kjerringskinn Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Nei, det sa han ikke. Han sa: Jeg er i ....., og kommer med en gang, men det tar ca 20 min å kjøre tilbake. Kan ikke dere frakte barnet til legen, jeg kommer så snart jeg kan. Og i stedet for å frakte barnet til legen bruker de tid på å kontakte en person som ikke skal kontaktes. Det er det han sier til deg at han har sagt ja. Det kan jo hende at han har formulert seg litt annerledes til den som ringte. Eller blitt misforstått. Jeg forstår ikke hvorfor du hisser deg opp over dette, og jeg forstår slett ikke hvorfor ikke mor blir oppringt som førstevalg. Om jeg skulle hisset meg opp over noe i denne saken, så ville det vært at jeg ikke fikk beskjed. Først. For jeg ville kastet alt jeg hadde i hendene for å følge ungen min selv. I det minste snakket med barnet i telefonen og gitt litt trøst. Men det høres ikke ut som om du er "der" i det hele tatt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest litt småirritert mamma Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Det er det han sier til deg at han har sagt ja. Det kan jo hende at han har formulert seg litt annerledes til den som ringte. Eller blitt misforstått. Jeg forstår ikke hvorfor du hisser deg opp over dette, og jeg forstår slett ikke hvorfor ikke mor blir oppringt som førstevalg. Om jeg skulle hisset meg opp over noe i denne saken, så ville det vært at jeg ikke fikk beskjed. Først. For jeg ville kastet alt jeg hadde i hendene for å følge ungen min selv. I det minste snakket med barnet i telefonen og gitt litt trøst. Men det høres ikke ut som om du er "der" i det hele tatt. Jeg ble ikke oppringt fra skolen. Og stefar vurderte det slik som jeg har sagt i tidligere innlegg at det evt ville være bedre å ringe meg hvis barnet måtte på sykehuset. Dessuten blir jo han også rimelig stressa når han kommer til fastlegen, som har stengt kontoret, og han ikke vet hvor ungen befinner seg. Han ringte meg med en gang de var ferdig på røntgen og fortalte hva som hadde skjedd, og da dro jeg hjem med en gang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 I motsetning til mange av de andre som har svart her, mener jeg at skolen har gjort en glipp her, som potensielt kunne vært ganske stor, all den tid forholdene er som du nevner: ''Skolen har opp til flere ganger blitt informert om at biologisk far IKKE har foreldrerett, og om noe skjer skal jeg/min mann kontaktes. De har også våre navn/tlf.nummer oppført på listene sine.'' På en skole kan det være flere barn som av forskjellige grunner ikke har kontakt med foreldre, f.eks hvor foreldre har blitt fratatt omsorg eller det er andre ting. I noen tilfeller kan det gjøre stor skade om feil person ringes opp, og der skal skolen ha rutiner. Så lenge de er blitt informert og har dette i papirene sine, skal det følges. Så ja, jeg synes du bør ta en prat med skolen. Hvorvidt stefar burde ha kommet før og alt det der, er en helt annen diskusjon og har rett og slett ingenting med saken å gjøre. Her gjelder det skolens rutiner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 De var på skolen. hun mistet kontrollen på akebrettet og kjørte rett i veggen på skolebygningen. Men vi må nok forandre navnet på telefonen til bare navn, ikke pappa x, slik som nå. Men hvorfor kan de ikke spørre jenta om det er noen andre de kan ringe til? Da ville hun nok svart meg, og storebror. Hun ville garantert ikke svart biologisk far da han er en person hun av tidligere nevnte grunner ikke har noe særlig kontakt med, og er en smule nervøs overfor. Uten å legge meg i diskusjonen forøvrig - det er større sjanse for at en forelder svarer på telefonen når det er sønn/datter som ringer midt på dagen - enn når det er et fremmed nummer (som det jo hadde vært om læreren ringte). Da skjønner man gjerne at det er noe viktig... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest litt småirritert mamma Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Uten å legge meg i diskusjonen forøvrig - det er større sjanse for at en forelder svarer på telefonen når det er sønn/datter som ringer midt på dagen - enn når det er et fremmed nummer (som det jo hadde vært om læreren ringte). Da skjønner man gjerne at det er noe viktig... har jo også skolens nummer lagret på min tlf. Hadde jeg blitt oppringt fra skolen ville jeg straks skjønt at det dreide seg om mer om å få bli med en veninne hjem etter skolen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Du skriver at skolen ringte, men vet du hvem det var? Var det jentas lærer, en annen ukjent lærer, en lærerstudent, en lærerassistent eller vaktmester for den del? Om skolen er informert om biologisk far og hans oppførsel og at han ikke skal kontaktes, så er dette likevel neppe noe alle på hele skolen vet om. Dersom det var en informert person som likevel ringte biologisk far, så ja, da skjedde det absolutt en glipp. Var det en annen, så virker det for meg som helt naturlig at de også forsøker en pappa, enten det er pappa-Rudolf eller pappa-Elfinn. For alle uinformerte er det umulig å vite at en pappa ikke skal kontaktes. At det ble ringt fra jentas egen mobil finner jeg ganske irrelevant å diskutere og definitivt ikke noe jeg syns du kan irettesette skolen for. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Om det er gjort klart for skolens ansatte at biologisk far ikke skal kontaktes, kan det jo hende at det her var en hjelpelærer el.l som ville handle raskt? Denne setningen "Hun har kontantkort og taper jo penger på slik ringing" viser tydelig at det var nok inegn alvorlig hendelse nei, da ville du nok bekymret deg mer for datteren din enn noen tapte kroner.... Synes du tar litt av. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Dessuten - "Skolen ringer da min mann, fra barnets telefon, og spør om han kan hente henne. Det kan han ikke da han er et ærend et annet sted 20 minutters kjøretur unna," Dette høres da ut som de faktisk kontaktet stefar først? Hvorfor var dette ærendet viktigere enn å hente en skadet stedatter.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 har jo også skolens nummer lagret på min tlf. Hadde jeg blitt oppringt fra skolen ville jeg straks skjønt at det dreide seg om mer om å få bli med en veninne hjem etter skolen. Men det er aldri det man får opp i displayet - her var det jo snakk om en lærermobil, eller en kontortelefon - ikke hovednummeret. Jeg sier bare at jeg skjønner tankegangen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest litt småirritert mamma Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Du skriver at skolen ringte, men vet du hvem det var? Var det jentas lærer, en annen ukjent lærer, en lærerstudent, en lærerassistent eller vaktmester for den del? Om skolen er informert om biologisk far og hans oppførsel og at han ikke skal kontaktes, så er dette likevel neppe noe alle på hele skolen vet om. Dersom det var en informert person som likevel ringte biologisk far, så ja, da skjedde det absolutt en glipp. Var det en annen, så virker det for meg som helt naturlig at de også forsøker en pappa, enten det er pappa-Rudolf eller pappa-Elfinn. For alle uinformerte er det umulig å vite at en pappa ikke skal kontaktes. At det ble ringt fra jentas egen mobil finner jeg ganske irrelevant å diskutere og definitivt ikke noe jeg syns du kan irettesette skolen for. Ja, jeg vet veldig godt hvem som ringte. Det er min datters kontaktlærer gjennom flere år. Og det som er hårreisende her er jo at vi har sagt det til henne flere ganger at mor har foreldrerett alene, og vi har sett at hun har notert det. Og vi har også notert det på brev til skolen. Og enda klarer hun å prestere å ringe bio. far. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Ja, jeg vet veldig godt hvem som ringte. Det er min datters kontaktlærer gjennom flere år. Og det som er hårreisende her er jo at vi har sagt det til henne flere ganger at mor har foreldrerett alene, og vi har sett at hun har notert det. Og vi har også notert det på brev til skolen. Og enda klarer hun å prestere å ringe bio. far. Det kommer frem detaljer her som ikke ble nevnt i hovedinnlegget. Du bø nok ta degtid til å forklare sammenhengene skikkelig, det kom ikke frem hvem so hadde ringt og hva denne visste, heller ikke at stefar ga beskjed om at han skulle komme. Tvert imot. Slikt gjør det umulig å gi skikkelige svar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Ja, jeg vet veldig godt hvem som ringte. Det er min datters kontaktlærer gjennom flere år. Og det som er hårreisende her er jo at vi har sagt det til henne flere ganger at mor har foreldrerett alene, og vi har sett at hun har notert det. Og vi har også notert det på brev til skolen. Og enda klarer hun å prestere å ringe bio. far. Da syns jeg at denne læreren skal få dette påminnet. Det var klart en tabbe. Tabber kan gjøres, men da skal de også innrømmes og beklages i etterkant. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Det kommer frem detaljer her som ikke ble nevnt i hovedinnlegget. Du bø nok ta degtid til å forklare sammenhengene skikkelig, det kom ikke frem hvem so hadde ringt og hva denne visste, heller ikke at stefar ga beskjed om at han skulle komme. Tvert imot. Slikt gjør det umulig å gi skikkelige svar. Men da kan en også spørre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Og de få kronene er det du bryr deg om her? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 I motsetning til mange av de andre som har svart her, mener jeg at skolen har gjort en glipp her, som potensielt kunne vært ganske stor, all den tid forholdene er som du nevner: ''Skolen har opp til flere ganger blitt informert om at biologisk far IKKE har foreldrerett, og om noe skjer skal jeg/min mann kontaktes. De har også våre navn/tlf.nummer oppført på listene sine.'' På en skole kan det være flere barn som av forskjellige grunner ikke har kontakt med foreldre, f.eks hvor foreldre har blitt fratatt omsorg eller det er andre ting. I noen tilfeller kan det gjøre stor skade om feil person ringes opp, og der skal skolen ha rutiner. Så lenge de er blitt informert og har dette i papirene sine, skal det følges. Så ja, jeg synes du bør ta en prat med skolen. Hvorvidt stefar burde ha kommet før og alt det der, er en helt annen diskusjon og har rett og slett ingenting med saken å gjøre. Her gjelder det skolens rutiner. Stakkars lærere som skal forholde seg til alt dette, noen foreldre er mer eller mindre gale, ikke gjør ditt ikke gjør datt, ikke ring i fra en annen tlf en det som er avtalt, så jeg ikke dauer av angst hvis jeg ser ett annet nummer enn jeg forventer. Ring den, men ikke den og ikke si det, men det, osv. osv. Lærerne må lese personlamappene til hver enkelt unge før de kan gjøre noe som helst, de har ikke sjangs til å huske hva de skal gjøre med alle. I mellomtiden får heller barnet ligge der og blø og ha det vondt. Jeg har hatt unger i skolen i mange, mange år og det er utrolig hva enkelte foreldre mener lærerne skal gjøre og ikke gjøre. Kjeft får de for det minste. Dette blir snart amerikanske tilstander hvor det gjelder å nagle noen til veggen og få erstatning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Biologisk far møtte opp på legevakten. Han har mistet lappen, for fem år, denne gangen. Det er vel ikke relevant i denne sammenhengen, vel? Han var jo der for ungen sin. Og lærerne gjorde sitt beste - det er slett ikke lett bestandig, det kan jeg forsikre deg. :-) Godt å høre at alt gikk greit med jenta! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Men da kan en også spørre. Stille spørsmål? Hvorfor skal jeg spørre når det ser ut som opplysninger er gitt, jeg vet jo ikke hvor det mangler nyanser. "Skolen ringer da min mann, fra barnets telefon, og spør om han kan hente henne. Det kan han ikke da han er et ærend et annet sted 20 minutters kjøretur unna, og spør om ikke de kan frakte henne til legen, noe de går med på under tvil" Dette eksempelet nyanseres senere - det var likevel ikke slik at han sa nei til å komme. Noe som vrir denne situasjonen helt rundt. -At det er jeg eller du som skal kontrollere hvorvidt hun gjengir situasjonen rtiktig, er ganske tullete. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Skolen har gjort alt det er naturlig å gjøre i en slik situasjon. Voksne mennesker PRIORITERER. Det viktige er at barnet får legehjelp raskt og at en foreldreperson stiller opp. Om det er brukt 3 kroner fra kontantkortet er totalt uvesentlig. Om den som ringes først ikke slipper alt en har i hendene når barnet er skadet, er det naturlig å ringe til nestemann. Er det ikke naturlig for en psykiater å spørre utdypende spørsmål om noe er litt uklart. I det minste før en kommer med et svar signert tittel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Stille spørsmål? Hvorfor skal jeg spørre når det ser ut som opplysninger er gitt, jeg vet jo ikke hvor det mangler nyanser. "Skolen ringer da min mann, fra barnets telefon, og spør om han kan hente henne. Det kan han ikke da han er et ærend et annet sted 20 minutters kjøretur unna, og spør om ikke de kan frakte henne til legen, noe de går med på under tvil" Dette eksempelet nyanseres senere - det var likevel ikke slik at han sa nei til å komme. Noe som vrir denne situasjonen helt rundt. -At det er jeg eller du som skal kontrollere hvorvidt hun gjengir situasjonen rtiktig, er ganske tullete. Men noe av det denne personen henges for nedover i tråden er at de går ut i fra at "skolen som ringte" sikkert har glemt eller ikke har visst hvorfor biologisk far ikke skal kontaktes. Ved et spørsmål ble "skolen" spesifisert til kontaktlærer, som absolutt skulle vært kjent med tingenes tilstand. At en far har mishandlet mor og datter og følgelig mistet foreldreretten er i grunn ganske vesentlig for en kontaktlærer å huske på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
songbirdy Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Biologisk far møtte opp på legevakten. Han har mistet lappen, for fem år, denne gangen. ''Han har mistet lappen, for fem år, denne gangen.'' Hva har det med saken å gjøre? Kjørte han til legevakten selv? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.