Gjest Mammaen til skjønning Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Hei Jeg har en Jente på 15 mnd, som har fått konsantert kiss syndromet. Kan dette sammenlignes med nakkesleng? Hun har fortsatt skeivheter i nakken. Lurte på hvor og hvem jeg må henvende meg til for å få prøvd ut en nakkeslengkrage for baby/barn. Pr i dag, ser hun mye ned i bakken når hun går og får ikke "lang hals" som de sier. Hun går litt fremoverbøyd, med nakken. En slik krage, ville hjelpt henne med å holde hode midt på skuldrene, hvis du skjønner. Tenkte at det kunne vært greit å prøvd kragen en halvtime om dagen og se om det hjalp. Kanskje hun da vil tilpasse seg mer motorisk etter den hodestillingen hun egentlig skulle ha hatt. Hilsen en mor som vil gjøre alt for at min lille skjønning ikke skal få varige men. Ps! Har fått låsningen opp hos manuelterapaut og går jevnlig til fysio. har også tatt rønken av nakken( men da lagde de lang hals og tok bilde av en nakke som var helt rett og holdt i den posisjonen til bildene var tatt. Nakken er jo ikke i den stillingen til vanlig) Altså, hvor kan jeg få tak i en krage beregnet for baby? Det er det jeg lurer på : ) Jeg kan ikke sy selv ; ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Unnskyld at jeg blander meg, men hva går dette "kiss syndrom" ut på? Hos mistenkes det nemlig en nakkeskade, men ingen skjønner når den har oppstått, og en teori er fødselsskade... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saphira Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Unnskyld at jeg blander meg, men hva går dette "kiss syndrom" ut på? Hos mistenkes det nemlig en nakkeskade, men ingen skjønner når den har oppstått, og en teori er fødselsskade... Kan visst oppstå ved kompliserte fødsler og der babyen blir tatt med vakum-sug/tang/keisersnitt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Kan visst oppstå ved kompliserte fødsler og der babyen blir tatt med vakum-sug/tang/keisersnitt. Ja, men jeg tenkte mer på hva slags problematikk man får i etterkant jeg da - symptomer, plager o.l. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saphira Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Ja, men jeg tenkte mer på hva slags problematikk man får i etterkant jeg da - symptomer, plager o.l. Skjevstilling av hodet (yndlingsside) Vansker med å holde hodet i midten (etter 3 måneder) Ligger med hodet veldig bakoverbøyd Ensidig sovestilling Beveger arm og ben mindre på en side Ensidig holdning i bolen, ligger som en C (banan) Umodne hofter, ofte på en side Fotfeilstilling Søvnforstyrrelser, barnet skriker i søvne Barnet har en ømhet i nakken og reagerer negativt når man tar i nakken Gnir bakhodet på underlaget Asymmetrisk hodefasong, ansiktsasymmetri Disse feilfunksjonene medfører ofte en forstyrrelse i den motoriske utviklingen. Barnet oppnår de motoriske milepælene på et senere tidspunkt og mindre optimalt. Noen barn hopper over noen milepæler, for eksempel krabber de ikke, men blir rompeakere. Noen begynner å gå ekstra tidlig for å kompensere ubehag som kan oppstå ved krabbing når man har en feilfunksjon i nakken. Ikke sjelden medfører KISS også vegetative symptomer. For eksempel skriker barnet mye og utrøstelig, gulper mye, sikler mye. Det kan oppstå spiseproblemer ved amming, barnet klarer ikke å sove sammenhengende og våkner brått. Andre barn er såkalt ”snille” barn som er påfallende rolige, sover mye og kan ha en noe treg motorisk utvikling. http://www.kiss-kidd.no/index.php/site/hovedside 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annier Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Ja, men jeg tenkte mer på hva slags problematikk man får i etterkant jeg da - symptomer, plager o.l. Symptomer kan være: Ammeproblemer, stiv i kroppen, nesten som en stokk, dårlig motorikk, medfører igjen atferdsvansker, lærevansker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annier Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 http://webtv.tv2.no/webtv/sumo/?treeId=1611 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nils Håvard Dahl, lege Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Her kan du lese om syndromet: http://www.psykologibloggen.no/?p=1614&cpage=1#comment-560 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.