Gå til innhold

FRP = 29,4%

Anbefalte innlegg

• Svar 132
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

9

• Mrs D

9

• Colette

8

• hidi, the scorpion

7

Skrevet

Ikke overraskende med kraftig fremgang etter den siste tidens mediabilde! :-(

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg velger å være optimist, og ser på dette kun som dårlige spørreundersøkelser.

Å få FrP i styringa vil være en ren katastrofe for Norge, og selv om de ikke vil sitte i lang tid om de skulle bli valgt, så er det utrolig hva de kan få kødda til.

Jeg velger å tro at vi ikke er så ubegripelig dumme i dette landet at vi lar FrP komme til makta når vi er ved valgdagen.

hidi, the scorpion
Skrevet

Kunne ikke falle meg inn!

Men Siv har vunnet mye på de siste dagers islamkritikk, og det kan jo mange være enig med henne i...

Skrevet

Nei, jeg tilhører vel heller dem som sier at jeg flytter fra landet hvis Siv Jensen blir statsminister.

Frp vet akkurat hva de skal gjør når meningsmålingene går dårlig. Da er det bare å appellere til fremmdhatet, så ordner det seg igjen.

Det kom ikke som noen stor overraskelse. Det er bare å ta en titt på Tv's "glimrende debattprogram" Tabolid, og så ser man plustelig alle de "intelligente" meningene som strømmer inn fra folket...Senest i går kveld da det var snakk om press på politikere/Storbergets sykdom, så var det jo opp til flere som mente at ingen har vært så plaget som Siv og Carl:-(

Skrevet

Nei jøss, det gjør jeg heldigvis ikke!

Skrevet

Nei, det har jeg aldri gjort - og kommer heller ikke til det.

Men jeg er ærlig nok til å innrømme at det _hender_ de har fornuftige ting - og ikke minst er det vel en del av de forslagene de har stilt - og som omverdenen har sablet ned (nettopp fordi det kommer fra FrP) som i ettertid ikke var så dumme...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det sier noe om nordmenn.

Landet består av rundt 4.5 millioner innbyggere. Til tross for dette lave tallet selger Se og Hør rundt 1 million blader i uka.

Samtidig øker et fremmedfientlig parti sin oppslutning - nærmest utelukkende pga sin fremmedfientlighet - markant som følge av såpass generaliserende uttalelser at det nærmer seg rasisme - hårreisende uttalelser 1/3 av landets innbyggere sitter og nikker anerkjennende til, uttalelser som skaper et voldsomt "oss mot dem"-bilde, og således skader integreringa enormt.

Jeg er ikke spesielt stolt av å være nordmann, for dette er ikke bare et par idioter. Det nærmer seg 1/3 av befolkninga.

Skrevet

Det sier noe om nordmenn.

Landet består av rundt 4.5 millioner innbyggere. Til tross for dette lave tallet selger Se og Hør rundt 1 million blader i uka.

Samtidig øker et fremmedfientlig parti sin oppslutning - nærmest utelukkende pga sin fremmedfientlighet - markant som følge av såpass generaliserende uttalelser at det nærmer seg rasisme - hårreisende uttalelser 1/3 av landets innbyggere sitter og nikker anerkjennende til, uttalelser som skaper et voldsomt "oss mot dem"-bilde, og således skader integreringa enormt.

Jeg er ikke spesielt stolt av å være nordmann, for dette er ikke bare et par idioter. Det nærmer seg 1/3 av befolkninga.

Applaus til deg for dette innlegget. Bra skrevet, og jeg er så enig!

Skrevet

Det er få som irriterer meg mer enn Siv Jensen. Argh.... jeg får utslett bare av å høre stemmen hennes.

Av og til lurer jeg på hva som _egentlig_ skjuler seg i den damen. Er hun en renspikket kyniker? Er hun maktsyk? _Mener _ hun virkelig det hun lirer ut av seg, eller er det bare strategi?

Jeg har egentlig landet på at hun er en av dem som bare kan stresse, røyke og sitte på ræva all sin dag - hun vil aldri få hjerteinfarkt likevel. Damen har rett og slett intet hjerte å få infarkt i!

Gjest Ap.jente
Skrevet

Jeg er aktivt medlem av Ap., så nei jeg stemmer ikke Frp. Jeg tror ikke at de vinner noen seier til høsten, og jeg tror overhodet ikke at Siv Jensen noen sinne blir statsminister.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Applaus til deg for dette innlegget. Bra skrevet, og jeg er så enig!

Det må være tøft å være innvandrer, spesielt hvis man er stø i norsk og kan følge debatten. En ekstremist uttaler seg, og denne personens meninger blir dagen etter, av noen av våre fremste politikere, lagt i kjeften til samtlige andre innvandrere, og det generaliseres over en lav sko. Gjør man dette mot jødene er helvete løs, der kan man ikke engang kritisere en stats massedrap uten å få antisemittismeuttalelser slengt mot seg, men muslimer og mørkhudede generelt må pent tåle dette.

Går man inn på nærmest et hvilket som helst debattforum kan det se ut som om brorparten av debattantene rett og slett er rasister. Sjekk VG Debatt. Innvandringsforumet. Selv jeg som nordmann blir satt ut etter tre minutter der inne. Hvordan kan det være for en innvandrer å få dette hatet slengt mot seg daglig?

FRP klager over integreringsproblemer, og de har selvsagt rett i at mye skulle vært gjort annerledes, men deres løsning er, og har vært i 20 år, å sette oss opp mot dem, og omvendt, dem mot oss, og det er ikke bare meningsløst, hvis deres intensjon virkelig hadde vært å integrere, noe jeg tviler på at det er, men det er også farlig. Dette hatet skaper ekstreme på begge sider.

Gjest Ap.jente
Skrevet

Det må være tøft å være innvandrer, spesielt hvis man er stø i norsk og kan følge debatten. En ekstremist uttaler seg, og denne personens meninger blir dagen etter, av noen av våre fremste politikere, lagt i kjeften til samtlige andre innvandrere, og det generaliseres over en lav sko. Gjør man dette mot jødene er helvete løs, der kan man ikke engang kritisere en stats massedrap uten å få antisemittismeuttalelser slengt mot seg, men muslimer og mørkhudede generelt må pent tåle dette.

Går man inn på nærmest et hvilket som helst debattforum kan det se ut som om brorparten av debattantene rett og slett er rasister. Sjekk VG Debatt. Innvandringsforumet. Selv jeg som nordmann blir satt ut etter tre minutter der inne. Hvordan kan det være for en innvandrer å få dette hatet slengt mot seg daglig?

FRP klager over integreringsproblemer, og de har selvsagt rett i at mye skulle vært gjort annerledes, men deres løsning er, og har vært i 20 år, å sette oss opp mot dem, og omvendt, dem mot oss, og det er ikke bare meningsløst, hvis deres intensjon virkelig hadde vært å integrere, noe jeg tviler på at det er, men det er også farlig. Dette hatet skaper ekstreme på begge sider.

Du er innpå noe når du nevner jøder. Jeg frykter at hat og fordommer mot muslimer er på rask vei til å bli det samme som det var mot jøder før andre verdenskrig.

Gjest Bærum 39
Skrevet

Skal stemme FRP til høsten, og er stollt over det.

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke synes at den regjeringen som sitter nå, har gitt meg og min fam. noen fordeler.

Gjest Ap.jente
Skrevet

Skal stemme FRP til høsten, og er stollt over det.

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke synes at den regjeringen som sitter nå, har gitt meg og min fam. noen fordeler.

Hvilken fordeler mener du at du og dine burde hatt?

Skrevet

Det er en fryd å lese hva du skiver:-) Jeg har også forsøkt meg på debatter om innvandring i diverse fora- til og med i lokalavisa mi. Og jeg ble som deg- helt satt ut. Hva folk får seg til å skrive og mene....

Ellers må jeg bare nok en gang applaudere hva du skriver. Du skriver akkurat det samme som jeg ville ha skrevet selv:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...