Gjest BIRA Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Sønnen min som fyller 3 år i mars, har siden 10 januar i år vært syk. Begynnte med fire dager med 40 i temp. Reiste til fastlege som tok crp: 250. Ble sendt til Ullevål der de sa han hadde kraftig tonsilitt. ble satt på weifapenin.Tok en del blodprøver som var ok. (uten at jeg vet akuratt hva det var...) brukte dette i 7 dager, var tilsynelatende i fin form og sendte han i barnehage etter endt kur. Tre dager etter avsluttet kur fikk han igjen høy feber, ny tur til ullevål. CRP: 242. Fikk da påvist ørebet.,tonsilitt og evnt pneumoni. Hadde da besværet respirasjon og var i dårlig form. sendt hjem igjen med dalacin mikstur 10ml x3. brukte dette i 10 dager. Crp fortsatt ikke helt ned etter 10 dagers bruk, fikk beskjed om å fortsette nye 10 dager. crpen gikk aldri helt ned denne gangen heller.. ble igjen dårlig (selv med bruk av dalacin) med 40 i feber. Vært på ønh RH der de sa han hadde puss propper på tonsillene. evnt komplikasjon med H.Influenza. Ble satt på imacillin. Ble fort bedre, Crp 23\2 :19 og avsluttet imacillinen kuren fredag 27.2. CRP 2\3 :31. Har under hele denne sykdomsperioden hatt dårlig ånde, store mandler, hvitt belegg på tunge..og liten matlyst. Var i dag 2\3 sikker på at han var friskmeldt pga at matlysten er bedre og formen bra. Hadde jeg ikke sjekket crp så hadde jeg trodd han var helt frisk....Blir skikkelig bekymret over at crp stadig er forhøyet etter diverse typer antibiotika. Må legge til at han har en kjent hydronefrose, men har tatt urinstix to ganger under denne sykdoms perioden som har vært negativ. Har han vært uheldig å fått en infeksjon etter den andre fordi immunforsvaret er nedkjørt? Er det en kronisk betennelse i tonsillene? Han er satt opp til opr. for å fjerne mandlene i Mai., men det viktigetse nå er å få han helt frisk! Er desperat- har nå kontaktet Balderklinikken for alternativ behandling da skolemedisin ikke har hjulpet tilstrekkelig de siste sju ukene. Er det grunn til å ligge søvnløs? Har du sett lignende tilfeller? Hva gjør jeg nå? Skal jeg avente å se om homeopaten kan hjelpe han? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/325062-gjentatte-infeksjoner-hos-3-%C3%A5ring/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Snuppa her var syk og syk og syk 8-10 mnd i strekk fra hun var ca. 16 mnd. Den ene halsbetennelse avløste den andre og hun fikk antibiotikakur på antibiotikakur. Så prøvde vi med homøopati, den første kuren reagerte hun med 40 i feber på etter 2 doser! Gikk da over til en annen kur som faktisk funket, men bare den tiden hun tok den, så fort hun sluttet kom det en halsbetennelse. Kur3 hadde ingen virkning så da kuttet vi ut det. Omsider fikk hun tatt mandlene og siden har hun ikke hatt problemer med halsen i alle fall. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/325062-gjentatte-infeksjoner-hos-3-%C3%A5ring/#findComment-2704276 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunnar Oftedal, barnelege Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Først beklager jeg sent svar, det skyldes egen infeksjonssykdom. Ja, jeg har sett tilsvarende flere ganger, og skjønner din bekymring. Problemet er som du beskriver det. Etter en krafig lokalinfeksjon i mandlene blir den lokale motstand i lymfevevet i halsen nedsatt, og i mandlene blir det liggende igjen bakterier som har ungått antibiotika. Det fører til at infeksjonen blusser opp igjen etter kort tid, og at infeksjonen ofte blir kraftig. Et hovedpoeng er de ødelagte mandlene. Når de fjernes er det min erfaring at problemet er over. At CRP fortsatt er forhøyet betyr at det stadig er litt infeksjon på gang, som regel i mandlene, som ikke lenger har noen motstandskraft. Det er vondt å se gutten sin slite slik over lang tid, men det er likevel grunn til opptimisme på sikt. Grunnen til at mandlene ikke kan fjernes med en gang er at det ikke er riktig å fjerne mandler som har mye infeksjon i seg. Jeg synes ikke det er grunn til å være søvnløs, dette går bra. Om det går bedre med alternativ behandling er jeg ikke sikker på, men har mye forståelse for at du søker andre alternativer også. Hydronefrosen hans har ingen betydning for førløpet,men det er klart at det er viktig å sjekke urinen noen ganger i forløpet av en febril sykdom. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/325062-gjentatte-infeksjoner-hos-3-%C3%A5ring/#findComment-2707427 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.