Gå til innhold

Hva er unødvendig bruk av legevakta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som høstløv skriver så har NHD vært inne og redigert sitt eget innlegg etter at jeg svarte, for hadde han skrevet det i utgangspunktet hadde jeg selvfølgelig ikke svart ham på den måten.

Det er så typisk nhd. Og han beklager aldri for det. Jeg synes det er uaksetabelt,

• Svar 107
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

19

• Lillemus

13

• Mistera

4

• Saphira

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest høstløv
Skrevet

Det er så typisk nhd. Og han beklager aldri for det. Jeg synes det er uaksetabelt,

Hvis du ser på innlegget til NHD så står det (rev) etter spørsmålstegnet, og det betyr altså at han har revidert sitt opprinnelige innlegg.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1235590672' post='4099117]

Jammen Dorthe, jeg tror ikke jeg og deg er med i den gruppen som får vanlige UVIer ;o) Alltid noe tull med oss vet du ;o)

*Nikker* Dere skulle hatt en legevakt helt for dere selv. ;-)

Skrevet

Hvis du ser på innlegget til NHD så står det (rev) etter spørsmålstegnet, og det betyr altså at han har revidert sitt opprinnelige innlegg.

Jasså, så det var dette han mente¨med Rev. Det var et nytt grep, men synes likevel ikke det er godt nok. Han burde lagt til øverst i innlegget at innholdet er redigert i ettertid. Klokkeslettet er det samme, og svarene til ham henger jo ikke på greip nå. Ingen andre får mulighet til å moderere seg i ettertid.

Synes derfor han misbruker sine privilegier som fagperson.

Har vært ute for slik endring av innhold flere ganger før, midt oppi diskusjoner jeg har hatt med ham. Når plutselig innleggene hans er endret, ser mine innlegg helt idiotiske ut. Men ingen forklaring/informasjon blir gitt. Uakseptabelt, i mine øyne. Har i disse tilfellene sagt fra til webmaster, med minimal respons.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg synes det er OK å ringe først dersom det er mulig. Tar med urinprøve dersom jeg tror jeg har UVI.

UVI skal behandles, og for all del ikke vente lenge med. Nå er det jo forskjeller her også, noen blir skamdårlige raskt, andre har litt ubehag og klarer kanskje og vente til neste dag.

Her er det dessverre endel feilaktig bruk av legevakt, folk har ikke tid på dagen og/eller at legekontoret er stappfullt, og kommer om kvelden med forkjølelse osv osv. Slik som vi vanligvis ville kunne vente med en dag og to til fastlegen hadde tid.

Huff, nei jeg vet egentlig ikke jeg hva som er unødig bruk. Jeg følger magefølelsen min (vel, når det gjelder guttungen, jeg selv går ikke på legevakta omtrent før Dorthe har sparket meg dit ;o) )

Skal ikke vente for lenge heller, er det akutt og en mistenker noe er galt som trenger behandling skal en til lege.

Skrevet

*Nikker* Dere skulle hatt en legevakt helt for dere selv. ;-)

Hi hi, Dorthe & Shira`s legevakt, inn her kommer du bare om urinveiene tuller seg ;o)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1235591472' post='4099135]

Hi hi, Dorthe & Shira`s legevakt, inn her kommer du bare om urinveiene tuller seg ;o)

Hehe, ikke sant. Hadde vært kjekt for dere, da. :-D

Skrevet

Jasså, så det var dette han mente¨med Rev. Det var et nytt grep, men synes likevel ikke det er godt nok. Han burde lagt til øverst i innlegget at innholdet er redigert i ettertid. Klokkeslettet er det samme, og svarene til ham henger jo ikke på greip nå. Ingen andre får mulighet til å moderere seg i ettertid.

Synes derfor han misbruker sine privilegier som fagperson.

Har vært ute for slik endring av innhold flere ganger før, midt oppi diskusjoner jeg har hatt med ham. Når plutselig innleggene hans er endret, ser mine innlegg helt idiotiske ut. Men ingen forklaring/informasjon blir gitt. Uakseptabelt, i mine øyne. Har i disse tilfellene sagt fra til webmaster, med minimal respons.

Han burde svart det der til meg fremfor å endre på sitt eget innlegg, for du har rett i at det nå ser helt på trynet ut.

Skrevet

Vi hadde vel bare sittet utenfor vi og skravlet ;o)

Men jeg skal ikke klage, jeg har mulighet for å ringe spsesialist direkte hjemme dersom legevakta ikke samarbeider. Dessuten er jeg der sjelden, siden jeg ikke opplever det så mye akutt. Øh, og så er jeg jo så treig også at jeg vil jo ikke på legevakten, jeg vil til Oslo jeg *sær og vanskelig* ;o)

Skrevet

Han burde svart det der til meg fremfor å endre på sitt eget innlegg, for du har rett i at det nå ser helt på trynet ut.

Jepp! Får en følelse av at han ikke skal "nedlate seg" - mulig jeg tar feil, men det mener jeg på bakgrunn av diskusjoner jeg har hatt med ham tidligere om akkurat dette.

Skrevet

''Man må jo vente en uke til prøven er dyrket og det er en helvetesuke før man får antibiotika.''

Hæ???? Jeg fikk antibiotika med en gang, men prøven ble sendt til dyrking. Jeg pissa blod så det var i grunnen ingen tvil - legen hadde ikke sett en sånn urinprøve før...

Jeg må vente og selv om jeg har vært flink og ventet så har jeg vært innlagt på IV antibiotika 2 ganger før og etter jul fordi jeg har resistente bakterier.

Skrevet

Ikke hos oss, her må det henvisning fra lege til for å få tatt prøver på laboratoriet.

Ikke rart det tar tid å få legetime!

Jeg bare leverer i luka og vanligvis ringer legen og forteller svaret og gir meg resept

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1235590672' post='4099117]

Jammen Dorthe, jeg tror ikke jeg og deg er med i den gruppen som får vanlige UVIer ;o) Alltid noe tull med oss vet du ;o)

Ja, det har du jo rett i. De tre siste gangene har bare vært tull og kjipt i vært fall. Det var i hvert fall kjipt å bli lagt inn på overvåkninga på legevakta for urinveisinfeksjon og isolatet var enda verre.

Jeg tror ikke den har kommet tilbake, men jeg har ikke flere sticks.

Gjest Nils Håvard Dahl, lege
Skrevet

''En urinveisinfeksjon er unødvendig bruk med mindre en er så gammel og skrøpelig at det er dråpen som får begeret til å renne ut.''

Så jeg kunne godt ventet fra fredag ettermidag (var alene på jobb og kunne ikke stenge) til mandag morgen når jeg tisset blod og hadde feber på fredag alt?

Du har rett. Tid før en kommer til fastlegen er en faktor. Jeg har derfor endret mitt opprinnelige innlegg.

Takk for påminnelsen :-)

Skrevet

Ja, det har du jo rett i. De tre siste gangene har bare vært tull og kjipt i vært fall. Det var i hvert fall kjipt å bli lagt inn på overvåkninga på legevakta for urinveisinfeksjon og isolatet var enda verre.

Jeg tror ikke den har kommet tilbake, men jeg har ikke flere sticks.

Ja, det er kjipt alt sammen! Jeg er sliten i dag, verker i nyrene, synes synd på meg selv.

Tenk om den kunne holdt seg borte nå? Det ønsker jeg virkelig for din del!

Skrevet

Veldig kjekt å slippe de sju timene da.

Skrevet

Veldig kjekt å slippe de sju timene da.

Og så hadde det vært moro å få skravle med meg ;o)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1235593073' post='4099168]

Ja, det er kjipt alt sammen! Jeg er sliten i dag, verker i nyrene, synes synd på meg selv.

Tenk om den kunne holdt seg borte nå? Det ønsker jeg virkelig for din del!

Men i dag er jeg dårlig :o( Litt feber og litt kvalm og ingen sticks igjen. Men jeg drar ikke på legevakta for det orker jeg bare ikke.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1235593148' post='4099170]

Og så hadde det vært moro å få skravle med meg ;o)

Vi hadde hatt det knall på den legevakta ;o)

Skrevet

Som høstløv skriver så har NHD vært inne og redigert sitt eget innlegg etter at jeg svarte, for hadde han skrevet det i utgangspunktet hadde jeg selvfølgelig ikke svart ham på den måten.

Ah! Det forklarer saken. Hendig å kunne endre et innlegg etter å ha fått svar på det da. Det er forskjell på folk...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...