Gå til innhold

bør jeg reagere overfor skolen?

Gjest litt småirritert mamma

Anbefalte innlegg

nå er du faktisk bare kranglete.

Er jeg?

Jeg tenker at om det er kritisk så står det om livet.

Er det alvorlig er det mer enn et skrubbsår, men det står ikke om livet. Et beinbrudd eller hjernerystelse er alvorlig, men det er ikke kritisk. Selv om alvorlig skade trenger legetilsyn, så haster det ikke så ille at en f.eks ringer 113.

Slik tenker jeg og jeg mener absolutt ikke å være kranglete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 213
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cecily

26

• Lillemus

17

• morsan

15

• Katt-ja

9

Mest aktive i denne tråden

Nei, jeg mener ikke at hun lyver, men det er korttenkt å ha vedkommende far lagret under pappa dersom det er livsviktig at barnet ikke skal komme i kontakt med ham. Hun burde tenkt seg at noen kunne finne telefonen og ringe et nummer som står oppført som Pappa.

Ja, det er jeg helt enig i. Det skrev jeg også i mitt første innlegg. Hadde det vært en helt annen enn kontaktlærer hadde jeg også sagt at det var et dumt, men hendelig uhell. Det er spekulasjoner, men kanskje hovedinnlegger ikke hadde blitt så sint heller da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg?

Jeg tenker at om det er kritisk så står det om livet.

Er det alvorlig er det mer enn et skrubbsår, men det står ikke om livet. Et beinbrudd eller hjernerystelse er alvorlig, men det er ikke kritisk. Selv om alvorlig skade trenger legetilsyn, så haster det ikke så ille at en f.eks ringer 113.

Slik tenker jeg og jeg mener absolutt ikke å være kranglete.

Nå diskuterer du teori, men man kan ikke alltid definere en situasjon når man står midt oppi, og i tillegg kanskje er redd. En lærer er ikke trenet til slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå diskuterer du teori, men man kan ikke alltid definere en situasjon når man står midt oppi, og i tillegg kanskje er redd. En lærer er ikke trenet til slikt.

Men det burde de være. De har jo tross alt ansvaret for en haug med unger på en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Greit oppsummert;-)

Heh, noen ganger får man bare si det som det er :)

Man kan jo ikke regne med å få svar på noe annet enn det man spør om, og hvertfall ikke på informasjon man ikke har gitt. Relativt logisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Det jeg reagere på er hvordan kan skolen ringe foreldre fra barnets telefon? Hun har kontantkort og taper jo penger på slik ringing: Når stefar ikke kan komme øyeblikkelig bruker de barnets telefon igjen og ringer biologisk far, som ikke skal kontaktes. Og hvorfor ringer ikke skolen og informerer om at barnet er på røntgen istedet for at min mann skal kjøre en bomtur på mange minutter?''

Men kjære deg , da! Her har det gått flere dager siden ulykken, og enda har du ikke summet deg såpass at du innser hva som har skjedd?

Du klager over at skolen ikke har ringt og informert om at barnet er tatt med fra fastlegens kontor til røntgen. Det er helt åpenbart at det er nettopp det de har gjort. Når barnet måtte over til røntgen, ringte de til den pappaen de fant på mobilen. At dette tilfeldigvis var den biologiske faren og ikke stefaren, har ikke skolen oppdaget.

Dette er rett og slett en misforståelse, som skyldes at du har latt datteren din lagre begge sine fedre som Pappa på mobilen.

Hvorfor var det galt at læreren brukte ditt barns mobil? Samtalen gjaldt jo barnet! Læreren ringte dere på vegne av barnet ditt, ikke sant?

Hadde læreren lånt mobilen for å ringe en privat samtale angående seg selv, da hadde du hatt grunn til å reagere. Ikke nå.

Det er ingen grunn til å ta dette opp med skolen. Slett oppføringen på biologisk far, og vær glad og fornøyd.

Det er ikke sikkert man vil slette oppføringen på biologisk far. Det kan hende det vil være kjekt å vite at det er han som ringer. Men skal man ikke lagre nr til pårørende nå under ice nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert man vil slette oppføringen på biologisk far. Det kan hende det vil være kjekt å vite at det er han som ringer. Men skal man ikke lagre nr til pårørende nå under ice nå?

''Men skal man ikke lagre nr til pårørende nå under ice nå?''

Det ser jeg at noen forteller i denne tråden. Er det allment kjent, altså? Jeg hadde ikke hørt om det før... (Og det forvirrer meg, hehe :-) Jeg pleier å få med meg "allment kjente" ting...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

''Men skal man ikke lagre nr til pårørende nå under ice nå?''

Det ser jeg at noen forteller i denne tråden. Er det allment kjent, altså? Jeg hadde ikke hørt om det før... (Og det forvirrer meg, hehe :-) Jeg pleier å få med meg "allment kjente" ting...)

Det er liten vits i å føre opp nærmeste pårørende under ice. Det blir likevel ikke sjekket av leger/brannmenn/politi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er liten vits i å føre opp nærmeste pårørende under ice. Det blir likevel ikke sjekket av leger/brannmenn/politi.

Hvis ikke det blir sjekket av dem engang, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være konkret;

Ja, du overreagerer!

Hva med å takke dem for å tatt barnet ditt til lege og røntgen i stedet?

Om mitt barn engang er uheldig og skader seg, så håper jeg virkelig at noen tar mobilen hennes og ringer meg, eksen, mormor, eller hvem det nå er som svarer først, for å finne meg eller andre pårørende raskest mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest herrejesuskrist

Det er hva jeg kaller et slag under beltestedet. Du vet ingeting om hvorfor det er slik. Mishandling overfor både barnet og meg, spiller selvfølgelig ingen rolle. Det er DERFOR barnefar ikke skal kontaktes og har mistet foreldreretten.

Dette VET skolen om!

Og hvordan kan stefar komme fortete enn det han gjør, når han umidelbart snur. Det er tross alt noe som heter trafikkregler i dette landet.

-Men det visste ikke vi.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...