cecily Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Ok, kontaktlærer har gjort en blemme, men ingen skade er skjedd. Han kom på legevakten, snakket med barnet sitt og trakk seg pent og stille tilbake da stefar kom. De ringte stefar først, dere hadde lagt ham inn på tlf som Pappa X og det er ikke for alle en selvfølge at mor ringes fremfor far. Kanskje visste de at du jobber lengre bort enn stefar også? At de ringte fra de datters telefon og brukte noen få kroner av kontantkortet hennes er totalt uvesentlig og helt idiotisk av deg å henge deg opp i. Hadde de brukt 10 min på å gå inn på skolen, lete i telefonlistene og ringe fra en telefon der så hadde du sikkert blitt like sint for det også, at de ikke heller kunne bruke hennes. Hvis du ikke har råd til å betale en femmer for at skolen ringer og gir beskjed om at datteren din er skadet så vet jeg sannelig ikke hva jeg skal si... At far er tatt for fyllekjøring og har mistet lappen er FULLSTENDIG og TOTALT irrelevant for denne saken. Det er omtrent like relevant som om du skulle opplyse om vekta di i denne tråden. Etter min mening har du totalt mistet hodet her og blåst saken noe vanvittig ut av proporsjoner! Burde du ikke heller være glad for at skolen sørget for å få barnet til røntgen så fort som mulig?! Har du også fått med deg det hun skriver i en kommentar at denne biologiske faren har mishandlet mor og datter? Syns du svaret ditt er riktig nå? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Du og jeg og alle andre med nick kan det, men definitivt ikke en som signerer med psykiater. Etter min mening var det refsferdig. Faktisk. Jeg ser absolutt ikke noe galt i svaret til nhd, ut i fra hovedinnlegget. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Har du også fått med deg det hun skriver i en kommentar at denne biologiske faren har mishandlet mor og datter? Syns du svaret ditt er riktig nå? Ja, har fått med meg det og jeg synes kontaktlærer har gjort en blemme, men ingen skade skjedd. De er, etter min mening, delvis skyldige i denne selv ettersom de har ham lagret som Pappa Y på telefonlista. Pappa Y oppførte seg da forøvrig meget ordentlig etter hva hun sier. Om han mistet lappen for fyllekjøring for en stund siden har ingen verdens ting med saken å gjøre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Jeg ser absolutt ikke noe galt i svaret til nhd, ut i fra hovedinnlegget. Okei. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Ja, har fått med meg det og jeg synes kontaktlærer har gjort en blemme, men ingen skade skjedd. De er, etter min mening, delvis skyldige i denne selv ettersom de har ham lagret som Pappa Y på telefonlista. Pappa Y oppførte seg da forøvrig meget ordentlig etter hva hun sier. Om han mistet lappen for fyllekjøring for en stund siden har ingen verdens ting med saken å gjøre. At det gikk bra har ingenting med saken å gjøre, syns jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 At det gikk bra har ingenting med saken å gjøre, syns jeg. Vel, jeg synes det. Kanskje Pappa Y har forbedret seg, i det minste overfor sin datter? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Også mamma til en uheldiper Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Vet du, nå har jeg lest det meste av tråden her og vil si at jeg selv også hadde blitt forbannet slik ting har skjedd i denne saken her. Jeg hadde på bakgrunn av hele historien bedt om et møte. Og der hadde jeg igjen tatt opp dette med at far ikke skal kontaktes under noen omstendigheter. At du står som 1.prioritet og din mann som 2, evnt. en mormor el. som 3. Selv hadde jeg gjort noe med dette med pappa x og pappa y, for som andre sier her så kan det nok i kampens hete bli tatt feil av hvem som er hvem. Jeg har selv i en litt presset situasjon ikke klart å finne et nummer på mobilen min som jeg så klart skulle klare å finne. Det med pengene fra jentungens kontantkort hadde jeg nok ikke brydd meg med. Det er rart med det, du kan tenke deg selv hvordan det så ut når jentungen ble kasta inn i veggen slik, da tenker en nok ikke på å springe til en telefon eller ta sin egen og søke etter nummer når jentungens ligger beleilig til med alle nummerne tilgjengelig. De har nok ønsket å få tak i dere pronto selvsakt. Og ti kroner er jo ingenting, jentungen klarte seg jo. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Vel, jeg synes det. Kanskje Pappa Y har forbedret seg, i det minste overfor sin datter? Han har mistet foreldreretten og det er ikke i kontaktlærers myndighet å finne ut om han har forbedret seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest litt småirritert mamma Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Nå skriver du ICE foran navnet ditt, mannen din sitt og ev store søsken. Det er den internasjonale koden for nærmeste pårørende. Takk. Det visste jeg ikke. Det skal jeg gjøre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Lest nesten hele tråden, og jeg forstår deg. Så tenker jeg at det muligens har vært et kommunikasjonsproblem mellom mannen din og skolen? Uansett må kontaktlæreren bli gjort oppmerksom på at h*n sviktet her - biofar skulle så klart ikke vært kontaktet. Muligens en møte med rektor også, burde bli gjort oppmerksom på at en ansatt ikke klarer å holde fokus i en situasjon som burde være ganske enkel å takle. Bruken av din datters mobil kan bare diskuteres m.h.t. at de ikke kjenner kildematerialet, altså ikke aner hvem de ringer til, men tar seg til rette og velger ukritisk fra et barns personlige telefonliste. Du må ikke nevne kostnaden ved samtalene. Da fremstår du som en så hysterisk idiot og hurpe, at de muligens ser bort fra resten, som er det viktige i saken. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Og der så jeg det sto at det var kontaktlærer som ringte, men det var en opplysning som kom frem temmelig sent i tråden. Ja, man må lese mye av tråden for å få med seg akkurat det. Og det er klart at det er forskjell på hva man kan forvente at en kontaktlærer kjenner til og hva en assistent skal vite. Men alle skoler skal ha spesifikke og innarbeidede rutiner for hvordan de går fram når noe skjer med elever. For eksempel at man kontakter kontoret, som igjen ringer foreldre/tilkaller legehjelp. Det er mange grunner til at det er viktig å ha faste "chains of command" når noe skjer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Det var vel bedre at faren kom enn at ingen kom (i tide)? Eller er han så forferdelig? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Fint skrevet syns jeg c",) Takk for det. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Nå skriver du ICE foran navnet ditt, mannen din sitt og ev store søsken. Det er den internasjonale koden for nærmeste pårørende. Godt tips og nyttig påminning. Jeg har det på min telefon. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Nå skriver du ICE foran navnet ditt, mannen din sitt og ev store søsken. Det er den internasjonale koden for nærmeste pårørende. Takk for påminnelsen! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Nå skriver du ICE foran navnet ditt, mannen din sitt og ev store søsken. Det er den internasjonale koden for nærmeste pårørende. Det har jeg gjort også, ICE barnas far står det faktisk, så det ikke skal være noen tvil. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest surreal Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 ''Hvis skolen i det hele tatt skal kunne klandres for noe, så må det evt. være at de IKKE ringte DEG.'' Hvorfor det? Er det en større selvfølge at de ringer mamma enn pappa? Husk at det sto Pappa X også på stefaren i telefonlista. Hva BARNET kaller sin biologiske pappa i sin personlige telefonliste er jo ganske annerledes enn hvem som står oppført i skolens liste. Når det er kontaktlærer gjennom flere år som ringer, SKAL denne vite hvilken pappa som heter hva, uten å stusse. Og det er grunner for at skolen har retningslinjer de skal følge når ulykker skjer. JA, det viktigste er at ungen fikk hjelp, og at det gikk bra, i det store og det hele. MEN - dette kunne vært et tilfelle der det IKKE gikk bra, og da snakker jeg ikke om kulen i panna eller det brekte benet. Snakker om konsekvenser som kan være større for barnet, og hele familien, om feil personer blir kontaktet og "invitert inn" i en situasjon der de med foreldreansvar ikke har kontroll eller oversikt. Det er skolen som har ansvaret. Det er skolen som BER om å få kontaktpersoner til å ha i en liste. Da må de også følge sine egne regler. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Attekattenoa Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Kan det være at en annen enn kontaktlærer har ringt for å gi beskjed til pappa om at datteren er sendt til røndtgen, og at denne læreren ringte feil pappa? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest surreal Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Det var nærmest for å påpeke at bio.far ikke fikk barnet til legen, men ble kjørt av en av lærerne som har klassen ellers. han møtte opp på legevakten, spurte hvordan det gikk og forsvant igjen. At han har mistet lappen for fem år er selvsagt irrelevant, måtte bare få det ut at han er tatt for fyllekjøring, igjen...... Uff ja, jeg skjønner godt frustrasjonen over hele situasjonen. Det går som regel heldigvis bra til slutt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Helt klart. Men mener folk under her at de har gitt gode svar? De har jo svart på tynt grunnlag, men ment at sitt eget svar er legitimt. Man svarer på det grunnlaget man har - sånn er det. Om svarene er gode eller dårlige er subjektivt, men vi kan trekke en fellesnevner gjennom de aller fleste - både før og etter mer informasjon, uavhengig av tone i innlegget. Alle synes hun skal la være å bry seg om telefonen/kontantkortet/pengene. Alle er enige i at det ble gjort en feil, men at det er menneskelig å feile. Alle er enige i at biologisk far handlet riktig, han stilte opp da han ble bedt om det, selv om han ikke er primær omsorgsgiver. Alle er enige om at stefar burde vært tydeligere i kommunikasjonen med skolen slik at de ikke følte behov for å ringe en ny person. Alle er enige om at stefar burde varslet mor tidligere. Alle er enige i at mor burde vært kontaktet dersom lærer hadde all informasjonen (men vi vet ikke om mors telefon var uten dekning, slått av, osv). Generalisert, men likevel - saken er blåst vanvittig opp uansett hvor mange detaljer som presenteres på nytt. Det er ikke så vanskelig å ta en telefon til skolen, si at man ikke er komfortabel med måten situasjonen ble løst på og at man håper de kan innarbeide bedre rutiner dersom noe slikt skulle skje igjen. Jeg vet hvordan det er å stå der med et skadet barn som ikke er en ens eget - og skulle ta viktige avgjørelser på foreldrenes vegne. Da er det ikke alltid man klarer å tenke på alle andre aspekter enn å få barnet rolig, til å slutte å blø, til lege - hva det nå måtte være. Å lage dette til en kjempesak er unødvendig for alle, det gikk bra, det ordnet seg - det holder å oppfordre til bedre rutiner, de vil antagelig skjønne feilen selv uten større ståhei enn det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.