Gjest Aimabel Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 I halvsøvne i natt var mannen min og jeg uenige om en ting. Babyen våknet og gråt som vanlig og det hjalp ikke å sette i smokken. Ingenting hjalp og han gråt tilslutt en time. Mannen min sa at han _kan_ ikke gråte om natta, tenk på naboen. Jeg mener at man må finne seg i å høre barnegråt, for det er ikke til å unngå. Jeg nektet å gi han melk. Han må lære å sove uten pupp om natta selv om naboen kanskje hører det. Vi har betongvegger og det er ikke spesielt lytt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Babygråt er vanskelig å kontrollere... Den som bor i en blokk må regne med å høre slike lyder - også om natten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Når man bor i blokk, har man snømåking og søppeltømming i mer automatiske former. Det er en fordel. En bakdel ved denne boformen, er at man kan høre andre mennesker - f.eks. babygråt. Slik er det bare. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Det er jo så klart irriterende når det ikke er ens egen unge som greåter, men man kan ikke regne med annet hvis man har en baby som nabo i blokk. Poden min hadde luftsmerter de første ukene, og startet å gråte kl. 22 og gråt til ca. 2/3 om natta.. Gjorde alt vi kunne for å få han til å slutte, men det var ikke så lett.. Naboene sa de hadde hørt det, men sa bare "stakkars liten" og var veldig forståelsesfulle. Hvis du driver med avvenning med puppen, så må det bare bli litt gråt.. men det gir seg nok snart. Lykke til da.. Naboene får sikkert sove fordet. Og barnegråt kan man ikke styre - that´s life. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gi en beskjed Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Vi bodde i leilighet når vi avvente førstemann med nattpupp. Det bodde ikke så mange i oppgangen, vi kjente alle litt, så vi satte opp en lapp hvor vi litt humoristisk fortalte at vi prøvde å overtale lillemann til å sove hele natten uten måltider, og at det i denne perioden kunne være at lillemann sang litt høyt.. Med en morsom tegning under. Har man en plan for å slutte med nattamming, og man vet at babyen får i seg nok mat i løpet av dagen, tar det sjelden mer enn en ukes tid før de har forstått det nye systemet. men det finnes sikkert unnak.. Det kan uansett være greit for naboer å vite at alt er under kontroll, det er ikke bare lyden i seg selv (slik at man våkner / ikke får sove), men engstelsen over at det er noe galt / et barn som har det vondt uten at noen hjelper det, som kan være veldig ubehagelig for de som bor rundt. Så ring på hos de som har leilighet under/over/ved siden av (hvis det er en stor blokk og mange å involvere med en skriftlig beskjed) og si hva som skjer. Vi sa også fra til nærmeste nabo da vi kom hjem fra Thailand og lillemann hadde jetlag.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aimabel Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Vi bodde i leilighet når vi avvente førstemann med nattpupp. Det bodde ikke så mange i oppgangen, vi kjente alle litt, så vi satte opp en lapp hvor vi litt humoristisk fortalte at vi prøvde å overtale lillemann til å sove hele natten uten måltider, og at det i denne perioden kunne være at lillemann sang litt høyt.. Med en morsom tegning under. Har man en plan for å slutte med nattamming, og man vet at babyen får i seg nok mat i løpet av dagen, tar det sjelden mer enn en ukes tid før de har forstått det nye systemet. men det finnes sikkert unnak.. Det kan uansett være greit for naboer å vite at alt er under kontroll, det er ikke bare lyden i seg selv (slik at man våkner / ikke får sove), men engstelsen over at det er noe galt / et barn som har det vondt uten at noen hjelper det, som kan være veldig ubehagelig for de som bor rundt. Så ring på hos de som har leilighet under/over/ved siden av (hvis det er en stor blokk og mange å involvere med en skriftlig beskjed) og si hva som skjer. Vi sa også fra til nærmeste nabo da vi kom hjem fra Thailand og lillemann hadde jetlag.. Denne lille her er nok unntaket. Folk tror at vi er altfor snille med han og føyer oss når han skriker og sånt, men vi har stått på og vært veldig konsekvente for å få han til å sove. Nå er vi så oppgitt at vi etter flere måneder med å være konsekvente nesten holder på å gi opp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Denne lille her er nok unntaket. Folk tror at vi er altfor snille med han og føyer oss når han skriker og sånt, men vi har stått på og vært veldig konsekvente for å få han til å sove. Nå er vi så oppgitt at vi etter flere måneder med å være konsekvente nesten holder på å gi opp. Misforstår deg sikkert... Høres ut som dere har en baby som gråter fordi han er sulten på natten, og at dere ikke skjønner at han er sulten selv om dere har holdt på i flere måneder...? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gi en beskjed Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Denne lille her er nok unntaket. Folk tror at vi er altfor snille med han og føyer oss når han skriker og sånt, men vi har stått på og vært veldig konsekvente for å få han til å sove. Nå er vi så oppgitt at vi etter flere måneder med å være konsekvente nesten holder på å gi opp. Hvor gammel er han da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aimabel Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Misforstår deg sikkert... Høres ut som dere har en baby som gråter fordi han er sulten på natten, og at dere ikke skjønner at han er sulten selv om dere har holdt på i flere måneder...? Du mener han er sulten? Hva skal vi gjøre med det da, han er sju og en halv måned og bør snart avvennes med nattmat. Av og til kan han sove hele natta men det er unntaket. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aimabel Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Hvor gammel er han da? Han er sju og en halv måned. Han sover hele natta av og til men oftest våkner han 3-5 ganger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gi en beskjed Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Han er sju og en halv måned. Han sover hele natta av og til men oftest våkner han 3-5 ganger. Det er vel den alderen han er i nå at mange begynner å spise såpass mye om dagen at de sover natten igjennom. At du har prøvd i mange måneder synes jeg kanskje var veldig tidlig å begynne? Når begynte du med dette da? Mine har fått kun pupp til seks mnds alder, deretter har vi sakte innført mer og mer fast føde. Ved åtte måneders alder hadde vi innført to skikkelige måltider med fast føde. Da sov de fra ca kl 20 til klokken 06, avbrutt av amming ca klokken 24. Det ene midnattsmåltidet hadde de begge to en god stund. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Du mener han er sulten? Hva skal vi gjøre med det da, han er sju og en halv måned og bør snart avvennes med nattmat. Av og til kan han sove hele natta men det er unntaket. Får han grøt til kveldsmat da? Poden min sov som en stein han når han fikk det... Da måtte jeg opp mellom 5.30 og 6.30 for å mate han morningen etter. Er han sulten så vil han bare fortsette å gråte.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Du mener han er sulten? Hva skal vi gjøre med det da, han er sju og en halv måned og bør snart avvennes med nattmat. Av og til kan han sove hele natta men det er unntaket. Han er liten... Prøv grøt, som Spirello sier. Og pupp eller mme etter det. Han må få mat om han er sulten, selv om det ødelegger natten deres. Tar dere han opp og gir trøst da? Noen barn klarer ikke sove en hel natt når de er så små. Ikke fordi de er vanskelige, men fordi hjernen ikke er programmert til å sove så lenge sammenhengende. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Byliza Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Hvis du ammer og ikke gir han fast føde så er han sulten om natta. Høres litt merkelig ut for meg å være så streng at han ikke skal få mat om natta så liten som han er. Hvorvidt naboene hører han er noe annet, men jeg ville ikke likt å bli holdt våken av et barn som skriker etter mat. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Du mener han er sulten? Hva skal vi gjøre med det da, han er sju og en halv måned og bør snart avvennes med nattmat. Av og til kan han sove hele natta men det er unntaket. Lurer på når dere legger han også. Min spiste siste gang ca. kl.23 (sovnet før på kvelden og våknet igjen), og da våknet han også ofte om natten og var sulten. Men det gikk seg til, plutselig sov han hele natten. Jeg vet ikke, men tror det kan være ganske stor forskjell på hva man tror andre gjør og hva man tror er vanlig, og hva som er rutinene i de forskjellige hjem. Kanskje glemmer man mye også. Alle familier finner sin rutine. Det eneste som er sikkert, er at babyen styrer døgnet, og at det første året kan være ganske slitsomt med hensyn til søvn og skriking. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aimabel Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Det er vel den alderen han er i nå at mange begynner å spise såpass mye om dagen at de sover natten igjennom. At du har prøvd i mange måneder synes jeg kanskje var veldig tidlig å begynne? Når begynte du med dette da? Mine har fått kun pupp til seks mnds alder, deretter har vi sakte innført mer og mer fast føde. Ved åtte måneders alder hadde vi innført to skikkelige måltider med fast føde. Da sov de fra ca kl 20 til klokken 06, avbrutt av amming ca klokken 24. Det ene midnattsmåltidet hadde de begge to en god stund. Jeg har ikke drevet mange måneder å ikke gitt han melk! Jeg har drevet og jobbet med å få han til sove om natta i mnage måneder. Han har våknet mye mellom nattmåltidene! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aimabel Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Får han grøt til kveldsmat da? Poden min sov som en stein han når han fikk det... Da måtte jeg opp mellom 5.30 og 6.30 for å mate han morningen etter. Er han sulten så vil han bare fortsette å gråte.. Han nekter å spise grøt. Han spiser ca tre frukter, et halvt glass middag og to brødskiver i løpet av dagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aimabel Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Han er liten... Prøv grøt, som Spirello sier. Og pupp eller mme etter det. Han må få mat om han er sulten, selv om det ødelegger natten deres. Tar dere han opp og gir trøst da? Noen barn klarer ikke sove en hel natt når de er så små. Ikke fordi de er vanskelige, men fordi hjernen ikke er programmert til å sove så lenge sammenhengende. Han våkner et par ganger før vi legger oss og så 3-5 ganger i løpet av natta. Alle vi snakker med gir seg over når vi forteller hvor mye vi er oppe om natta. Da føler jeg at jeg har mislykkes. Skulle gjerne heller fått mer støtte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aimabel Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Hvis du ammer og ikke gir han fast føde så er han sulten om natta. Høres litt merkelig ut for meg å være så streng at han ikke skal få mat om natta så liten som han er. Hvorvidt naboene hører han er noe annet, men jeg ville ikke likt å bli holdt våken av et barn som skriker etter mat. Han får fast føde. Jeg kan ikke gi han melk hver gang han våkner, for det er 5-8 ganger i løpet av hans natt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest blokkbeboer Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Jeg bor i blokk og tåler godt å høre barn! Det gjør meg ingenting. Tror dere kan ta det helt med ro. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.