plommeblomst Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Nei, og det er ikke uvanlig at man ikke har det heller. Det er et gode, ikke en selvfølge - og derfor synes jeg det er feil å bli sur for at man ikke har det. Jeg syns bare at du var litt bombastisk i uttalelsen når det gjelder et gode som ikke er uvanlig. Det er jo faktisk vanlig på trådstarters arbeidsplass. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Nå har jeg lest litt i tariffavtalen osv på jobb og tenkt litt, og tror de har tenkt sånn: Det står nemlig i forbindelse med permisjon i forbindelse med sykt barn - her må man ha jobbet i minst 14 dager etter evnt. permisjon uten lønn for å få rett til fri med lønn. Da må det samme sikkert gjelde når det er permisjon for tilvenning av barn - at de har tolket regelen slik. Det står jo ikke noe ettertrykkelig ang. tilvenning barn og at en ikke har rett til det etter ulønnet permisjon, men siden det står det ang. hjemme med sykt barn - som er en slags permisjon så gjelder vel det også permisjon for tilvenning av barn. I folketrygdloven står det f.eks at en må ha jobbet 4 uker etter endt permisjon for å ha krav på å benytte egenmelding igjen. Det samme står i IA-avtalen. Jeg vil tro at det samme gjelder for alle mulige permisjoner i din bedrift da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss Universe Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 I folketrygdloven står det f.eks at en må ha jobbet 4 uker etter endt permisjon for å ha krav på å benytte egenmelding igjen. Det samme står i IA-avtalen. Jeg vil tro at det samme gjelder for alle mulige permisjoner i din bedrift da. Men i så fall - kan da arbeidsgiver nekte meg lønnet ammepermisjon for de første 14 dagene jeg var tilbake på jobb etter ulønnet permisjon? Det står i vår tariffavtale at vi har rett på inntil 2 timer lønnet ammepermisjon... men siden permisjon i forbindelse med tilvenning ikke ble innvilget pga d var rett etter ulønnet perm - så kanskje det også gjelder ammepermisjonen? Min inkompetente sjef har jo ikke peil, dette er ting hun burde vite om og informert meg om.... men neida! gleder meg til å se lønnslippen.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.