amtyst Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Gutten vår er 4,5 år og har foreløpig ikke vært aktiv på spillsiden, bortsett fra at han en sjelden gang låner storesøsters (snart 9) DS light. Jeg har inntrykk av at "alle" gutter før eller senere begynner med TV-spill og at dette bare er noe vi må akseptere hvis vår gutt skal "henge med" i gjengen. Vi må bare sette våre egne grenser mhp spilletid og ikke minst type spill. Hva mener dere? Ville det være det samme som å eksludere vår sønn fra et "normalt" sosialt gutteliv i dagens samfunn ved å holde oss kun til DS/Gameboy og styre unna TV-spillene? Når er det eventuelt vanlig å begynne med TV-spill? Vår datter på snart 9 ønsker seg ABBA Singstar, men jeg synes det er urettferdig overfor henne å bruke store deler av bursdagsbudsjettet fra hele familien på en spilleKonsoll (Playstation e.l.) hvis lillebroren kommer til å bruke den MINST like mye som henne om kort tid (hun spiller lite spill)? Min tanke var eventuelt en fellesgave til dem, men pappa'n synes han er altfor liten. Noen med erfaring og/eller meninger om dette? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Jeg tror ikke at man ødelegger en gutts liv ved å _ikke_ gi ham spill, bare så det er sagt. Men: Om jenta skal få playstation eller noe sånt, så vil det vel være naturlig at han også spiller? Ikke nødvendigvis i år, men det kommer jo tider etter dette, liksom? Og hvorfor er det verre om han spiller enn at hun gjør det? Her i huset har vi kjøpt oss Wii alle sammen, det ble julegave til oss selv. Spill vil ungene få sånn etter hvert, foreløpig har vi det helt fint med et bilspill i tillegg til Wii fit og Wii sport. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mor til 6-åring Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Min sønn på snart 7 år, har ingen former for spill som han bruker fast. Jeg har en PC og den får han av og til bruke til å spille litt på. Jeg forsøker da å finne frem til litt "sunne" spill som er litt sånn lek å lær-type spill. Han har heller ikke spurt om etter noe annet heller, så da antar jeg at det ikke er så viktig ennå, men det kommer nok. Synes ikke det er så om å gjøre heller, så jeg pusher ikke dette på han tidligere enn jeg må. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Jeg tror ikke at man ødelegger en gutts liv ved å _ikke_ gi ham spill, bare så det er sagt. Men: Om jenta skal få playstation eller noe sånt, så vil det vel være naturlig at han også spiller? Ikke nødvendigvis i år, men det kommer jo tider etter dette, liksom? Og hvorfor er det verre om han spiller enn at hun gjør det? Her i huset har vi kjøpt oss Wii alle sammen, det ble julegave til oss selv. Spill vil ungene få sånn etter hvert, foreløpig har vi det helt fint med et bilspill i tillegg til Wii fit og Wii sport. Dersom en gutt i Norge ikke får spille noen spill. Så tror jeg det kan bli veldig spesielt i forhold til kompisene. Og ikke noe særlig bra. Ja det blir så sært at det blir dumt. Og jeg vil tro faktisk også ødeleggende på et eller annet vis. Men å motivere til at andre interesser skal få større plass er fult mulig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Dersom en gutt i Norge ikke får spille noen spill. Så tror jeg det kan bli veldig spesielt i forhold til kompisene. Og ikke noe særlig bra. Ja det blir så sært at det blir dumt. Og jeg vil tro faktisk også ødeleggende på et eller annet vis. Men å motivere til at andre interesser skal få større plass er fult mulig. Hm... Burde ikke denne være til trådstarter? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Jeg har en gutt på ti år, og han har verken playstation, DS eller andre spill. Han spiller litt på www.123spill.no kanksje en time i uka, pluss at han spiller noe fotballgreier (playstion?) hos en kamerat av og til. Han har aldri sagt at han ønsker seg det. Han er en aktiv og populær gutt, spiller fotball og piano og har mange venner :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.