Gjest hilsen rådvill Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 På barnas skole er det masse tung snø på taket, og skråtak. Jeg er ikke så redd for at taket skal gi etter (slik det har gjort noen steder i dag jfr nyhetene), men at snøen skal plutselig skli ned fra taket og treffe lekende barn under. Snøen er veldig tung og våt nå. Jeg har sagt til sønnen vår at han ikke skal leke rett nedenfor taket, men det glemmer han selvsagt fort når de er midt i leken. Det virker ikke som skolen tenker på faren. Må det en ulykke til før noen tar ansvar? Er det noe jeg bør gjøre, eller kan gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Det skal være montert snøfangere, det er på generell basis større fare for istapper faktisk... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Du kan jo høre med skolen om kanskje dere kan ta et dugnad på dette. Sikkert flere som er engstelig for det samme som deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alwaysme Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Det skal være montert snøfangere, det er på generell basis større fare for istapper faktisk... hvis du leser en gang til, så ser du at hun er redd for at hele taket skal gi etter, ikke for at det skal rase fra taket... I dette tilfellet er det mer en ulempe enn en fordel å ha snystopper på taket... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Du kan jo høre med skolen om kanskje dere kan ta et dugnad på dette. Sikkert flere som er engstelig for det samme som deg. Ærlig talt - det er jammen ikke foreldrenes oppgave å måke snø fra kommunale tak! Ville du sagt det samme om et sykehjem f.eks.? At pårørende skal ha en dugnad på taket? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 hvis du leser en gang til, så ser du at hun er redd for at hele taket skal gi etter, ikke for at det skal rase fra taket... I dette tilfellet er det mer en ulempe enn en fordel å ha snystopper på taket... Hvis du leser overskrifta står det jammen "Redd at tung snø skal skli ned"...... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 hvis du leser en gang til, så ser du at hun er redd for at hele taket skal gi etter, ikke for at det skal rase fra taket... I dette tilfellet er det mer en ulempe enn en fordel å ha snystopper på taket... ''hvis du leser en gang til, så ser du at hun er redd for at hele taket skal gi etter, ikke for at det skal rase fra taket...'' Nå tror jeg det er du som må lese en gang til - hun sier nemlig at hun _ikke_ er redd for at taket skal gi etter, men for at snøen skal skli ned og treffe barna som leker. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Ta dette opp med rektor og spør om ikke vaktmester kan ta seg en tur på taket i en skoletime eller to og skyve ned snøen. Dette er ingen foreldrejobb i alle fall. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Ta dette opp med rektor og spør om ikke vaktmester kan ta seg en tur på taket i en skoletime eller to og skyve ned snøen. Dette er ingen foreldrejobb i alle fall. ''Ta dette opp med rektor og spør om ikke vaktmester kan ta seg en tur på taket'' He-he, da får vi håpe de har et annet system enn på vår skole, der skolen deler vaktmester med _alle_ de andre kommunale byggene i byen. Hos oss får de vaktmester 3-6 uker etter at de har bestilt. Og da er vel denne snøen mer som borte igjen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 ''Ta dette opp med rektor og spør om ikke vaktmester kan ta seg en tur på taket'' He-he, da får vi håpe de har et annet system enn på vår skole, der skolen deler vaktmester med _alle_ de andre kommunale byggene i byen. Hos oss får de vaktmester 3-6 uker etter at de har bestilt. Og da er vel denne snøen mer som borte igjen. Ja, vaktmesteropplegget er vel ikke som det var da vi gikk på skolen. ( Selv på vgs hadde vi egen vaktmester, han var virkelig et kapittel for seg, men det er en annen sak. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Ja, vaktmesteropplegget er vel ikke som det var da vi gikk på skolen. ( Selv på vgs hadde vi egen vaktmester, han var virkelig et kapittel for seg, men det er en annen sak. ) Vaktmestre er et helt eget folkeslag! (Og dessverre utrydningstruet art nå...) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alwaysme Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 ''hvis du leser en gang til, så ser du at hun er redd for at hele taket skal gi etter, ikke for at det skal rase fra taket...'' Nå tror jeg det er du som må lese en gang til - hun sier nemlig at hun _ikke_ er redd for at taket skal gi etter, men for at snøen skal skli ned og treffe barna som leker. ) Nå må jeg le, jeg gikk inn og leste det før jeg skrev, men hoppet glatt over _ikke_ jaja, der var det min tur...Godt andre er våkne da :-D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alwaysme Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Hvis du leser overskrifta står det jammen "Redd at tung snø skal skli ned"...... Nå må jeg le, jeg gikk inn og leste det før jeg skrev, men hoppet glatt over _ikke_ jaja, der var det min tur...Godt andre er våkne da :-D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Ærlig talt - det er jammen ikke foreldrenes oppgave å måke snø fra kommunale tak! Ville du sagt det samme om et sykehjem f.eks.? At pårørende skal ha en dugnad på taket? Det spiller vel ingen rolle hvem sin oppgave det _egentlig_ er - om konsekvensen er at mitt barn blir most?? Sånn som stilstandene er enkelte steder nå jobbes det dag og natt for å fjerne snø, likevel går det ikke fort nok - da kan det være greit å ta i et tak for å gjøre det sikkert om man har mulighet til det. Selv om det helt sikkert er noen andres ansvar og jobb. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Ærlig talt - det er jammen ikke foreldrenes oppgave å måke snø fra kommunale tak! Ville du sagt det samme om et sykehjem f.eks.? At pårørende skal ha en dugnad på taket? Det er ikke foreldrenes oppgave og dugnad er en frivillig ting å gjøre for felles interesse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Ja, vaktmesteropplegget er vel ikke som det var da vi gikk på skolen. ( Selv på vgs hadde vi egen vaktmester, han var virkelig et kapittel for seg, men det er en annen sak. ) ''Ja, vaktmesteropplegget er vel ikke som det var da vi gikk på skolen.' ja, det er ihvertfall sikkert! Egent vaktmester i lang, grå frakk finnes vel knapt i dag;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 ''Ja, vaktmesteropplegget er vel ikke som det var da vi gikk på skolen.' ja, det er ihvertfall sikkert! Egent vaktmester i lang, grå frakk finnes vel knapt i dag;-) ''Egent vaktmester i lang, grå frakk finnes vel knapt i dag;-)'' Både på barneskolen og vgs jeg gikk var det egne vaktmesterboliger inne i selve skolebygget! Nå var ikke den på vgs i bruk mens jeg gikk der, men jeg lurer faktisk på om ikke vaktmesteren på barneskolen faktisk bodde der de første årene jeg gikk der i alle fall? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.