morsan Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Genialt, Egon! Men funker bra slik jeg nevner og, da. Ihvertfall så lenge det ikke sniker seg en inn foran med et navn som er tidligere i alfabetet! ;-) Så du den episoden der Espem Eckbo spiller en lærer med en seksuelt frustrert kone (som f eks heter Anne)? Han får tips om å ta bilde av underlivet og sende henne som en slags flørt. Han glemmer bare at han i mellomtiden har lagret telefonnummeret til elevkontakten Anine fordi han trenger det i forbindelse med et skolearrangement, så gjett hvem som får tissefantbildet...;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Ihvertfall så lenge det ikke sniker seg en inn foran med et navn som er tidligere i alfabetet! ;-) Så du den episoden der Espem Eckbo spiller en lærer med en seksuelt frustrert kone (som f eks heter Anne)? Han får tips om å ta bilde av underlivet og sende henne som en slags flørt. Han glemmer bare at han i mellomtiden har lagret telefonnummeret til elevkontakten Anine fordi han trenger det i forbindelse med et skolearrangement, så gjett hvem som får tissefantbildet...;-) hehe, har ikke sett den, nei Kunne uansett ikke falle meg inn å sende bilde av hverken eget eller andres kjønnsorgan på sms, eller e-post, for den saks skyld. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Det var nærmest for å påpeke at bio.far ikke fikk barnet til legen, men ble kjørt av en av lærerne som har klassen ellers. han møtte opp på legevakten, spurte hvordan det gikk og forsvant igjen. At han har mistet lappen for fem år er selvsagt irrelevant, måtte bare få det ut at han er tatt for fyllekjøring, igjen...... "Det var nærmest for å påpeke at bio.far ikke fikk barnet til legen, men ble kjørt av en av lærerne som har klassen ellers. han møtte opp på legevakten, spurte hvordan det gikk og forsvant igjen." Ja, disse handlingene var nok både skadelig og skremmende for barnet! Nå forstår jeg virkelig godt hvorfor det betyr så mye for deg at ikke bio-far blir kontaktet, og hvorfor du er så irritert fordi skolen gjorde en feil... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 hehe, har ikke sett den, nei Kunne uansett ikke falle meg inn å sende bilde av hverken eget eller andres kjønnsorgan på sms, eller e-post, for den saks skyld. ''Kunne uansett ikke falle meg inn å sende bilde av hverken eget eller andres kjønnsorgan på sms, eller e-post, for den saks skyld.'' Heeeelt enig!! :-) Og det ville uansett vært uaktuelt å ha slike bilder på mobilen, da junior synes det er veldig stas å låne min mobil innimellom for å se på bilder eller filme video eller spille spillene som fulgte med min mobil...;-) Her er forresten Eckbo-episoden: http://www.youtube.com/watch?v=pvEJYckGYQY 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest meg bekjent Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 At du gidder å bruke så sterk energi på dette da du. Enten så er du forelsket, eller så er han en idolfigur for deg eller så er det vel et eller annet i den duren. Jeg har null interesse i hva du kan bevise og ikke bevise, den energien gidder ikke jeg legge i dette her. Mine meninger er mine meninger samme hva du så sier eller gjør Noe er meninger, noe er fakta. Det virker ikke som om du kan skilne mellom det. Du kan jo søke opp da og se hvor mange innlegg fagpersonen har skrevet på fritida. Fakta, ikke meninger. Jeg har vært her innpå ofte nok til å vite at det ikke er en liste som kvalifiserer under din beskrivelse. Oh jeg bruker ikke energi på dette. Gud bedre. Jeg bare taster litt som avkobling. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 ''Kunne uansett ikke falle meg inn å sende bilde av hverken eget eller andres kjønnsorgan på sms, eller e-post, for den saks skyld.'' Heeeelt enig!! :-) Og det ville uansett vært uaktuelt å ha slike bilder på mobilen, da junior synes det er veldig stas å låne min mobil innimellom for å se på bilder eller filme video eller spille spillene som fulgte med min mobil...;-) Her er forresten Eckbo-episoden: http://www.youtube.com/watch?v=pvEJYckGYQY ''Her er forresten Eckbo-episoden:'' skal sjekke den i kveld :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 ''Her er forresten Eckbo-episoden:'' skal sjekke den i kveld :-) Litt dumt at jeg allerede har avslørt poenget, da, men man skjønner uansett ganske fort hvilken vei det går i episoden også:-) Det er ikke selve overraskelsesmomentet som er det viktigste her;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Også mamma til en uheldiper Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Noe er meninger, noe er fakta. Det virker ikke som om du kan skilne mellom det. Du kan jo søke opp da og se hvor mange innlegg fagpersonen har skrevet på fritida. Fakta, ikke meninger. Jeg har vært her innpå ofte nok til å vite at det ikke er en liste som kvalifiserer under din beskrivelse. Oh jeg bruker ikke energi på dette. Gud bedre. Jeg bare taster litt som avkobling. Har mine meninger etter ca ti år her inne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Jeg svarte som fagperson, ikke som psykiater, men som lege, og jeg står helt fast ved det opprinnelige svaret. Når en kommer til en skadet person er det visse tiltak som er viktigere enn andre. Jeg ville også benyttet meg av den skadedes mobiltelefon. Det synes jeg er en fornuftig løsning. På et forum får en svar ut fra de opplysninger en gir. Vi er ikke tankelesere. Ikke hadde jeg vel endret svaret om jeg hadde hatt de nye opplysningene heller. Det var et meget godt innlegg om snørr og bart. Det kan en legge seg på minne i flere sammenhenger. Jeg må innrømme at jeg blir ganske lite imponert av at en lege/fagperson/psykiater mener det er ok å kontakte en biologisk far som ikke bare har mishandlet mor og datter, men også mistet foreldreretten. En far uten foreldrerett er det samme som å kontakte hvem som helst barnet kjenner og om mor har sagt nei til å kontakte denne, da opptrer skolen i form av kontaktlærer, ganske uprofesjonelt og klanderverdig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Man svarer på det grunnlaget man har - sånn er det. Om svarene er gode eller dårlige er subjektivt, men vi kan trekke en fellesnevner gjennom de aller fleste - både før og etter mer informasjon, uavhengig av tone i innlegget. Alle synes hun skal la være å bry seg om telefonen/kontantkortet/pengene. Alle er enige i at det ble gjort en feil, men at det er menneskelig å feile. Alle er enige i at biologisk far handlet riktig, han stilte opp da han ble bedt om det, selv om han ikke er primær omsorgsgiver. Alle er enige om at stefar burde vært tydeligere i kommunikasjonen med skolen slik at de ikke følte behov for å ringe en ny person. Alle er enige om at stefar burde varslet mor tidligere. Alle er enige i at mor burde vært kontaktet dersom lærer hadde all informasjonen (men vi vet ikke om mors telefon var uten dekning, slått av, osv). Generalisert, men likevel - saken er blåst vanvittig opp uansett hvor mange detaljer som presenteres på nytt. Det er ikke så vanskelig å ta en telefon til skolen, si at man ikke er komfortabel med måten situasjonen ble løst på og at man håper de kan innarbeide bedre rutiner dersom noe slikt skulle skje igjen. Jeg vet hvordan det er å stå der med et skadet barn som ikke er en ens eget - og skulle ta viktige avgjørelser på foreldrenes vegne. Da er det ikke alltid man klarer å tenke på alle andre aspekter enn å få barnet rolig, til å slutte å blø, til lege - hva det nå måtte være. Å lage dette til en kjempesak er unødvendig for alle, det gikk bra, det ordnet seg - det holder å oppfordre til bedre rutiner, de vil antagelig skjønne feilen selv uten større ståhei enn det. Jeg er i grunn ganske uenig i din oppsummering og konklusjon. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Jeg er i grunn ganske uenig i din oppsummering og konklusjon. Jeg synes Persilles oppsummering var helt fin... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 ''Kunne uansett ikke falle meg inn å sende bilde av hverken eget eller andres kjønnsorgan på sms, eller e-post, for den saks skyld.'' Heeeelt enig!! :-) Og det ville uansett vært uaktuelt å ha slike bilder på mobilen, da junior synes det er veldig stas å låne min mobil innimellom for å se på bilder eller filme video eller spille spillene som fulgte med min mobil...;-) Her er forresten Eckbo-episoden: http://www.youtube.com/watch?v=pvEJYckGYQY Ah... den er så pinlig at jeg bare greier å se den med ett øye.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest J31! Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Jeg må innrømme at jeg blir ganske lite imponert av at en lege/fagperson/psykiater mener det er ok å kontakte en biologisk far som ikke bare har mishandlet mor og datter, men også mistet foreldreretten. En far uten foreldrerett er det samme som å kontakte hvem som helst barnet kjenner og om mor har sagt nei til å kontakte denne, da opptrer skolen i form av kontaktlærer, ganske uprofesjonelt og klanderverdig. ''At hun har begge lagret på sin mobil under Pappa er en forklaring på hvorfor ting gikk galt. '' Jeg tolker det dithen at nhd refererer til "skille snørr og barter" i svaret sitt, og at det jeg har rammet inn over her er grunnlaget for hans svar.. Jeg ville ikke ha lagret barnas far på mobilen om det var så ille at han ikke kan ha noe med barnet å gjøre i hele tatt. Jeg har førvørig selv vært i en kritisk situasjon med et skadet barn (hodet), og det eneste som jeg tenkte på var å få han til sykehuset så raskt som mulig. Da prioriterer man, slik som nhd også skrev noe om.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest J31! Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 ''Det jeg reagere på er hvordan kan skolen ringe foreldre fra barnets telefon? Hun har kontantkort og taper jo penger på slik ringing:'' ??? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest J31! Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Jeg ville ganske enkelt slettet nr til hennes biologiske far fra tlf hennes, og jeg ville skrevet et "behersket" brev til eller snakket med skolen hvor jeg ber dem om å ikke ta kontakt med bio.far ved en evt neste gang (eller i hele tatt). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest midia Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Jeg er ganske sikker på at du har kontaktlæreren litt i halsen fra før av så derfor kvesser du klørne nå. Jeg har lest nhd sitt svar og er helt enig i alt han sier til deg her. Når ulykker skjer, bør man være taknemmelig for at barnet får hurtig hjelp. Jeg hadde helt sikker gjort det samme som læreren i et sånt tilfelle. Skriv ice på telefonlista til jentungen nå!! Hvorfor ringte dere ikke opp igjen for å høre hvordan dette gikk? Skolen har garantert skrevet skademelding så det er bare å sende krav på de kronene som ble tappet av kontantkortet:) Ingen er perfekte, heller ikke du:)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Jeg synes Persilles oppsummering var helt fin... Okei, jeg er ganske uenig i deler av oppsummeringen og i grunn hele konklusjonen. Ikke alle aller stemte. Jeg syns f.eks ikke at det var et hendelig uhell. Det har ingenting med saken at det gikk fint - syns jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 ''At hun har begge lagret på sin mobil under Pappa er en forklaring på hvorfor ting gikk galt. '' Jeg tolker det dithen at nhd refererer til "skille snørr og barter" i svaret sitt, og at det jeg har rammet inn over her er grunnlaget for hans svar.. Jeg ville ikke ha lagret barnas far på mobilen om det var så ille at han ikke kan ha noe med barnet å gjøre i hele tatt. Jeg har førvørig selv vært i en kritisk situasjon med et skadet barn (hodet), og det eneste som jeg tenkte på var å få han til sykehuset så raskt som mulig. Da prioriterer man, slik som nhd også skrev noe om.. Men dette barnet var jo absolutt ikke kritisk skadet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Men dette barnet var jo absolutt ikke kritisk skadet. sakset fra hovedinnlegget "Min datter hadde en akeulykke på skolen i forrige uke. Det så ganske alvorlig ut der og da." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 En psykiater svarer neppe først og fremst fagperson i denne problemstillingen. At han er fagperson på forum er greit, og at han svarer slik er greit også. Hva i alle dager skulle han ha stilt av spørsmål som psykiater? Begynne å behandle mor og barn fordi de ble mishandlet av biologisk far? Skjønt at det måtte stilles oppfølgingsspørsmål. I en sak der far kke har foreldrerett har det skjedd ting. hvorfor reagerer moren slik hun gjør har ganske mye å si i denne saken. Der syns jeg en person som signerer med tittelen psykiater faktisk bør ha større forståelse enn et hvilket som helst annet nick. La NHD få et annet nick da, om han ønsker å uttale seg i tråder der hans kompetanse ikke er betalt for. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.