir bak kassen slik at man kan ta av den emballasjen man ikke trenger og slippe å drasse den med seg hjem for å kaste den der.

"At det skal bli slutt på dobbelt-emballasje. Det må da være en ekstrem miljøgevinst om produsentene kunne skjerpet seg en smule når det gjelder emballasje?

At butikkene kunne hatt store søppelbøtter for plast og papir bak kassen slik at man kan ta av den emballasjen man ikke trenger og slippe å drasse den med seg hjem for å kaste den der."

Enig!

Skrevet

Hehe jeg smører til tre stk på morraen. Noen ganger når jeg står og smører til meg selv så spør mann eller barn om jeg gidder å smøre ei ekstra skive. Jeg er så lei av at jeg da må spørre hva de vil ha på, og når de svarer "sammedet" eller "baretanoe", da kjenner jeg det vibrer inni meg :) Har gitt de klar beskjed nå at de ikke får noe om de glemmer å si resten :)

Da hadde jeg foreslått noe de garantert ikke vil ha!

Hender jeg foreslår grønne erter eller stekt løk - det er vel det verste jeg kan tilby barna mine...

Skrevet

Det er da ikke noe problem å brette melkekartonger med tut! :-)

Hmm,- nei kanskje jeg bare skal brette og legge dem løst i en pose... Men jeg synes uansett at det er utrolig i disse miljøtider å starte med å produsere sånt... Greit med 1/2 liters juicebokser som man drikker rett fra, eller kaffe/mat-fløteflasker, men alle de melkekartongene...

Skrevet

Hmm,- nei kanskje jeg bare skal brette og legge dem løst i en pose... Men jeg synes uansett at det er utrolig i disse miljøtider å starte med å produsere sånt... Greit med 1/2 liters juicebokser som man drikker rett fra, eller kaffe/mat-fløteflasker, men alle de melkekartongene...

Jeg synes det er supert med helletutene på melkekartongene! De gamle var jo rett som det var håpløse å åpne, kartongen gikk i stykker i tuten og det ble bare søl av det. Kartongene går jo i papirsøpla uansett om de er en og en eller om de er stappet til en kubbe.

Skrevet

Den steinharde plastikken de pakker inn ting i. Den må jo skjæres eller klippes opp og det blir mye avfall.

Vil ha bæreposene i enden av samlebåndet igjen. Slippe posemaset.

Ønsker meg et pålegg som heter: sammedet eller baretanoe

"Ønsker meg et pålegg som heter: sammedet eller baretanoe"

HAHA! Veldig bra, ser for meg hele situasjonen.. ;o)

Skrevet

Hvorfor må du spørre hva de vil ha på? Ei skive ekstra betyr jo ei skive ekstra av det samme du lager til deg selv. I alle fall heretter! ;-)

Det blir ofte det faktisk :)

Skrevet

Btw: Skal ikke denne kjernen sammen med returpapiret? Jeg vurderer å ha en bøtte for restavfall og en for dorullkjerner på do.

Nei vettu hva, det gidder jeg ikke ;) Noen ganger tar jeg de med til papiravfallet, men sjeldent. Oftest går de i vedovnen.

Skrevet

Jeg synes det er supert med helletutene på melkekartongene! De gamle var jo rett som det var håpløse å åpne, kartongen gikk i stykker i tuten og det ble bare søl av det. Kartongene går jo i papirsøpla uansett om de er en og en eller om de er stappet til en kubbe.

Synes det hørte til sjeldenhetene at de gamle kartongene var vanskelig å åpne, jeg... Har vel noe med det enkelte meieris maskin å gjøre, da. Ofte synes jeg faktisk de nye tutene kan være vanskelige å åpne,- de er harde, og så får man jo ikke skikkelig tak rundt hele korken pga. toppen av kartongen... Regner med at det er en del eldre/revmatikere som trøbler mer enn meg.

Og, jo - man kan brette dem og hive i papp-gjenvinnings-posen. Men det er jo unødvendig framtilling og bruk av plast? Som må renses ut og kasseres fra papp-gjenvinningen. Miljø-søppel, innført i en tid hvor man fokuserer på miljø. Underlig, spør du meg. Selv om noen av pappkartongene kunne være en anelse plundrete å åpne...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...