Gjest heremine Skrevet 27. februar 2009 Skrevet 27. februar 2009 Har kjøpt meg en eske med vestlandslefsa hvor man må lage den selv. Esken har byttet utseende siden sist, og en av oppskriftene som var der er byttet bort. Man kan visstnok gå inn på hjemmesiden deres for flere tips, men der er det kun reklame for tre ferdigsmurte varianter. Er det noen som har oppskriften på der man bruker vaniljesukker, kanel og smør(hvor mye av hver)? 0 Siter
morsan Skrevet 27. februar 2009 Skrevet 27. februar 2009 Er det ikke bare å smake seg fram, da? Tror forresten jeg ville brukt vanlig sukker fremfor vaniljesukker. Eventuelt bare en liten dæsj av sistnevnte. Jeg ville latt smøret stå fremme slik at det ble mykt og deretter rørt inn sukkeret veldig godt før jeg (eventuelt) tilsatte kanel - litt etter litt. Min mormor var en legendarisk lefsebaker, men brukte ikke kanel i smørblandingen. Jeg tror hun dessuten hadde en ørliten dært fløte oppi smørblandingen for å få den ekstra myk og fin. Husker hun satt der og rørte og rørte til det ble lyst og fint og uten at man kjente sukkerkornene. Lykke til:-) 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 27. februar 2009 Skrevet 27. februar 2009 Er det ikke bare å smake seg fram, da? Tror forresten jeg ville brukt vanlig sukker fremfor vaniljesukker. Eventuelt bare en liten dæsj av sistnevnte. Jeg ville latt smøret stå fremme slik at det ble mykt og deretter rørt inn sukkeret veldig godt før jeg (eventuelt) tilsatte kanel - litt etter litt. Min mormor var en legendarisk lefsebaker, men brukte ikke kanel i smørblandingen. Jeg tror hun dessuten hadde en ørliten dært fløte oppi smørblandingen for å få den ekstra myk og fin. Husker hun satt der og rørte og rørte til det ble lyst og fint og uten at man kjente sukkerkornene. Lykke til:-) Man kan blande sukker og kanel i ei skål og bare ha stående i skapet også. Bare et tips ;o) 0 Siter
fresja Skrevet 27. februar 2009 Skrevet 27. februar 2009 Jeg er ikke så glad i smør, så jeg ville ikke tatt så mye av det i blandingen. Litt vaniljsukker gir god smak. Jeg har også kjøpt lefser, hvor det har vært blandet prim i pålegget, og det var godt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.