Gjest ViViola Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Jeg "kurerte" gutten min fra å si sj-lyd der det skal være kj ved å fortelle om skjede kontra kjede, og at hvis man kom på skola i januar og sa at man hadde fått nytt skjede til jul, så kunne klassekameratene tro at man hadde fått seg en jentetiss til jul! ;-) Den hjalp virkelig, du:-) He-he, den var jo god - skal "selges" til mine venninner med gutter i passende alder! :-) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Hvis dette skal - som morsan forklarer et sted - være et lite bad nr. 2 til hjelp for mer eller mindre drita fulle mannlige gjester over 50, så skjønner jeg ikke helt hva dusjen gjør der? Bruker de å spy seg ut også, eller, de gjeste dine? I såfall ville jeg gitt faen i selve kabinettet, og heller hatt dusjen mer tilgjengelig. Som eg skreiv i eit anna svar: ''I utgangspunktet var det kun ment som eit lite rom med dusjkabinett for å avlaste badet oppe, og for å forhindre eventuelle vannlekasjer. Men iom eg skal ha spisebord til 12 personer 3 meter derfra, så oppsto ideen med pissoir...'' Men ka syns du om produktene??? 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Som eg skreiv i eit anna svar: ''I utgangspunktet var det kun ment som eit lite rom med dusjkabinett for å avlaste badet oppe, og for å forhindre eventuelle vannlekasjer. Men iom eg skal ha spisebord til 12 personer 3 meter derfra, så oppsto ideen med pissoir...'' Men ka syns du om produktene??? OK, forstår bedre. Eller i alle fall mer. Om produktene har jeg svart tidligere i dag. :-) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Hvorfor vil du ha dusj i 1. etasje, når det ikke er tilgang til toalett, mens du har begge deler i 2. etasje? Eg har nylig ( i fjor) hatt vannlekasje fra badet i andre etage og ned på kjøkkenet, eg har pussa opp badet men ikkje hatt råd til å hugge opp gulvet og legge ny sluk og helmembran. Har lagt smøremembran rundt den gamle sluken, og lagt våtromsgulvbelegg, utført av fagfolk. Derfor vil eg avlaste hverdags-dusjinga fra andre etage. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Eg har nylig ( i fjor) hatt vannlekasje fra badet i andre etage og ned på kjøkkenet, eg har pussa opp badet men ikkje hatt råd til å hugge opp gulvet og legge ny sluk og helmembran. Har lagt smøremembran rundt den gamle sluken, og lagt våtromsgulvbelegg, utført av fagfolk. Derfor vil eg avlaste hverdags-dusjinga fra andre etage. OK, da er det enklere å forstå, ellers ville jeg synes at det blir litt vel mye flying opp og ned av trappen. 0 Siter
morsan Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Som eg skreiv i eit anna svar: ''I utgangspunktet var det kun ment som eit lite rom med dusjkabinett for å avlaste badet oppe, og for å forhindre eventuelle vannlekasjer. Men iom eg skal ha spisebord til 12 personer 3 meter derfra, så oppsto ideen med pissoir...'' Men ka syns du om produktene??? ''Men ka syns du om produktene???'' Her er mitt svar: Dusjkabinettet: Pent og nøytralt. Men personlig liker jeg best kabinett som går helt til gulvet og ikke er slik ”boks”. Men jeg forstod det som at du hadde et lekkasjeproblem?? Pissoaret: Stilig design. (men jeg ville ikke hatt pissoar lell) Håndvask/skap: Tja… jeg synes den rent stilmessig bryter litt med dusjkabinettet. Dessuten er jeg ikke så begeistret for slike vasker som ”står opp” fra benken slik, og den smultringen der så enda mer upraktisk ut ved det at man ikke har noen steder å legge fra seg ting. Armaturen: Ser fin ut. Jeg har ingen erfaring med berøringsløs armatur, annet enn på offentlige doer, men det høres jo praktisk ut med tanke på _håndvask_. Med tanke på annen bruk av vasken, synes jeg ikke noe om det, da man ofte har lyst til å regulere vanntemperaturen ut i fra hva man skal bruke vannet til. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 ''Men ka syns du om produktene???'' Her er mitt svar: Dusjkabinettet: Pent og nøytralt. Men personlig liker jeg best kabinett som går helt til gulvet og ikke er slik ”boks”. Men jeg forstod det som at du hadde et lekkasjeproblem?? Pissoaret: Stilig design. (men jeg ville ikke hatt pissoar lell) Håndvask/skap: Tja… jeg synes den rent stilmessig bryter litt med dusjkabinettet. Dessuten er jeg ikke så begeistret for slike vasker som ”står opp” fra benken slik, og den smultringen der så enda mer upraktisk ut ved det at man ikke har noen steder å legge fra seg ting. Armaturen: Ser fin ut. Jeg har ingen erfaring med berøringsløs armatur, annet enn på offentlige doer, men det høres jo praktisk ut med tanke på _håndvask_. Med tanke på annen bruk av vasken, synes jeg ikke noe om det, da man ofte har lyst til å regulere vanntemperaturen ut i fra hva man skal bruke vannet til. ''Dusjkabinettet: Pent og nøytralt. Men personlig liker jeg best kabinett som går helt til gulvet og ikke er slik ”boks”. Men jeg forstod det som at du hadde et lekkasjeproblem??'' Eg ville brukt nøyektig de samme ordene sjøl...: Pent & nøytralt Eg synes kabinettet går ned til gulvet eg da!?' Lekasje er ikkje noe problem i første etage, da vil bare eventuellt vannet renn ned i krypkjelleren (jordgulv). ''Pissoaret: Stilig design. (men jeg ville ikke hatt pissoar lell)'' Takk, det synes eg også. (men har lyst på pissoir uansett) ''Håndvask/skap: Tja… jeg synes den rent stilmessig bryter litt med dusjkabinettet.'' Ok, skal sjekke det grundig, men vasken er jo mer tung og kompakt, mens kabinettet er "lett" og gjennomsiktig. ''Armaturen: Ser fin ut.'' Takk, det synes eg og (kanskje litt tjukk og kort?) ''Med tanke på annen bruk av vasken, synes jeg ikke noe om det, da man ofte har lyst til å regulere vanntemperaturen ut i fra hva man skal bruke vannet til.'' Varmen kan reguleres med en liten skrue/hendel på høyre siden. 0 Siter
morsan Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 ''Dusjkabinettet: Pent og nøytralt. Men personlig liker jeg best kabinett som går helt til gulvet og ikke er slik ”boks”. Men jeg forstod det som at du hadde et lekkasjeproblem??'' Eg ville brukt nøyektig de samme ordene sjøl...: Pent & nøytralt Eg synes kabinettet går ned til gulvet eg da!?' Lekasje er ikkje noe problem i første etage, da vil bare eventuellt vannet renn ned i krypkjelleren (jordgulv). ''Pissoaret: Stilig design. (men jeg ville ikke hatt pissoar lell)'' Takk, det synes eg også. (men har lyst på pissoir uansett) ''Håndvask/skap: Tja… jeg synes den rent stilmessig bryter litt med dusjkabinettet.'' Ok, skal sjekke det grundig, men vasken er jo mer tung og kompakt, mens kabinettet er "lett" og gjennomsiktig. ''Armaturen: Ser fin ut.'' Takk, det synes eg og (kanskje litt tjukk og kort?) ''Med tanke på annen bruk av vasken, synes jeg ikke noe om det, da man ofte har lyst til å regulere vanntemperaturen ut i fra hva man skal bruke vannet til.'' Varmen kan reguleres med en liten skrue/hendel på høyre siden. Ja, den går jo selvsagt ned til gulvet, men den har en sånn "boks" nederst. Jeg ville ha foretrukket noe mer ala dette: http://www.minborg.no/graphics/merkevare/Badogvatrom_Dusjvegger-hjorner_Boco.jpg 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 ''Vi er flere som har prøvd å få Geir til å drite i pissoir og gå for wc...'' Hehe,- den dobbeltbetydningen var antageligvis ikke tilsiktet...? I såfall ble det selvmotsigende ;-) Drite i å kjøpe pissoir, var nok den riktige setningsoppbyggingen - men den var ikke moro...! ;-) 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 ''Pissoarier suger siden man ikke kan tørke snabben med papir etterpå.'' Men har man behov for tørking av snabben _i tillegg_ til suging, da? ;-) Fy! Gamle grovkjeftede dame ;-p 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Jeg "kurerte" gutten min fra å si sj-lyd der det skal være kj ved å fortelle om skjede kontra kjede, og at hvis man kom på skola i januar og sa at man hadde fått nytt skjede til jul, så kunne klassekameratene tro at man hadde fått seg en jentetiss til jul! ;-) Den hjalp virkelig, du:-) *hehe* 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 I utgangspunktet var det kun ment som eit lite rom med dusjkabinett for å avlaste badet oppe, og for å forhindre eventuelle vannlekasjer. Men iom eg skal ha spisebord til 12 personer 3 meter derfra, så oppsto ideen med pissoir... Men selv om du synes det ser kult ut, så er idèen dårlig. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1235644988' post='4099555] Men selv om du synes det ser kult ut, så er idèen dårlig. Ok! Er dette bedre da? http://www.home.no/sofurre/images/Toalett__do_versj_1020343h.jpg 0 Siter
morsan Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Ok! Er dette bedre da? http://www.home.no/sofurre/images/Toalett__do_versj_1020343h.jpg http://4.bp.blogspot.com/_YthUudaAkT8/SAQoNQMAdRI/AAAAAAAAAAQ/LtufA7lSxK0/s320/bite_me_toilet_300.jpg dette da? 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 http://4.bp.blogspot.com/_YthUudaAkT8/SAQoNQMAdRI/AAAAAAAAAAQ/LtufA7lSxK0/s320/bite_me_toilet_300.jpg dette da? Eg ville ikkje latt "endene" mine dingle mellom de tenna der. 0 Siter
morsan Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Eg ville ikkje latt "endene" mine dingle mellom de tenna der. http://www.apartmenttherapy.com/uimages/ny/3-4-duravit.jpg Da får du heller satse på et lite, men vanlig toalett! :-D 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 http://www.apartmenttherapy.com/uimages/ny/3-4-duravit.jpg Da får du heller satse på et lite, men vanlig toalett! :-D Det såg _greit_ ut, hverken mer eller mindre. Nb! Eg lar meg ikkje lure av lyssettinga. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Takk for seriøs tilbakemelding. :-) Skal tenke nøye over det, men er litt "forelska" i pissoir`et. Jeg støtter veldig kaffepikens innspill. Du vil angre det med pissoir Geir, om du ikke er veldg glad i å bruke klorin daglig. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Jeg støtter veldig kaffepikens innspill. Du vil angre det med pissoir Geir, om du ikke er veldg glad i å bruke klorin daglig. ''Jeg støtter veldig kaffepikens innspill.'' Det var et godt innspill, enig i det. ''Du vil angre det med pissoir Geir, om du ikke er veldg glad i å bruke klorin daglig.'' Der forstår eg ikkje logikken, eg pisser jo i toalettet og må vaske dette også med jevne mellomrom... 0 Siter
løvinne71 Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Isolert sett synesjeg produktene var fine. Men det spørs om de kommer til sin rett i et såpass lite rom? Dessuten ville jeg IKKE hatt et pissoar på badet mitt. Uansett hvor stilig designet er, så gir pissoar meg assossiasjoner til offentlige toaletter med vondt lukt, og dårlig hygiene av varierende grad. Jeg synes ikke det passer inn et privat hjem. Jeg har ikke lest hele tråden. Men blir litt forvirret av hva som er hensikten med rommet? Skal det hovedsakelig fungere som et toalett? Eller skal det være et bad? (siden du også skal ha dusjkabinett der) Hvis formålet er et det skal være et toalett, så bør du velge et vanlig toalett fremfor pissoar. Hvis du absolutt vil ha pissoaret, kan du alternativt droppe dusjen, og heller gå for både vanlig toalett og pissoar. + den kule vasken. Da oppfyller rommet sin hensikt som toalett 100%, og rent plassmessig vil det ta seg bedre ut i et såpass lite rom. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.