Gå til innhold

Bruk av pc, tv og andre skjermaktiviteter

Anbefalte innlegg

Har dere strenge regler for hvor mye tid ungene får bruke foran tv, data o.l?

Jeg prøvde det en gang, en du verden, det er jo helt umulig å følge med på det!!!

Kan jo sitte her med 3 stoppeklokker. En på pc nå, og en på pc da og jammen var det en foran tv sånn midt mellom der.

Ikke tv før kl 18. Yndlingsprogrammet til 12 åringen går kl 16, minsten kl 18 og mellomste kl 20.

Ikke tv før leksene er gjort.

Nei, har nok blitt mer avslappet med årene gitt, det er en dyd av nødvendighet hvis man skal overleve.

For min del gjør det ingenting om unga sitter og sløver en halvtime foran tv etter skolen mens de tar en liten matbit, etter det gjør de lekser og leker fram til middag.

Jeg gidder ikke legge meg opp i når de ser på tv, det eneste jeg gjør er å motivere de til å finne på andre ting og det funker veldig bra. Hender de trenger noen ideer for å komme i gang, er ikke alltid det kommer av seg selv.

De bruker litt tid på det, men hvor mye vet jeg ikke og det intresserer meg heller ikke. De er masse ute, aker, går på ski og koser seg.

Om sommeren eksisterer nesten ikke tv for de, da bygger de hytter i skogen, sykler, bader.

Jeg har iallefall mer tro på motivering enn forbud.

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/324892-bruk-av-pc-tv-og-andre-skjermaktiviteter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er blitt mer TV enn vi egentlig liker her i huset det siste året. De to eldste (2. og 4. trinn) kommer hjem fra skole/sfo mellom klokka 14 og 16, og da har vi lite kontroll på hva de egentlig gjør. Når vi kommer hjem 16.30 sitter i alle fall snart åtteåringen ofte foran TV og ser Hannah Montana.

Det blir fote til at også hun minste på snart 5 slenger seg ned i sofaen da og ser mens vi lager middag. Så slås TV'en av frem til klokak 18 (det blir jo bare en time pause da).

Så ser de barne-tv, og gjerne den konkurransen etterpå, frem til 19. HVis ikke leksene er gjort, gjør de lekser rett etter barne-tv.

Av og til får de se noe i 19.30-20 tida (en fotballkamp eller et naturprogram eller liknende) - men som regel ser de ikke mer på hverdagen da.

De ser ikke tv om morgenen.

I helgene ser de barne-tv frem til klokka 10. Av og til surrer det sport på tv (mannen og gutten er meste interessert) utover formiddagen, men som regel ser de ikke tv da igjen før klokka 18.

De ser lite film utenom når vi kjører bil på langtur.

Jeg som har alt for mange regler, og sliter med den der "pick your fights" har faktisk ikke regler på tv tittingen. Det kan nok bi mye tv til tider, men da får de beskjed om å slå av og finne på noe annet.

De fikk tv spill til jul, men det blir uhorvelig lite brukt! Men vi er så heldige å bo landlig, så det er alltid noe å finne på ute. De elsker å være ute :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...