UlrikkeE Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Skitrekket er rett ved siden av huset vårt. Det er kun pga antall elever pr lærer og at listene skal stemme når de roper opp barna. Veldig firkantet. Det der er ikke holdbart! Hadde det vært unger som hadde fått forespørsel, bestemt seg og så ombestemt seg, så kunne jeg skjønt at de måtte holde på reglene - hvis ikke ville det blitt fullstendig kaos... Men sykdom er unntak - og det burde på ingen måte være noe problem! Ta det opp med rektor! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Skitrekket er rett ved siden av huset vårt. Det er kun pga antall elever pr lærer og at listene skal stemme når de roper opp barna. Veldig firkantet. Herre min hatt! De er tross alt lærere og bør kunne telle så langt at de klarer en ekstra elev! Jeg er selv lærer og blir utrolig provosert av måten dette har blitt gjort på, _på grunn av_ at hun er en jente som trenger ekstra oppfølging mht det sosiale. Vær så snill å ringe rektor og vær meget bestemt mht grunnen til at dette er viktig for dere! Om heller ikke dette går, så følger en av dere med på skidagen og passer på henne i trekket. Da tenker jeg skolen får litt å tenke på... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snikkersen Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 Det der er ikke holdbart! Hadde det vært unger som hadde fått forespørsel, bestemt seg og så ombestemt seg, så kunne jeg skjønt at de måtte holde på reglene - hvis ikke ville det blitt fullstendig kaos... Men sykdom er unntak - og det burde på ingen måte være noe problem! Ta det opp med rektor! Jeg er litt engstelig å bli "uvenner" med læreren, så jeg tror ikke jeg tør å ta det opp med rektor. Jegvil helst ikke at dette til syvende og sist skal gå ut over jenta mi. Dessuten er skidagen allerede i morgen, så rektor får sikkert ikke gjort noe fra eller til....? Men det med informasjonen her synes jeg er for dårlig. DET kunne jeg tenkt meg å ta opp med rektor. Det at lærere nekter å bruke epost i kommunikasjon med foreldre. Meldingsbok er ok, men det burde være like greit med epost. Men det er en annen diskusjon. Kan lage en ny tråd om det ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miia Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Stakkars jenta di... Når hun er såpass stor som hun er, må det være skikkelig kjipt å ikke få være med på det samme som de jevnaldrende. Og spesielt siden det er klikkdannelser i klassen. Skjønner jo at da er superviktig å ikke "skille seg ut". Høres ut som om denne skolen er ekstremt firkantet, men reagerer vel mest på at ikke læreren kontaktet dere før hun meldte jenta deres på en aktivitet. Hadde de veldig kort frist for å melde seg på...? Eller var kanskje datteren din syk i flere dager...? I så fall ville det vært naturlig å kontakte dere på mail eller tlf! Hadde dette vært min datter, så hadde jeg enten prøvd å fått fri fra jobb, slik at jeg kunne være der og selv ta ansvaret for å telle henne, siden det tydeligvis blir for vanskelig for lærerne... Eller så hadde jeg latt henne slippe hele skidagen (med mindre hun veldig gjerne ville være med på tross av aking såklart) - selv om det i praksis er skulking, så hadde jeg tatt meg den friheten å få avgjøre om det var det beste for mitt barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snikkersen Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 Stakkars jenta di... Når hun er såpass stor som hun er, må det være skikkelig kjipt å ikke få være med på det samme som de jevnaldrende. Og spesielt siden det er klikkdannelser i klassen. Skjønner jo at da er superviktig å ikke "skille seg ut". Høres ut som om denne skolen er ekstremt firkantet, men reagerer vel mest på at ikke læreren kontaktet dere før hun meldte jenta deres på en aktivitet. Hadde de veldig kort frist for å melde seg på...? Eller var kanskje datteren din syk i flere dager...? I så fall ville det vært naturlig å kontakte dere på mail eller tlf! Hadde dette vært min datter, så hadde jeg enten prøvd å fått fri fra jobb, slik at jeg kunne være der og selv ta ansvaret for å telle henne, siden det tydeligvis blir for vanskelig for lærerne... Eller så hadde jeg latt henne slippe hele skidagen (med mindre hun veldig gjerne ville være med på tross av aking såklart) - selv om det i praksis er skulking, så hadde jeg tatt meg den friheten å få avgjøre om det var det beste for mitt barn. Har sendt læreren en sms nå der jeg spør om jeg kan bli med henne i skibakken. Får se hva hun sier til det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miia Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Har sendt læreren en sms nå der jeg spør om jeg kan bli med henne i skibakken. Får se hva hun sier til det. Får håpe du får lov til det da... Ofte er de jo glade for å få ekstra hjelp fra foreldre 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Nei, det er gratis her. Det er barneskitrekk, og det lokale idrettslaget stiller det til disp for skolen. De skulle kun ha med seg penger til vafler. Her måtte vi betale 200 spenn for trekket. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snikkersen Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 Da jeg foreslo at jeg kunne ta fri og bli med henne ordnet det seg likevl, og hun får bli med. Nå ble jeg glad! Gjett om datteren min ble glad!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Da jeg foreslo at jeg kunne ta fri og bli med henne ordnet det seg likevl, og hun får bli med. Nå ble jeg glad! Gjett om datteren min ble glad!!! Så bra! Håper hun har lært at hun ikke kan være så firkanta i fremtiden! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Godt det ordnet seg for jenta di! Ha en flott skidag - regner med det er i morgen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest wiki Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Mamma fra helvete. Har sympati med læreren. Du visste vel at det var skidag, så du kunne ha tatt kontakt selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Mamma fra helvete. Har sympati med læreren. Du visste vel at det var skidag, så du kunne ha tatt kontakt selv. Hvordan kunne mor vite at det var skidag? Jeg er selv lærer og ofte bestemmes skidag like før pga værforhold. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Da jeg foreslo at jeg kunne ta fri og bli med henne ordnet det seg likevl, og hun får bli med. Nå ble jeg glad! Gjett om datteren min ble glad!!! Supert!!! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snikkersen Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 Mamma fra helvete. Har sympati med læreren. Du visste vel at det var skidag, så du kunne ha tatt kontakt selv. Huin var syk hele uken før vinterferien. Fikk derfor ikke info. Ok, litt mamma fra helvete, kanskje. Tror nok ikke læreren var særlig fornøyd. Men jeg tror likevel jeg gjorde det rette.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puppola Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Enig i at lærer kunne varslet dere og hørt hva dere synes om valg av aktivitet. Rumpeakebrett er vel kanskje for litt mindre barn? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.