Gå til innhold

bør jeg reagere overfor skolen?

Gjest litt småirritert mamma

Anbefalte innlegg

Okei, jeg er ganske uenig i deler av oppsummeringen og i grunn hele konklusjonen. Ikke alle aller stemte. Jeg syns f.eks ikke at det var et hendelig uhell.

Det har ingenting med saken at det gikk fint - syns jeg.

''Det har ingenting med saken at det gikk fint - syns jeg.''

Nei,- det er jeg forsåvidt enig i. Men jeg tror nok jeg hadde fokusert mer på det, enn på glippen.

Nå vet ikke jeg hvor gammel denne ungen var,- om den var såpass gammel at den var ute blant folk uten foreldre eller lærere, men i så fall så vil jo et slikt innslag i kontaktlisten kunne forårsake sånt uansett ved et uhell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 213
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cecily

26

• Lillemus

17

• morsan

15

• Katt-ja

9

Mest aktive i denne tråden

''Hvis dette var kontaktlærer som kjenner barnet som ringte far så har h*n antagelig ikke gjort det for å la han skade barnet.''

Ettersom begge to sto oppført som Pappa X og Pappa Y i telefonlista så sto de etter hverandre. Sannsynligvis har læreren vært litt stressa og bare trykket da hun så at Pappa kom opp på lista uten å legge merke til om det sto Per eller Pål bak og dermed ringt til "feil" pappa. Vil jeg tro i alle fall.

I tillegg er det jo, i alle fall for meg, temmelig usannsynlig, at et barn som har blitt mishandlet av sin far og ikke skal ha kontakt har vedkommende lagret på mobilen sin som Pappa...?

Det er faktisk usannsynlig? Mener du at hun lyver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sakset fra hovedinnlegget "Min datter hadde en akeulykke på skolen i forrige uke. Det så ganske alvorlig ut der og da."

Alvorlig og kritisk er ikke det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Lillemus,- jeg syntes det var veldig ulogisk,- og det oppfordrer omverdenen til å gjøre glipper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Lillemus,- jeg syntes det var veldig ulogisk,- og det oppfordrer omverdenen til å gjøre glipper...

Nå begynner tråden å bli ganske lang og kjedelig i grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alvorlig og kritisk er ikke det samme.

''Alvorlig og kritisk er ikke det samme.''

??? Vel,- høres ganske likt ut for meg. I alle fall om det hadde vært mitt barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv navnet du ønsker å bruke, men med et punktum foran, og se hva som skjer da.

Hm, funker det altså? Jeg har a foran den jeg ønsker å ha først. Litt tungvint at man ikke selv kan bestemme rekkefølgen uavhengig av alfabet. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg mener ikke at hun lyver, men det er korttenkt å ha vedkommende far lagret under pappa dersom det er livsviktig at barnet ikke skal komme i kontakt med ham. Hun burde tenkt seg at noen kunne finne telefonen og ringe et nummer som står oppført som Pappa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

''Det jeg reagere på er hvordan kan skolen ringe foreldre fra barnets telefon? Hun har kontantkort og taper jo penger på slik ringing: Når stefar ikke kan komme øyeblikkelig bruker de barnets telefon igjen og ringer biologisk far, som ikke skal kontaktes. Og hvorfor ringer ikke skolen og informerer om at barnet er på røntgen istedet for at min mann skal kjøre en bomtur på mange minutter?''

Men kjære deg , da! Her har det gått flere dager siden ulykken, og enda har du ikke summet deg såpass at du innser hva som har skjedd?

Du klager over at skolen ikke har ringt og informert om at barnet er tatt med fra fastlegens kontor til røntgen. Det er helt åpenbart at det er nettopp det de har gjort. Når barnet måtte over til røntgen, ringte de til den pappaen de fant på mobilen. At dette tilfeldigvis var den biologiske faren og ikke stefaren, har ikke skolen oppdaget.

Dette er rett og slett en misforståelse, som skyldes at du har latt datteren din lagre begge sine fedre som Pappa på mobilen.

Hvorfor var det galt at læreren brukte ditt barns mobil? Samtalen gjaldt jo barnet! Læreren ringte dere på vegne av barnet ditt, ikke sant?

Hadde læreren lånt mobilen for å ringe en privat samtale angående seg selv, da hadde du hatt grunn til å reagere. Ikke nå.

Det er ingen grunn til å ta dette opp med skolen. Slett oppføringen på biologisk far, og vær glad og fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer på den jeg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det jeg reagere på er hvordan kan skolen ringe foreldre fra barnets telefon? Hun har kontantkort og taper jo penger på slik ringing: Når stefar ikke kan komme øyeblikkelig bruker de barnets telefon igjen og ringer biologisk far, som ikke skal kontaktes. Og hvorfor ringer ikke skolen og informerer om at barnet er på røntgen istedet for at min mann skal kjøre en bomtur på mange minutter?''

Men kjære deg , da! Her har det gått flere dager siden ulykken, og enda har du ikke summet deg såpass at du innser hva som har skjedd?

Du klager over at skolen ikke har ringt og informert om at barnet er tatt med fra fastlegens kontor til røntgen. Det er helt åpenbart at det er nettopp det de har gjort. Når barnet måtte over til røntgen, ringte de til den pappaen de fant på mobilen. At dette tilfeldigvis var den biologiske faren og ikke stefaren, har ikke skolen oppdaget.

Dette er rett og slett en misforståelse, som skyldes at du har latt datteren din lagre begge sine fedre som Pappa på mobilen.

Hvorfor var det galt at læreren brukte ditt barns mobil? Samtalen gjaldt jo barnet! Læreren ringte dere på vegne av barnet ditt, ikke sant?

Hadde læreren lånt mobilen for å ringe en privat samtale angående seg selv, da hadde du hatt grunn til å reagere. Ikke nå.

Det er ingen grunn til å ta dette opp med skolen. Slett oppføringen på biologisk far, og vær glad og fornøyd.

Fantastisk oppsummert, Ulvinnen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, om jeg f.eks. finner et bevisstløst barn i en snøhaug og graver frem mobilen til barnet for å kunne ringe noen og varsle så vil det falle meg _meget_ naturlig å ringe til Pappa på telefonlista... At denne Pappan har mishandlet barnet og ikke skal kontakt overhodet er ikke noe man kan tenke seg til - ergo må man som forelder i en slik sak faktisk tenke også på slike ting som telefonlista på barnets telefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønt at det måtte stilles oppfølgingsspørsmål. I en sak der far kke har foreldrerett har det skjedd ting. hvorfor reagerer moren slik hun gjør har ganske mye å si i denne saken. Der syns jeg en person som signerer med tittelen psykiater faktisk bør ha større forståelse enn et hvilket som helst annet nick.

La NHD få et annet nick da, om han ønsker å uttale seg i tråder der hans kompetanse ikke er betalt for.

En psykiater skal ikke mer enn andre ha forståelse for den ene siden i en slik sak, og det synes jeg at du forventer her. Jeg vet ingenting om hvorfor far ikke har foreldrerett, og det er ikke det samme som at han er nektet omgang med barnet.

Mor trekker frem en del ting som gjør hennes sak lite sympatisk,bl.a. at far har blitt tatt for promillekjøring og at han ikke hilste på stefar. For ikke å snakke om slikt idioteri som at det kostet noen kroner å ringe fra barnets tlf. da det lå der skadet. Jeg tror far har en annen historie og jeg er glad jeg ikke trenger å sette meg inn i begge sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet veldig godt hvem som ringte. Det er min datters kontaktlærer gjennom flere år. Og det som er hårreisende her er jo at vi har sagt det til henne flere ganger at mor har foreldrerett alene, og vi har sett at hun har notert det. Og vi har også notert det på brev til skolen. Og enda klarer hun å prestere å ringe bio. far.

Det viser at hun tenker på barnets beste, og ikke det du mener at er barnets beste. Du må fortelle om du har domfelt avgjørelse om at far overhodet ikke skal ha noen som helst form for kontakt med barnet, og det har du ikke gjort enda. Hvis du ikke vil fortelle det er det greit, men da bør du ikke starte en slik tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, funker det altså? Jeg har a foran den jeg ønsker å ha først. Litt tungvint at man ikke selv kan bestemme rekkefølgen uavhengig av alfabet. :-)

Det funker ikke på alle. Du må prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest huff, stakkars lærer

Sjokkert over at du ikke er bare glad for at skolen tok affære og faktisk skaffet hjelp til datteren din. Ikke rart det er krig i verden om en skal kverrulere om alt. Tror nok du er litt frustrert fra før av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte som fagperson, ikke som psykiater, men som lege, og jeg står helt fast ved det opprinnelige svaret. Når en kommer til en skadet person er det visse tiltak som er viktigere enn andre. Jeg ville også benyttet meg av den skadedes mobiltelefon. Det synes jeg er en fornuftig løsning.

På et forum får en svar ut fra de opplysninger en gir. Vi er ikke tankelesere. Ikke hadde jeg vel endret svaret om jeg hadde hatt de nye opplysningene heller.

Det var et meget godt innlegg om snørr og bart. Det kan en legge seg på minne i flere sammenhenger.

Jeg var enig med deg jeg :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...