Gå til innhold

bør jeg reagere overfor skolen?

Gjest litt småirritert mamma

Anbefalte innlegg

''da ringer jeg de som ligger under mor, far, mamma og pappa, ikke Sweetheart, Pusen og alle de andre tullingene som gjerne er lagret på disse telefonene.''

LOL!

Ja - du skulle bare ha visst. Det er telefonbøker uten ett eneste fornuftig navn, bare kozer og klemzer og rare symboler.

Forrige gang det var aktuelt, måtte jeg gå via "mormor". Jeg vet jo ikke engang "hvem jeg ringer som", så jeg kan ikke ringe en hvilken som helst kosegutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 213
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cecily

26

• Lillemus

17

• morsan

15

• Katt-ja

9

Mest aktive i denne tråden

Ja - du skulle bare ha visst. Det er telefonbøker uten ett eneste fornuftig navn, bare kozer og klemzer og rare symboler.

Forrige gang det var aktuelt, måtte jeg gå via "mormor". Jeg vet jo ikke engang "hvem jeg ringer som", så jeg kan ikke ringe en hvilken som helst kosegutt.

Min lille frekke sønn har lagt meg inn som Mamma Etternavn på sin mobil! *Snøft* Høres ut som han har et helt arsenal med mødre å velge mellom! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ambulansepersonell, politi og brannpersonell (heter det det???) vet om dette og sjekker nok det først.

Da blir ihvertfall ikke min mann kontaktet, for han er den eneste jeg har lagret _på etternavn_, for å få han først i telefonlista mi! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille frekke sønn har lagt meg inn som Mamma Etternavn på sin mobil! *Snøft* Høres ut som han har et helt arsenal med mødre å velge mellom! ;o)

Stakkars liten, det er ikke greit med disse moderne familiene med et utall hel- og halvmødre og zoologiske fedre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Veldig grei ordning, hvis andre vet å søke etter det, vel å merke''

Jeg har ihvertfall aldri hørt det før! Jeg ville nok søkt på mamma/pappa eller mor/far.

Ikke jeg heller. Jeg har mange nr lagret under en forkortelse for adressatens tilholdsted (jobb, klubben til jr etc) Hos meg kan det derfor gjerne stå OPF Svein, OPF Marit, OPF Kurt, OPF Lars etc, og jeg ville nok tatt ICE for å være noe sånt...

Ja, ja - man lærer stadig noe her på dol... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvis skolen i det hele tatt skal kunne klandres for noe, så må det evt. være at de IKKE ringte DEG.''

Hvorfor det? Er det en større selvfølge at de ringer mamma enn pappa? Husk at det sto Pappa X også på stefaren i telefonlista.

Fordi det ville vært mest naturlig å først ringe de som BOR sammen med barnet, og som har den daglige oppfølgingen og kontakten!

Så når stefar ikke var tilgjengelig, burde mor være et naturlig annet valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars liten, det er ikke greit med disse moderne familiene med et utall hel- og halvmødre og zoologiske fedre :-)

Stakkar?! Han har gjort det bare for å terge meg! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg heller. Jeg har mange nr lagret under en forkortelse for adressatens tilholdsted (jobb, klubben til jr etc) Hos meg kan det derfor gjerne stå OPF Svein, OPF Marit, OPF Kurt, OPF Lars etc, og jeg ville nok tatt ICE for å være noe sånt...

Ja, det er ihvertfall sikkert! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar?! Han har gjort det bare for å terge meg! ;o)

En venninne av meg oppdaget at tenåringssønnen omtalte henne som "lommeboka" overfor kameratene. I sammenhenger av typen "vi tar med lommeboka".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken informasjon mener du manglet?

Biologisk far har ikke foreldreansvar, og bare sporadisk kontakt med barnet via sms.

Skolen har fått klar beskjed om at hvis noe skjer er det mor eller stefar som skal kontaktes, ikke biologisk far.

Det er jo dette jeg nettopp har beskrevet til cecily i den grenen av tråden vi skriver i nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forkortelsen ICE står for " In Case of Emergency " og skal registreres på den personen som bør bli kontaktet hvis noe skjer deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Da blir ihvertfall ikke min mann kontaktet, for han er den eneste jeg har lagret _på etternavn_, for å få han først i telefonlista mi! ;-)

Av samme grunn min mann lagret bare på forbokstav :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av samme grunn min mann lagret bare på forbokstav :-)

Skriv navnet du ønsker å bruke, men med et punktum foran, og se hva som skjer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skriv navnet du ønsker å bruke, men med et punktum foran, og se hva som skjer da.

Eller ALine eller AKnut for å få dem først. :o) Det er jo ikke noe problem da, det er jo bare å trykke første bokstav i det navnet vedkommende er lagret som så kommer man dit på telefonlista med en gang.

Bortsett fra om man har en telefon som er så idiotisk som min som dersom jeg trykker S også tar med f.eks. Anne Stine og Per Solås om jeg søker etter Solveig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde ved å legge inn en som het ".test", men den la seg bare inn alfabetisk under t...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde ved å legge inn en som het ".test", men den la seg bare inn alfabetisk under t...

Ja, det var derfor jeg skrev "prøv". Det virker på min, men det er mange varianter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller ALine eller AKnut for å få dem først. :o) Det er jo ikke noe problem da, det er jo bare å trykke første bokstav i det navnet vedkommende er lagret som så kommer man dit på telefonlista med en gang.

Bortsett fra om man har en telefon som er så idiotisk som min som dersom jeg trykker S også tar med f.eks. Anne Stine og Per Solås om jeg søker etter Solveig...

''Eller ALine eller AKnut for å få dem først. :o)''

Ja, eller eventuelt en null først.

''Bortsett fra om man har en telefon som er så idiotisk som min som dersom jeg trykker S også tar med f.eks. Anne Stine og Per Solås om jeg søker etter Solveig...''

Slik er min nye tlf også! Ikke helt fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Genialt, Egon!

Men funker bra slik jeg nevner og, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var derfor jeg skrev "prøv". Det virker på min, men det er mange varianter.

Ja, jeg har også sett ynmse varianter av hvor telefonene plasserer f eks navn som begynner på Ø. Jeg har både sett det sortert som O og som Ø. Null er også så ymse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Eller ALine eller AKnut for å få dem først. :o)''

Ja, eller eventuelt en null først.

''Bortsett fra om man har en telefon som er så idiotisk som min som dersom jeg trykker S også tar med f.eks. Anne Stine og Per Solås om jeg søker etter Solveig...''

Slik er min nye tlf også! Ikke helt fornøyd med det.

''Slik er min nye tlf også! Ikke helt fornøyd med det.''

Jeg er generelt ikke helt fornøyd med min telefon. Blir ikke Samsung neste gang. :o( Den duger, det er ikke det, men jeg er ikke heeeelt 100% fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...