Lillemus Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 Jeg bruker litt forskjellig fra dagligvaren. ) Ikke First-price alternativene for de er ikke brukbare til annet enn gulvvask, men ellers tar jeg den flaska jeg synes er fin eller lukter godt eller har lyst på der og da. ) Har prøvd dyyyre frisørshampooer av og til, men synes ikke de er noe bedre så det gidder jeg ikke bruke penger på. 0 Siter
Lillemus Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 Bruker bare en shampoo uansett jeg - Herbal Essenses (den rosa). Det er hvor mye tid jeg bruker på håret etter vask som er forskjell fra hverdag og fest:-) Jeg har prøvd den et par ganger og Herbal Essenses funker absolutt ikke på mitt hår. Det blir bare flatt og livløst og ekkelt. 0 Siter
henrikke71 Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 Kun 2 uker da ) Men ser forskjell. Det er mye mer glansfullt nå, og jeg kan faktisk gre gjennom håret kun med en kam etter vask. Tidligere hadde jeg store floker på sidene. må si meg enig med lotte her. En venninne av meg eksperimenterte med dette å ikke vaske håret sitt i et halvt år! Hun snakket om hvor utrolig flott håret ble og at hun aldri skulle bruke shampo igjen. Jeg måtte slutte å gå på kino med henne fordi hun rett og slett lukta ekkelt. hun ble jo selv vant til lukta og kjente den ikke, men fy fader hvor kvalm den var. Så jeg håper for vennene dine sin skyld du ikke lar det gå seks måneder;)) 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Skrevet 28. februar 2009 Jeg bruker litt forskjellig fra dagligvaren. ) Ikke First-price alternativene for de er ikke brukbare til annet enn gulvvask, men ellers tar jeg den flaska jeg synes er fin eller lukter godt eller har lyst på der og da. ) Har prøvd dyyyre frisørshampooer av og til, men synes ikke de er noe bedre så det gidder jeg ikke bruke penger på. FirstPrice = gulvvask *hehe* Jeg har flere shampoo'er jeg liker godt. Den ene er litt over mitt vanlige shampoo-busjett i pris, men vel verdt pengene. Den lukter veldig godt synes jeg. Sånn "luksus-lukt", hehe - jeg føler meg vel, og går rundt å lukter på håret *blush* - jeg se sikkert like smart ut hele tida *haha* Den heter L'occitane Angelica Lavender, eller noe. Mannen sniffer litt ekstra på meg når jeg bruker den, så han liker den visst, han også ;-) Så jeg har nettopp bestilt dette på ebay.... *glise* 0 Siter
Bookworm Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 Jeg har prøvd den et par ganger og Herbal Essenses funker absolutt ikke på mitt hår. Det blir bare flatt og livløst og ekkelt. Hehe, nå er det aldri noen fare for at håret mitt blir flatt da (har en helt haug med krøller:-)) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 må si meg enig med lotte her. En venninne av meg eksperimenterte med dette å ikke vaske håret sitt i et halvt år! Hun snakket om hvor utrolig flott håret ble og at hun aldri skulle bruke shampo igjen. Jeg måtte slutte å gå på kino med henne fordi hun rett og slett lukta ekkelt. hun ble jo selv vant til lukta og kjente den ikke, men fy fader hvor kvalm den var. Så jeg håper for vennene dine sin skyld du ikke lar det gå seks måneder;)) Men brukte hun balsam da? Jeg kan bruke shampo innimellom, men da uten sls ) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1235832002' post='4101196] Håret er jo èn ting, men hodebunnen, da? I lengden tror jeg ikke på dette. Det er heslig å tenke på i grunnen. Jeg håper vi ikke benytter samme svømmehall... Balsam renser faktisk hodebunnen bedre enn shampo ;O) 0 Siter
morsan Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1235832002' post='4101196] Håret er jo èn ting, men hodebunnen, da? I lengden tror jeg ikke på dette. Det er heslig å tenke på i grunnen. Jeg håper vi ikke benytter samme svømmehall... ''Jeg håper vi ikke benytter samme svømmehall'' Det er vel verre å dele svømmehall med noen med småunger...;-) 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 Balsam renser faktisk hodebunnen bedre enn shampo ;O) Er det bare balsam som er tingen altså? Jeg gjør det noen ganger i svømmehallen for å spare tid. Var forut min tid når det gjaldt en trend jeg da ;o) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 Jeg er også ytterst skeptisk! Merker jo stor forskjell på junior de gangene han "glemmer" å ha shampo i håret etter svømminga. Dette er forresten sakset fra nettsiden candy skrev om: ''Vacker utan schampo Lorraine Massey revolutionerade en hel värld med sin bok Curly Girl. Hennes koncept är enkelt: Sluta använda schampo, sluta använda produkter som torkar ut ditt hår, sluta borsta håret, sluta skada det med värmestyling.'' Varmestyling bruker jeg minst mulig, men jeg bruker både shampo og hårfarge, som sikkert bidrar til uttørking av håret. Til gjengjeld bruker jeg mye balsam og hårkurer. Hvis jeg skulle slutte å børste det, ville jeg nok sett ut som Ronja Røverdatter etterhvert...;-) ''“Sluta använda schampo?! Usch vad äckligt!” tänker du nu, men faktum är att det vi idag kallar schampo bara har funnits i ett fyrtiotal år, och vanan att tvätta håret var och varannan dag är betydligt nyare än så, och såvida du inte har ett särdeles smutsigt arbete där du kommer i kontakt med oljor och kemikalier finns det faktiskt ingen anledning att tvätta håret med schampo.'' Men om shampoo som sådan er ganske nytt, har de jo vasket håret med andre såper tidligere. ''När du slutar använda schampo, krävs det dock att du inte heller använder produkter som innehåller mineraloljor och silikoner. Dessa ämnen är inte vattenlösliga, och om du fortsätter att tillföra sådana ämnen utan att tvätta bort dem, byggs de upp på håret: Håret blir matt, platt och livlöst, det kan kännas kladdigt som otvättad ull, och blir omöjligt att styla. '' Her stusser jeg vel mest på avslutningen om at håret blir umulig å _style_. Hvis du ikke engang kan _gre_ håret ditt, kan det da i det hele tatt kalles styling? ;-) ''Vad ska du då använda istället? Enligt Massey behöver man egentligen bara två produkter: Balsam och gele.'' Her skulle man nesten tro at nettstedet anbefalte hjemmelagt gele av gelatin og kildevann, men det skal visstnok gå an å finne passende produkter. Men her kuttet jeg ut lesningen! :-) Kutter uansett ikke ut sjampo med det første:-) Man kan bruke shampo, men da uten SLS, silikon og mineraloljer. Jeg grer håret med kam ettersom jeg ikke skal ha frem krøller. Det er kun for å ikke ødelegge krøllene man helst ikke skal gre seg. Men jeg merker tydelig at flokene mine er på vei bort. Jeg føner også håret, for å slippe krøller 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 [quote name=Shira )' timestamp='1235864784' post='4101741] Er det bare balsam som er tingen altså? Jeg gjør det noen ganger i svømmehallen for å spare tid. Var forut min tid når det gjaldt en trend jeg da ;o) Kun hvis du har brukt en shampo uten silikon og mineraloljer først ) Hvis ikke klarer ikke balsamen å rense ut den silikonen og mineraloljen du har i håret fra før. Og DA blir det ekkelt! Da blir verken håret eller hodebunnen ren. 0 Siter
morsan Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 Man kan bruke shampo, men da uten SLS, silikon og mineraloljer. Jeg grer håret med kam ettersom jeg ikke skal ha frem krøller. Det er kun for å ikke ødelegge krøllene man helst ikke skal gre seg. Men jeg merker tydelig at flokene mine er på vei bort. Jeg føner også håret, for å slippe krøller ''for å slippe krøller '' Forskjell på folk, gitt!! Jeg dytter oppi alle mulige curl enhancers osv for å få de svake bølgene til å krølle sge litt mer;-) 0 Siter
Babette Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 ''Jeg håper vi ikke benytter samme svømmehall'' Det er vel verre å dele svømmehall med noen med småunger...;-) På ungdomsskolen hadde vi svømmetime rett etter en institusjon for psykisk utviklingshemmede, eller åndssvakehjem som vi sa den gangen. Da skjønner du kanskje hva jeg skal fram til, for enkelte av disse var nokså - hm, hvordan skal jeg si det -redusert, og en gang fløyt det en bæsjekladd i bassenget. 0 Siter
Aliza1365380759 Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 ''for å slippe krøller '' Forskjell på folk, gitt!! Jeg dytter oppi alle mulige curl enhancers osv for å få de svake bølgene til å krølle sge litt mer;-) Bare vær glad du har noen bølger du kan jobbe med, noen av oss har så slett og glatt hår at vi knapt får en hårstrikk til å sitte fast! Her hjelper ingen "mer volum/krøller/bølger"-produkter mer enn et kvarters tid.. :-P 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 ''for å slippe krøller '' Forskjell på folk, gitt!! Jeg dytter oppi alle mulige curl enhancers osv for å få de svake bølgene til å krølle sge litt mer;-) Hehe.. Jeg har mer fall enn krøller da. Men liker å ha rett hår. Føner, og bruker som oftest rettetang. FY-FY!! 0 Siter
morsan Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 På ungdomsskolen hadde vi svømmetime rett etter en institusjon for psykisk utviklingshemmede, eller åndssvakehjem som vi sa den gangen. Da skjønner du kanskje hva jeg skal fram til, for enkelte av disse var nokså - hm, hvordan skal jeg si det -redusert, og en gang fløyt det en bæsjekladd i bassenget. LOL, trenger ikke disse folkene du savnet for å få fargerike innlegg på dol;-) ''eller åndssvakehjem som vi sa den gangen'' LOL, slik var det bare;-) Flytende bæsjekladd har jeg bare opplevd med folk som på død og liv skal la småungene/babyene bade nakne på stranda...;-/ 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 Kun hvis du har brukt en shampo uten silikon og mineraloljer først ) Hvis ikke klarer ikke balsamen å rense ut den silikonen og mineraloljen du har i håret fra før. Og DA blir det ekkelt! Da blir verken håret eller hodebunnen ren. Å. Tror jeg må sette meg mer inn i dette jeg, dersom jeg skal begynne. Jeg er vanedyr, så det blir vel aldri ;o) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 På ungdomsskolen hadde vi svømmetime rett etter en institusjon for psykisk utviklingshemmede, eller åndssvakehjem som vi sa den gangen. Da skjønner du kanskje hva jeg skal fram til, for enkelte av disse var nokså - hm, hvordan skal jeg si det -redusert, og en gang fløyt det en bæsjekladd i bassenget. ÆÆÆsj ( 0 Siter
morsan Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 Bare vær glad du har noen bølger du kan jobbe med, noen av oss har så slett og glatt hår at vi knapt får en hårstrikk til å sitte fast! Her hjelper ingen "mer volum/krøller/bølger"-produkter mer enn et kvarters tid.. :-P Ja, jeg kan kanskje være glad for det nå når det går mot slutten av epoken der det er om å gjøre å være verdensmester i slett hår, men under rettetengenes storhetstid var det ikke bare,bare å ha hår som ikke akkurat var lett å rette ut;-) Men jeg ga blaffen i rettetang lell og tenkte at det sikkert bare er en fase...;-) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 1. mars 2009 Skrevet 1. mars 2009 [quote name=Shira )' timestamp='1235865417' post='4101773] Å. Tror jeg må sette meg mer inn i dette jeg, dersom jeg skal begynne. Jeg er vanedyr, så det blir vel aldri ;o) Hehe.. Det er hvertfall utrolig mange produkter man må kutte ut. Men noen av de "lovlige" hadde jeg da i skapet. Jeg skal teste ut dette en stund, og se om resultatet blir ennda bedre. Er godt fornøyd allerede ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.