Gå til innhold

Når kan babyen sove i egen seng?

Gjest førstegangsmoren

Anbefalte innlegg

Gjest Mirakelet

Jeg forstår det er enklere å la han sove i din seng, godt for deg og han og de anbefaler samsoving så sant du ikke er veldig overvektig, røyker eller går på medisiner.

Jeg sov mye sammen med min og det var lenge hun var sånn at hun ikke ville sove i sin,

men en dag tok jeg affære, jeg lot henne ligge i sengen sin, tok henne ikke opp, ga henne bamse, lot henne ligge der i sengen og tulle, lot henne leke der..

nå er ikke sengen så farlig lenger og hun protesterer ikke mot å ligge der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår det er enklere å la han sove i din seng, godt for deg og han og de anbefaler samsoving så sant du ikke er veldig overvektig, røyker eller går på medisiner.

Jeg sov mye sammen med min og det var lenge hun var sånn at hun ikke ville sove i sin,

men en dag tok jeg affære, jeg lot henne ligge i sengen sin, tok henne ikke opp, ga henne bamse, lot henne ligge der i sengen og tulle, lot henne leke der..

nå er ikke sengen så farlig lenger og hun protesterer ikke mot å ligge der.

''jeg lot henne ligge i sengen sin, tok henne ikke opp, ga henne bamse, lot henne ligge der i sengen og tulle, lot henne leke der..''

Når vi var hjemme på dagtid sov Snuppa dagduppen i senga på rommet sitt, om natten sov hun i sengen min. På den måten var sengen på ingen måte ukjent eller skummel da hun en kveld ble lagt der istedetfor i min seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg sovet så hardt at jeg ikke ble vekket når ungen min diet av meg, så hadde jeg ikke turt å ha ham i senga, gitt.

Du vet jo hele tida at babyen er der og det spiller vel liten rolle om du merker det eller ikke. Siden jeg ikke rører på meg når jeg sover så skjønner ikke hva som er farlig med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

Hadde jeg sovet så hardt at jeg ikke ble vekket når ungen min diet av meg, så hadde jeg ikke turt å ha ham i senga, gitt.

Hun hadde sikkert våknet om en knappenål falt i gulvet. Alt normalt og trygt sover man gjennom, samtidig som man er obs hele tiden. Rart det går an egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett det der. Min erfaring, etter å ha hatt 3 barn som har sovet i egen seng fra de var nyfødte, er at en barneseng blir for stor.

Vi hentet inn vognbagen og hadde voksi-posen oppi den. Da ble det varmt, litt trangt og mye tryggere for den lille.

Tenk på det, at den lille har ligget trangt inni magen din i 9 mnd, og plutselig skal den ligge i en seng som føles som en hel verden.

Vognbagen brukte vi til de var rundt 1 mnd gamle, da flyttet de over i senga. Senga sto på vårt soverom, men ca 1 meter fra fotenden.

Jeg var konsekvent på å ikke la dem sovne ved puppen (så godt det lot seg gjøre), og la dem våkne tilbake i senga. (Det hendte jeg sovnet med dem ved puppen selv da...;))

Skrek de, så satt jeg gjerne ved siden av senga.

Men den første tiden er jo stort sett fullstendig kaos da. Man finner noe som funker den ene dagen, bare for å finne ut at det ikke fungerer den neste.

Mange sverger også til samsoving. Og det er jo helt herlig, så lenge man som voksen får til å sove. Det gjør ikke jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...