Snikkersen Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Er litt irritert på læreren til barnet mitt nå. Må få det ut. Datteren min sliter med å bli godtatt i klikken i klassen sin. Klikke-gjengen er de nærmeste naboene, så derfor er det ekstra kjipt. Det er nesten aldri noen som ringer på hos henne etter skoletid. Dette vet læreren, og jeg har snakket med henne om det flere ganger, men det er ikke mye hun kan gjøre med det. Greit nok. Nå er det skidag, og diverste ting de kan velge mellom. Men uka før var datteren min syk, og fikk ikke informasjon om dette. Læreren meldte derfor på datteren min på aking, uten å spørre oss (det hadde vært fort gjort: enten ved å la nabojenta levere oss en lapp, å ringe oss eller å sende en mail). Barna i "klikken" skal selvsagt på slalom, noe jenta mi også har lyst til. Hun har slett ikke lyst til aking, da det er ret ved siden av huset vårt, ingen av hennes venner skal på dette, og de får ikke lov til å bruke skikkelige akebrett/kjelker, kun rumpeakebrett = kjedelig en hel dag når man er 10 år. Er det ikke litt dårlig gjort at læreren ikke sjekket med oss? Hun visste at datteren min var syk, og hun visste om de sosiale utfordringene hennes. Datteren min har nettopp lært seg å stå på slalomski, og gledet seg til å vise det til de andre. Synes det er kjipt, men jeg krever kanskje for mye av en lærer? Skulle bare ønske at hun kunne fått den samme valgmuligheten som de andre, selv om hun var syk.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Jeg synes du burde ringe læreren og si at jenta di skal være med på slalåm istedet! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Er det for sent å bytte da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Kan du ikke bare ring læreren og forsøke å gjøre om, da? Tipper læreren ikke valgte aking av vond vilje. selv om han selvfølgelig godt kunne forhørt seg med dere på en eller annen måte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snikkersen Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 Jeg synes du burde ringe læreren og si at jenta di skal være med på slalåm istedet! Det har jeg gjort, men det var HELT umulig å endre på det.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snikkersen Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 Er det for sent å bytte da? Ja, jeg ringte i dag, men da var listene ferdige, og helt umulig å endre på.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snikkersen Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 Kan du ikke bare ring læreren og forsøke å gjøre om, da? Tipper læreren ikke valgte aking av vond vilje. selv om han selvfølgelig godt kunne forhørt seg med dere på en eller annen måte. Hun valgte nok aking fordi det var minst populært dvs ikke fulle lister. Jeg prøvde å endre på det, men det var helt umulig.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Det har jeg gjort, men det var HELT umulig å endre på det.... _Hvorfor_ er det helt umulig å endre på det, da? Synes dette høres ut som en syltynn unnskyldning fra læreren. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vinita Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Det har jeg gjort, men det var HELT umulig å endre på det.... Herregud for en kjip lærer! Helt umulig å endre på,hørt på makan. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snikkersen Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 _Hvorfor_ er det helt umulig å endre på det, da? Synes dette høres ut som en syltynn unnskyldning fra læreren. Fordi listene var ferdige, og det var satt opp et visst antall elever pr lærer....og selvsagt ville ingen bytte fra slalom til aking....som er minst populært. Haddedet ikke vært for at hun sliten noe sosialt ville jeg ikke hengt meg opp i dette, men med det som bakgrunn synes jeg det var litt unødvending. Føler ikke helt at datteren min blir sett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snikkersen Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 Herregud for en kjip lærer! Helt umulig å endre på,hørt på makan. Veldig dumt som jenta i hvert fall. Hun har nettopp lært seg å stå på slalom, og dette ville vært en fin anledning for henne å "vise seg" (hun har nemlig blitt temmelig tøff), og gjøre noe som de andre i gata også gjør. Dumt at hun ikke fikk samme mulighet til å velge, ikke hennes skyld at hun ble syk før vinterferien. Det hadde kostetlærern 3 minutter å sende en mail. Forresten så kommuniserer heller ikke læreren på mail. Noe jeg synes er svært merkelig. Hun er en ung lærer, og burde vært vant til å kommunisere med foreldre pr epost.....Hun skylder på at skolen fungerer gammeldags. Men læreren til mitt andre barn sender mail stadig vekk. Samme skole..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Hun valgte nok aking fordi det var minst populært dvs ikke fulle lister. Jeg prøvde å endre på det, men det var helt umulig.... Det var sært. Men tror jeg ville forsøkt å bagatellisere det overfor min datter; kanskje får hun en fin akedag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snikkersen Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 Det var sært. Men tror jeg ville forsøkt å bagatellisere det overfor min datter; kanskje får hun en fin akedag. Ja, du har jo rett i det. Skal prøve det; lage kakao til henne og greier. Det som ekstra ille, er at broren hennes skal på langrenn (noe jeg også prøvde å bytte henne til, mer gøy enn aking med rumpeakebrett....). Hun ble jo veldig misunnelig..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vinita Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Veldig dumt som jenta i hvert fall. Hun har nettopp lært seg å stå på slalom, og dette ville vært en fin anledning for henne å "vise seg" (hun har nemlig blitt temmelig tøff), og gjøre noe som de andre i gata også gjør. Dumt at hun ikke fikk samme mulighet til å velge, ikke hennes skyld at hun ble syk før vinterferien. Det hadde kostetlærern 3 minutter å sende en mail. Forresten så kommuniserer heller ikke læreren på mail. Noe jeg synes er svært merkelig. Hun er en ung lærer, og burde vært vant til å kommunisere med foreldre pr epost.....Hun skylder på at skolen fungerer gammeldags. Men læreren til mitt andre barn sender mail stadig vekk. Samme skole..... Ja,hun burde sendt deg en mail eller ringt,når hun vet om situasjonen bør hun ta hensyn til det. Ditt barn skal ha det bra på skolen,skidag eller ei og det er skolens ansvar. Men i mange tilfeller fraskriver de seg det! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Fordi listene var ferdige, og det var satt opp et visst antall elever pr lærer....og selvsagt ville ingen bytte fra slalom til aking....som er minst populært. Haddedet ikke vært for at hun sliten noe sosialt ville jeg ikke hengt meg opp i dette, men med det som bakgrunn synes jeg det var litt unødvending. Føler ikke helt at datteren min blir sett. Dessuten skal de ha pengene for slalomen med en gang under påmeldingen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Da ringer du læreren og sier det som det er. Klart hun må ha samme valgmulighet som resten av klassen, så det skulle bare mangle at hun ikke fikk være med i trekket!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Hun valgte nok aking fordi det var minst populært dvs ikke fulle lister. Jeg prøvde å endre på det, men det var helt umulig.... Hvorfor er det umulig?! Jeg hadde ringt rektor!!! Pga omstendighetene rundt datteren din så er det faktisk ekstra viktig at skolen ordner dette! Nekter skolen fortsatt, så hadde jeg personlig tatt fri fra jobb og kjørt datra mi til trekket (om det er plassmangel i buss det er snakk om). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snikkersen Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 Da ringer du læreren og sier det som det er. Klart hun må ha samme valgmulighet som resten av klassen, så det skulle bare mangle at hun ikke fikk være med i trekket!! Jeg ringte læreren så fort jeg fikk høre om det. Det var fullstendig umulig å ordne..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snikkersen Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 Hvorfor er det umulig?! Jeg hadde ringt rektor!!! Pga omstendighetene rundt datteren din så er det faktisk ekstra viktig at skolen ordner dette! Nekter skolen fortsatt, så hadde jeg personlig tatt fri fra jobb og kjørt datra mi til trekket (om det er plassmangel i buss det er snakk om). Skitrekket er rett ved siden av huset vårt. Det er kun pga antall elever pr lærer og at listene skal stemme når de roper opp barna. Veldig firkantet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snikkersen Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 Dessuten skal de ha pengene for slalomen med en gang under påmeldingen. Nei, det er gratis her. Det er barneskitrekk, og det lokale idrettslaget stiller det til disp for skolen. De skulle kun ha med seg penger til vafler. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.