Gjest alenemamma Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Jeg pleier betale min barnevakt (17 år) kr 200 for en kveld (ca. 3-4 timer), noe mer hvis det er helg. Hun er helt fornøyd med det. Nå fikk jeg en ny barnevakt, på 15 år, hun skulle ha 80 kr timen. Dette er jo skattefritt, så jeg syns det høres litt mye ut for en 15 åring? Det er snakk om 2 barn, hvorav den yngste sover når hun kommer, og den eldste legges innen en time (han er en grei unge, og sovner raskt). Resten av tiden kan hun sitte på internett eller se tv eller hva som helst. Er jeg gjerrig, eller er denne ungdomme litt kravstor? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 jeg synes ikke 80kr var urimelig 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Vi har ei jente på 16 år som passer våre tre barn ca to ganger pr måned, og da tre timer om gangen. Hun har da som regel kveldmat og legging av dem (de er snart 5, snart 8 og snart 10). Hun pleier å få 150 pr kveld, altså 50 kr pr time. Hun satt imidlertid barnevakt her både i går kveld og i kveld, så i kveld fikk hun 400 kr for de to kveldene, altså 67 kr pr time. Hun virker storfornøyd :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Jeg synes det er litt mye. Jeg betaler mine barnevakter 60,- pr time, og det er avklart med foreldrene deres. Det er ganske vanlig pris her. Jentene som passer unga er 14 og 15 år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Ja, jeg synes det er ganske mye, ihvertfall når det blir snakk om mer enn et par timer (synes ofte det er greit å betale mest for første timen). Vi betaler en student (på litt over 20) 100 kr. timen av og til for å hente barna og evt. lage middag til dem. Langt mer jobb enn det du snakker om, og hun er som sagt voksen og kunne velge i andre jobber. Og har inntrykk av at det er ganske godt betalt for typen jobb. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.