Aliza1365380759 Skrevet 1. mars 2009 Skrevet 1. mars 2009 Ja, jeg kan kanskje være glad for det nå når det går mot slutten av epoken der det er om å gjøre å være verdensmester i slett hår, men under rettetengenes storhetstid var det ikke bare,bare å ha hår som ikke akkurat var lett å rette ut;-) Men jeg ga blaffen i rettetang lell og tenkte at det sikkert bare er en fase...;-) Ja, jeg er sååå misunnelig på alle dere som har sånne fine myke bølger i håret, for det vil jeg også ha! Jeg er den eneste i søskenflokken på fem som ikke har antydning til en eneste bøy i håret, alle de andre har fall/bølger i håret... Og som du sier selv, nå blir det jo in med bølger/krøller igjen også! :-) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 1. mars 2009 Skrevet 1. mars 2009 ''for å slippe krøller '' Forskjell på folk, gitt!! Jeg dytter oppi alle mulige curl enhancers osv for å få de svake bølgene til å krølle sge litt mer;-) Men da burde du faktisk prøve denne metoden ) Sjekk før og etter bilder på forumet der. Helt utrolig. Jeg merket det også allerede etter første vask at jeg faktisk fikk litt krøller, ikke bare fall. Men da gredde jeg bare gjennom med fingrene, og hadde i skum. Lot det lufttørke. Ble ikke verst egentlig, men tror jeg må ha lenger hår for å la krøllene bli ) 0 Siter
morsan Skrevet 1. mars 2009 Skrevet 1. mars 2009 Ja, jeg er sååå misunnelig på alle dere som har sånne fine myke bølger i håret, for det vil jeg også ha! Jeg er den eneste i søskenflokken på fem som ikke har antydning til en eneste bøy i håret, alle de andre har fall/bølger i håret... Og som du sier selv, nå blir det jo in med bølger/krøller igjen også! :-) :-) Jeg er i det store relativt fornøyd selv, skulle gjerne hatt enda mer krøll, da det holder seg så dårlig og flates ut for ingenting. Men om det er noen trøst så kan jeg røpe at husbonden helst vil at jeg skal ha glattere hår;-) Om ikke nødvendigvis rettetangglatt, så ihvertfall at jeg ikke bør gå inn for å få enda mer fall enn det som naturen gir...;-) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 1. mars 2009 Skrevet 1. mars 2009 :-) Jeg er i det store relativt fornøyd selv, skulle gjerne hatt enda mer krøll, da det holder seg så dårlig og flates ut for ingenting. Men om det er noen trøst så kan jeg røpe at husbonden helst vil at jeg skal ha glattere hår;-) Om ikke nødvendigvis rettetangglatt, så ihvertfall at jeg ikke bør gå inn for å få enda mer fall enn det som naturen gir...;-) Du kan faktisk få korketrekkere av balsammetoden. DET hadde han vel likt ;O)) 0 Siter
Aliza1365380759 Skrevet 1. mars 2009 Skrevet 1. mars 2009 :-) Jeg er i det store relativt fornøyd selv, skulle gjerne hatt enda mer krøll, da det holder seg så dårlig og flates ut for ingenting. Men om det er noen trøst så kan jeg røpe at husbonden helst vil at jeg skal ha glattere hår;-) Om ikke nødvendigvis rettetangglatt, så ihvertfall at jeg ikke bør gå inn for å få enda mer fall enn det som naturen gir...;-) Nesten så jeg får lyst til å si vi skal bytte husbonde.. :-P Min vil helst at jeg skal ha lange mørkebrune krøller, og hva har jeg? Joda, jeg har langt hår, men det er mellomblondt og helt slett.. Nå skal det jo sies at jeg har hatt veldig mange forskjellige fasonger, farger osv på håret, så jeg har jo hatt lange mørkebrune krøller før, men det var da jeg jobbet i frisørsalong og fikk permanent og farge gratis bare for å prøve... Det er noe helt annet hvis jeg må betale 1500 kr hver fjerde måned for å få krøller! :-P 0 Siter
morsan Skrevet 1. mars 2009 Skrevet 1. mars 2009 Du kan faktisk få korketrekkere av balsammetoden. DET hadde han vel likt ;O)) ;-) JEG hadde ihvertfall likt det:-) 0 Siter
morsan Skrevet 1. mars 2009 Skrevet 1. mars 2009 Nesten så jeg får lyst til å si vi skal bytte husbonde.. :-P Min vil helst at jeg skal ha lange mørkebrune krøller, og hva har jeg? Joda, jeg har langt hår, men det er mellomblondt og helt slett.. Nå skal det jo sies at jeg har hatt veldig mange forskjellige fasonger, farger osv på håret, så jeg har jo hatt lange mørkebrune krøller før, men det var da jeg jobbet i frisørsalong og fikk permanent og farge gratis bare for å prøve... Det er noe helt annet hvis jeg må betale 1500 kr hver fjerde måned for å få krøller! :-P Ja, det kan bli litt dyrt:-) Jeg ble bare mer enn vanlig sur for litt siden da han en dag kritiserte den hårstilen jeg har hatt i flere år nå :-( Mannfolk, altså! *fnys* 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 1. mars 2009 Skrevet 1. mars 2009 Samme til hverdag og fest; Neutral shampoo. Til gjengjeld, koster jeg på meg en ordentlig balsam; nemlig Sebastian Laminates. 0 Siter
Aliza1365380759 Skrevet 1. mars 2009 Skrevet 1. mars 2009 Ja, det kan bli litt dyrt:-) Jeg ble bare mer enn vanlig sur for litt siden da han en dag kritiserte den hårstilen jeg har hatt i flere år nå :-( Mannfolk, altså! *fnys* Ja, min kom med den uttalelsen om lange mørke krøller da jeg var ferdig med flere måneders ettervekst/lysere farge enn jeg har hatt de siste årene, fordi jeg var lei av å farge håret og ville ha tilbake den naturlige hårfargen min... Samtalen gikk noe ala "så, hva synes du om å se den egentlige hårfargen min igjen? Jeg var så lei av å farge håret skjønner du..." Hans svar: "Lenge skal du være blond da? Jeg likte det best da du hadde krøller og mørkt hår jeg!"... Dust! 0 Siter
morsan Skrevet 1. mars 2009 Skrevet 1. mars 2009 Ja, min kom med den uttalelsen om lange mørke krøller da jeg var ferdig med flere måneders ettervekst/lysere farge enn jeg har hatt de siste årene, fordi jeg var lei av å farge håret og ville ha tilbake den naturlige hårfargen min... Samtalen gikk noe ala "så, hva synes du om å se den egentlige hårfargen min igjen? Jeg var så lei av å farge håret skjønner du..." Hans svar: "Lenge skal du være blond da? Jeg likte det best da du hadde krøller og mørkt hår jeg!"... Dust! ;-) Min mente at jeg heller burde ha sånn sveis som jeg har på et familiebilde fra 1990. Jeg er enig i at sveisen fra da var veldig fin på meg DA, men det er jo nesten 20 år siden, da, og svaisen er litt vel 90-talls. Jeg viste bildet til sønnen min, og sa at faren hans mente jeg burde ha den frisyren. Men han var ikke enig, og sa at jeg ikke måtte høre på far, for han eide jo ikke smak!! *S* 0 Siter
Aliza1365380759 Skrevet 1. mars 2009 Skrevet 1. mars 2009 ;-) Min mente at jeg heller burde ha sånn sveis som jeg har på et familiebilde fra 1990. Jeg er enig i at sveisen fra da var veldig fin på meg DA, men det er jo nesten 20 år siden, da, og svaisen er litt vel 90-talls. Jeg viste bildet til sønnen min, og sa at faren hans mente jeg burde ha den frisyren. Men han var ikke enig, og sa at jeg ikke måtte høre på far, for han eide jo ikke smak!! *S* *le høyt* Best å høre på den yngre garde i dette tilfellet vil jeg tro ja! ;-) 0 Siter
henrikke71 Skrevet 1. mars 2009 Skrevet 1. mars 2009 Men brukte hun balsam da? Jeg kan bruke shampo innimellom, men da uten sls ) nei, hun brukte nemlig ingenting;) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 1. mars 2009 Skrevet 1. mars 2009 nei, hun brukte nemlig ingenting;) Æsj .. Da er det jo fryktelig rart det stinker liksom Kan ikke skjønne at det ser særlig sunt ut heller med kun bruk av vann.. Jeg bruker masse balsam, masse deilig hårkur ) Og honning.. Hehe.. 0 Siter
Heidrun1365380703 Skrevet 1. mars 2009 Skrevet 1. mars 2009 Enkelt og greit.. First Price ) Og Loreal elvital nutrigloss som kur. Har lest ein del på lockig.se, og synest mykje av det som står der høyres fornuftig ut... :-) Bruker du First Price balsam både som vaskebalsam og som pleiende balsam? 0 Siter
morsan Skrevet 1. mars 2009 Skrevet 1. mars 2009 Æsj .. Da er det jo fryktelig rart det stinker liksom Kan ikke skjønne at det ser særlig sunt ut heller med kun bruk av vann.. Jeg bruker masse balsam, masse deilig hårkur ) Og honning.. Hehe.. Mange - meg selv innbefattet - tenkte nok at når du sa ingen shampo så betød det bruk av absolutt intet annet enn vann i håret;-) Jeg har nå lest en del på det nettstedet, og jeg synes det er mye fornuftig der.Og de før-etter-bildene av hun med det lange blonde håret var jo veldig imponerende! jeg er mer slik som hun var på dag 1*S* Noe av det de skrev om behandling av hår med bølger stemmer med min egen erfaring, samtidig som det var mye nytt der også. Jeg var litt sånn halvveis inspirert av det da jeg dusjet i dag, da jeg prøvde å shamponere minst mulig i "hårlengden", men heller putte shampoen i flere små omganger inn mot hodebunnen; jeg gredde kun håret mens jeg fortsatt sto i dusjen med balsam i håret (afrokam), jeg klmete vannet forsiktig ut istedenfor den frenetiske frotteringen jeg ofte benytter meg av, og jeg unnlot å ta på håret før enn det var helt tørt;-) Resultatet ble bra, men det kan jo også skyldes gårsdagens nyinnkjøpte krøllespray;-) Men kommer neppe til å ta skrittet fullt ut her&nå - kanskje til sommers? Ved å bare klemme forsiktig på håret med håndkleet var det temmelig vått i laaange tider etterpå, hvilket var greit i dag på en fridag, men på arbeidsdager midt på vinteren blir det ugreit. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 1. mars 2009 Skrevet 1. mars 2009 Mange - meg selv innbefattet - tenkte nok at når du sa ingen shampo så betød det bruk av absolutt intet annet enn vann i håret;-) Jeg har nå lest en del på det nettstedet, og jeg synes det er mye fornuftig der.Og de før-etter-bildene av hun med det lange blonde håret var jo veldig imponerende! jeg er mer slik som hun var på dag 1*S* Noe av det de skrev om behandling av hår med bølger stemmer med min egen erfaring, samtidig som det var mye nytt der også. Jeg var litt sånn halvveis inspirert av det da jeg dusjet i dag, da jeg prøvde å shamponere minst mulig i "hårlengden", men heller putte shampoen i flere små omganger inn mot hodebunnen; jeg gredde kun håret mens jeg fortsatt sto i dusjen med balsam i håret (afrokam), jeg klmete vannet forsiktig ut istedenfor den frenetiske frotteringen jeg ofte benytter meg av, og jeg unnlot å ta på håret før enn det var helt tørt;-) Resultatet ble bra, men det kan jo også skyldes gårsdagens nyinnkjøpte krøllespray;-) Men kommer neppe til å ta skrittet fullt ut her&nå - kanskje til sommers? Ved å bare klemme forsiktig på håret med håndkleet var det temmelig vått i laaange tider etterpå, hvilket var greit i dag på en fridag, men på arbeidsdager midt på vinteren blir det ugreit. link til før og etter bilder? 0 Siter
morsan Skrevet 1. mars 2009 Skrevet 1. mars 2009 link til før og etter bilder? http://www.lockig.se/?q=node/5 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 2. mars 2009 Skrevet 2. mars 2009 Mange - meg selv innbefattet - tenkte nok at når du sa ingen shampo så betød det bruk av absolutt intet annet enn vann i håret;-) Jeg har nå lest en del på det nettstedet, og jeg synes det er mye fornuftig der.Og de før-etter-bildene av hun med det lange blonde håret var jo veldig imponerende! jeg er mer slik som hun var på dag 1*S* Noe av det de skrev om behandling av hår med bølger stemmer med min egen erfaring, samtidig som det var mye nytt der også. Jeg var litt sånn halvveis inspirert av det da jeg dusjet i dag, da jeg prøvde å shamponere minst mulig i "hårlengden", men heller putte shampoen i flere små omganger inn mot hodebunnen; jeg gredde kun håret mens jeg fortsatt sto i dusjen med balsam i håret (afrokam), jeg klmete vannet forsiktig ut istedenfor den frenetiske frotteringen jeg ofte benytter meg av, og jeg unnlot å ta på håret før enn det var helt tørt;-) Resultatet ble bra, men det kan jo også skyldes gårsdagens nyinnkjøpte krøllespray;-) Men kommer neppe til å ta skrittet fullt ut her&nå - kanskje til sommers? Ved å bare klemme forsiktig på håret med håndkleet var det temmelig vått i laaange tider etterpå, hvilket var greit i dag på en fridag, men på arbeidsdager midt på vinteren blir det ugreit. Fysj.. Da skjønner jeg hvorfor dere reagerte så fælt. Jeg syns også det høres ekkelt ut med kun bruk av vann. Men det blir faktisk veldig rent av å gnikke med balsam i hodebunnen. Det skal visst balansere hodebunnen godt, så om man sliter med fet hodebunn skal man få bukt med det *håpe*. Jeg må innrømme at jeg klemmer veldig godt med håndkle på det våte håret, og også føner det nesten tørt. Men jeg vil ikke ha frem krøller enda heller ) Prøv mot sommeren da ) Bare husk at den siste vasken med shampo ikke må være shampo med disse stoffene i, men f.eks den fra first price ) Den skal bare brukes en gang. Om du har slike krøller som bilde nr 1 kommer du jo til å få nydelige krøller ) Jeg syns hennes hår er fantastisk. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 2. mars 2009 Skrevet 2. mars 2009 Har lest ein del på lockig.se, og synest mykje av det som står der høyres fornuftig ut... :-) Bruker du First Price balsam både som vaskebalsam og som pleiende balsam? Jeg gjorde det i begynnelsen, men syns first price balsamen ble litt tung som vaskebalsam i mitt hår. Har ganske tynt og fint hår. Kjøpte en balsam på europris faktisk i går, og den var mye lettere og passet bedre til mitt hår. Så resultatet i dag var bedre, og med mer volum enn tidligere ) Så nå bruker jeg balsam fra europris som vaskebalsam (dks tror jeg den het), first price som pleiende, og elvital nutrigloss hårkur. + honning blandet i den pleiende balsam innimellom. Tenkte også jeg skulle kjøpe Klick glidemiddel og bruke i tuppene. 0 Siter
Gjest Body Shop er best Skrevet 2. mars 2009 Skrevet 2. mars 2009 Jeg bruker alltid shampoo, balsam, body lotion og ansiktskrem fra Body Shop. Tenker aldri på prisene fordi dette er varer som jeg synes er gode. Når jeg bruker andre ting så går det ikke lang tid før jeg begynner å klø. Jeg har en meget ømfintlig hud, nærmest allergisk overfor en del ting. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.