Gjest litt småirritert mamma Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Nå sitter jeg her og er litt småirritert. Min datter hadde en akeulykke på skolen i forrige uke. Det så ganske alvorlig ut der og da, og det ble besluttet at datteren min måtte sjekkes av lege. De spør min datter om noen er hjemme, og hun svarer at pappa er hjemme(dvs min mann, men ikke barnets biologiske far). Skolen ringer da min mann, fra barnets telefon, og spør om han kan hente henne. Det kan han ikke da han er et ærend et annet sted 20 minutters kjøretur unna, og spør om ikke de kan frakte henne til legen, noe de går med på under tvil. Da min mann kommer til legekontoret er ikke datteren min der, og fastlegen har fri den dagen. Han ringer da skolen og må spørre om hvor barnet befinner seg, og får til svar at hun er kjørt til røntgen. Da min mann kommer opp på legevakten finner han til sin store overraskelse barnets biologiske far på legevakten. Da har skolen igjen brukt min datters telefon og lett seg frem til nummeret "pappa X".og ringt han Skolen har opp til flere ganger blitt informert om at biologisk far IKKE har foreldrerett, og om noe skjer skal jeg/min mann kontaktes. De har også våre navn/tlf.nummer oppført på listene sine. At far ikke har foreldrerett beror på flere ting, som jeg ikke skal komme inn på her, og han har ikke hatt kontakt med barnet annet enn svært sporadisk via sms. Nå var det ikke akkurat noen stor skade skjedd og biologisk far snakket med datteren min, før han dro igjen, uten engang å ha sett på min mann eller hilst. Det jeg reagere på er hvordan kan skolen ringe foreldre fra barnets telefon? Hun har kontantkort og taper jo penger på slik ringing: Når stefar ikke kan komme øyeblikkelig bruker de barnets telefon igjen og ringer biologisk far, som ikke skal kontaktes. Og hvorfor ringer ikke skolen og informerer om at barnet er på røntgen istedet for at min mann skal kjøre en bomtur på mange minutter? Det gikk tross alt bra med datteren min, hun har bare fått seg en skikkelig "trøkk", men jo mer jeg tenker på skolens oppførsel i det her blir jeg bare mer og mer irritert. Hva mener andre mammaer her inne. Overreagerer jeg og bør bare la dette ligge , og tross alt være glad for at det gikk bra, eller bør jeg reagere overfor skolen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Skolen har gjort alt det er naturlig å gjøre i en slik situasjon. Voksne mennesker PRIORITERER. Det viktige er at barnet får legehjelp raskt og at en foreldreperson stiller opp. Om det er brukt 3 kroner fra kontantkortet er totalt uvesentlig. Om den som ringes først ikke slipper alt en har i hendene når barnet er skadet, er det naturlig å ringe til nestemann. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emmie Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Jeg er enig i alt NHD sier under, og jeg synes ikke du har noen grunn til å være irritert. De har etter det jeg kan se gjort det de kunne i en stresset situasjon, og det er klart de ikke kan prioritere å holde dere oppdatert midt oppe i alt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 At du reagerer på at det er brukt barnets mb skjønner jeg ikke en dritt av, hvorfor er det viktig? Det koster da omtrent ikke noe som helst. Er det så rart at bioligiske far ikke hilser på stefar? Det har tydeligvis vært problemer dere i mellom og da synes jeg ikke det er rart. Dere er da ingen Guder som må hilses på. Du har en merkelig fokus i denne saken, mener jeg. Tror ikke jeg skal kommentere dette noe mer, men her har jeg lyst til å ta mye hardere i. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 At du reagerer på at det er brukt barnets mb skjønner jeg ikke en dritt av, hvorfor er det viktig? Det koster da omtrent ikke noe som helst. Er det så rart at bioligiske far ikke hilser på stefar? Det har tydeligvis vært problemer dere i mellom og da synes jeg ikke det er rart. Dere er da ingen Guder som må hilses på. Du har en merkelig fokus i denne saken, mener jeg. Tror ikke jeg skal kommentere dette noe mer, men her har jeg lyst til å ta mye hardere i. Enig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Skjønner godt at skolen kan finne på å bruke et nummer merket "Pappa" på en elevs mobil, ja. Det gikk vel sikkert også fort for seg,- det var vel viktigere å finne en voksen pårørende enn å følge eventuelle administrative rutiner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Det mest naturlige hadde vært om kontaktpersonen reagerte umiddelbart på å hjelpe et skadet barn og ikke prioritere uvesentlige gjøremål foran barnets beste. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Det mest naturlige hadde vært om kontaktpersonen reagerte umiddelbart på å hjelpe et skadet barn og ikke prioritere uvesentlige gjøremål foran barnets beste. Dette var min umiddelbare tanke også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest litt småirritert mamma Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Skolen har gjort alt det er naturlig å gjøre i en slik situasjon. Voksne mennesker PRIORITERER. Det viktige er at barnet får legehjelp raskt og at en foreldreperson stiller opp. Om det er brukt 3 kroner fra kontantkortet er totalt uvesentlig. Om den som ringes først ikke slipper alt en har i hendene når barnet er skadet, er det naturlig å ringe til nestemann. Stefar slapp alt han hadde i hendene og kom så fort han kunne. Og hvorfor ringer de ikke samme nummer igjen for å informere, i stedet for å lete frem et nytt nummer? på displayet vil det da stå pappa x i stedet for pappa y som er stefars navn. Og skolen er GODT informert om hvofor biologisk far ikke skal kontaktes, det er nemlig gode grunner til det. Og istedet for å få datteren min til legen har de ringt rundt for å få andre til å gjøre det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregga Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Enig med de som allerede har svart her altså. Er det noen jeg ville brukt min irritasjon på, eller i hvertfall satt spørsmålstegn ved er stefar... Ikke mange ærend som er viktigere enn et skadet barn i mine øyne.. Fint å ta i bruk mobiltelefonen hennes, da slipper de å stresse med å lete opp diverse nummer.. Da jeg regner med at aktuelle nummer er lagret på hennes telefon? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mikroliter Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Stefar slapp alt han hadde i hendene og kom så fort han kunne. Og hvorfor ringer de ikke samme nummer igjen for å informere, i stedet for å lete frem et nytt nummer? på displayet vil det da stå pappa x i stedet for pappa y som er stefars navn. Og skolen er GODT informert om hvofor biologisk far ikke skal kontaktes, det er nemlig gode grunner til det. Og istedet for å få datteren min til legen har de ringt rundt for å få andre til å gjøre det. "Skolen ringer da min mann, fra barnets telefon, og spør om han kan hente henne. Det kan han ikke da han er et ærend et annet sted 20 minutters kjøretur unna, og spør om ikke de kan frakte henne til legen, noe de går med på under tvil." Sier seg selv hvorfor de ringte noen andre, han sa jo at han ikke kunne stille opp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Stefar slapp alt han hadde i hendene og kom så fort han kunne. Og hvorfor ringer de ikke samme nummer igjen for å informere, i stedet for å lete frem et nytt nummer? på displayet vil det da stå pappa x i stedet for pappa y som er stefars navn. Og skolen er GODT informert om hvofor biologisk far ikke skal kontaktes, det er nemlig gode grunner til det. Og istedet for å få datteren min til legen har de ringt rundt for å få andre til å gjøre det. Men de har vel ikke lov til å gå fra de andre ungene. Det skal vel være så så mange voksne pr elev. At du henger deg opp i mobilbruken skjønner jeg ikke. Nå har vi fri familie med minstemann da så det ville vært gratis. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest litt småirritert mamma Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Det mest naturlige hadde vært om kontaktpersonen reagerte umiddelbart på å hjelpe et skadet barn og ikke prioritere uvesentlige gjøremål foran barnets beste. Han var på kjøretur, i en annen by, og snudde med en gang han fikk tlf og kjørte rett til legens kontor. De ringte aldri til meg! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Stefar slapp alt han hadde i hendene og kom så fort han kunne. Og hvorfor ringer de ikke samme nummer igjen for å informere, i stedet for å lete frem et nytt nummer? på displayet vil det da stå pappa x i stedet for pappa y som er stefars navn. Og skolen er GODT informert om hvofor biologisk far ikke skal kontaktes, det er nemlig gode grunner til det. Og istedet for å få datteren min til legen har de ringt rundt for å få andre til å gjøre det. Jeg skjønner ikke at stefar ikke stilte opp lynfort heller. Som jeg sa, du har en merkelig fokus. Ut i fra dette så skjønner jeg at du er i krig med eksen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Han var på kjøretur, i en annen by, og snudde med en gang han fikk tlf og kjørte rett til legens kontor. De ringte aldri til meg! Du skrev noe annet under hovedinnlegget ditt: Sitat: "Det kan han ikke da han er et ærend et annet sted 20 minutters kjøretur unna, og spør om ikke de kan frakte henne til legen, noe de går med på under tvil." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest litt småirritert mamma Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 "Skolen ringer da min mann, fra barnets telefon, og spør om han kan hente henne. Det kan han ikke da han er et ærend et annet sted 20 minutters kjøretur unna, og spør om ikke de kan frakte henne til legen, noe de går med på under tvil." Sier seg selv hvorfor de ringte noen andre, han sa jo at han ikke kunne stille opp. Nei, det sa han ikke. Han sa: Jeg er i ....., og kommer med en gang, men det tar ca 20 min å kjøre tilbake. Kan ikke dere frakte barnet til legen, jeg kommer så snart jeg kan. Og i stedet for å frakte barnet til legen bruker de tid på å kontakte en person som ikke skal kontaktes. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alwaysme Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Jeg skjønner irritasjonen din, nå som ting har roet seg ned og alt er vel osv.. Men i kampens hete så gjorde de vel det de kunne for _barnet_. At biologisk far fikk henne til lege er jo flott, selv om dere ligger i krangel eller hva det nå måtte være. Og han trakk seg jo kjapt tilbake og dro, så snart en av dere møtte opp. Du kan selvfølgelig ta dette opp med skolen, på en saklig måte, slik at de kan ha andre rutiner til senere. MEN, ro deg ned først, for ellers blir du en usaklig masete forelder, og da blir du ikke tatt alvorlig... Flott at alt gikk bra med datteren din! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest litt småirritert mamma Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Jeg skjønner ikke at stefar ikke stilte opp lynfort heller. Som jeg sa, du har en merkelig fokus. Ut i fra dette så skjønner jeg at du er i krig med eksen. Det er hva jeg kaller et slag under beltestedet. Du vet ingeting om hvorfor det er slik. Mishandling overfor både barnet og meg, spiller selvfølgelig ingen rolle. Det er DERFOR barnefar ikke skal kontaktes og har mistet foreldreretten. Dette VET skolen om! Og hvordan kan stefar komme fortete enn det han gjør, når han umidelbart snur. Det er tross alt noe som heter trafikkregler i dette landet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest litt småirritert mamma Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Jeg skjønner irritasjonen din, nå som ting har roet seg ned og alt er vel osv.. Men i kampens hete så gjorde de vel det de kunne for _barnet_. At biologisk far fikk henne til lege er jo flott, selv om dere ligger i krangel eller hva det nå måtte være. Og han trakk seg jo kjapt tilbake og dro, så snart en av dere møtte opp. Du kan selvfølgelig ta dette opp med skolen, på en saklig måte, slik at de kan ha andre rutiner til senere. MEN, ro deg ned først, for ellers blir du en usaklig masete forelder, og da blir du ikke tatt alvorlig... Flott at alt gikk bra med datteren din! Biologisk far møtte opp på legevakten. Han har mistet lappen, for fem år, denne gangen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Hvis skolen i det hele tatt skal kunne klandres for noe, så må det evt. være at de IKKE ringte DEG. Ellers synes jeg de har reagert akkurat som det er naturlig å gjøre i en stresset og presset situasjon! De ansatte på skolen har mange barn å forholde seg til. Så i farten er det nok ikke så lett å huske på hvem som ikke skal ha kontakt med hvem, og hvorfor. Og det er naturlig at man ringer de som, antagelig, står barnet nær! (Og med tanke på at biologisk far faktisk dukket opp på kort varsel, og fulgte henne til legen, så var vel ikke dette et dårlig valg?) Det er jo ikke bare bare for lærerne å reise fra jobben sin for å følge et barn til lege. Det kan fort ta mye tid. Og de har jo andre elever å ta seg av, og undervisning som skal gjennomføres. At skolen brukte barnets mobil kan jeg ikke fatte at du henger deg opp i? De kronene dette kostet er da brukt til "barnets beste" for å få tak i hennes forestatte raskt og effektivt? Det burde det vel være verdt?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.