Gå til innhold

Fem ting "alle" har, men ikke du...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler meg utafor, for vi har ikke playstation, videokamera, sentralstøvsuger, boblebad eller nyere bil (ikke eldre enn 5 år).

Egentlig rett og slett fordi vi ikke har tatt oss råd til det... Er det noe du føler at alle har, unntatt du? :-)

• Svar 130
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

14

• Luska

12

• Lillemus

8

• Spirello

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det vet jeg faktisk ikke fordi jeg er ikke opptatt av hva andre har.

Gjest høstløv
Skrevet

Vi har ingen av delene, men jeg føler meg ikke utenfor av den grunn.

De tingene vi har fungerer til vårt behov, og hva trenger vi flere ting til, når vi har nok?

Skrevet

Det vet jeg faktisk ikke fordi jeg er ikke opptatt av hva andre har.

Da er du heldig. Jeg tenker ikke på annet. ;o)

Skrevet

''Jeg føler meg utafor, for vi har ikke playstation, videokamera, sentralstøvsuger, boblebad eller nyere bil (ikke eldre enn 5 år).''

Jeg har ikke boblebad og nyere bil (og savner det ikke). Har videokamera - men bruker det så å si aldri. Sentralstøvsugeren liker jeg, og playstation'en liker poden.

''Egentlig rett og slett fordi vi ikke har tatt oss råd til det... Er det noe du føler at alle har, unntatt du? :-)''

Sminke ;-)

Gjest ViViola
Skrevet

- Årlige sydenturer (ikke noe man har, da, men gjør)

- Flislagte bad (bevisst valg fra vår side, riktignok, men tydeligvis uforståelig for andre)

- SFO til ungene (selv om jeg er hjemme)

- 2 biler (svært sjelden vi savner å ha hver vår bil, så hvorfor skal vi ha det, liksom? Vi kan kjøre utrolig mye taxi for hva det koster å ha en ekstra bil pr år.)

- Grandiosa til middag

Skrevet

''Jeg føler meg utafor, for vi har ikke playstation, videokamera, sentralstøvsuger, boblebad eller nyere bil (ikke eldre enn 5 år).''

Jeg har ikke boblebad og nyere bil (og savner det ikke). Har videokamera - men bruker det så å si aldri. Sentralstøvsugeren liker jeg, og playstation'en liker poden.

''Egentlig rett og slett fordi vi ikke har tatt oss råd til det... Er det noe du føler at alle har, unntatt du? :-)''

Sminke ;-)

Hehe, sminke har jeg! ;o)

Skrevet

Vi har ingen av delene, men jeg føler meg ikke utenfor av den grunn.

De tingene vi har fungerer til vårt behov, og hva trenger vi flere ting til, når vi har nok?

Sant nok! :o)

Gjest mallet
Skrevet

Jeg kjenner nesten ingen som har boblebad eller sentralstøvsuger. Svært mange jeg kjenner har ikke bil i det hele tatt (vi bor i en by). Jeg kjenner egentlig ikke så mange som har playstation eller videokamera heller. Videokamera er det eneste vi har av de tingene du nevner.

Skrevet

Nå ble jeg sittende og tenke litt... Playstation har vi ikke og savner det ikke heller, men det hadde vært artig med Wii fit! :o) Videokamera har jeg ikke, men filmer en del med digitalkameraet. Sentralstøvsuger og boblebad er heller upraktisk i en blokkleilighet. :o) Nyere bil - tja, det røde lynet mitt er 10 år og går som ei klokke, men jeg ønsker meg en suv.... *Hehe*

Nei, i bunn og grunn er det ikke noe jeg går rundt og ønsker at jeg har og som jeg føler at "alle andre" har.

Skrevet

Reiser på hyttetur ofte

2 biler

wii

ryddig hjem

masse penger på kontoen.

Skrevet

Hmmm...

Tenker ikke over hva jeg ikke har som andre har...

Men av ting jeg ikke har, og kanskje savner fra tid til annen:

- Oppvaskmaskin

- Tørketrommel, men nå som det våres, blir den nok ikke kjøpt likevel. :-)

Kommer ikke på noe annet, selv om jeg bare har PS2 ut av tingene du nevner. Har ikke bil en gang, men savner den ikke. Koser meg som bare det på motorsyklen og kommer meg dit jeg vil uansett. :-)

Skrevet

Hmm... Vi har ikke sentralstøvsuger, boblebad eller nyere bil (min toyota er 11 år gammel, men like fin :), samboern har firmabil (driver firma selv) som er fra 2008, men den er lite praktisk som familiebil da. Men kan ikke si jeg savner noe heller. : ) Boblebad hadde vært deilig å ha.. Nyere bil etterhvert og, savner air condition om sommeren.

men jeg vet hva jeg har som jeg vet flere av venninnene mine ikke har, nemlig en kjempesnill mann, et skjønt sjarmtroll av en sønn, snill familie jeg har masse kontakt med, og snart en splitter ny (totalrenovert) leilighet :) Har det jeg trenger, og mer til - så føler meg utrolig heldig faktisk.. :) For ikke å snakke om å ha bil i det hele tatt... Jeg er vel den eneste som faktisk eier bil..

Gjest Byliza
Skrevet

Nei det er ingenting som jeg føler at alle har. Det er mange som ikke har noenting av materielle ting og som har mistet alle sine nærmeste.

Det jeg ønsker meg for meg selv er en kjæreste og mer tid til å høre på musikk, lese litteratur, gå på teater, utstillinger og kino.

Skrevet

Hmmm...

- Oppvaskmaskin

Kommer ikke på noe annet, selv om jeg bare har PS2 ut av tingene du nevner. Har ikke bil en gang, men savner den ikke. Koser meg som bare det på motorsyklen og kommer meg dit jeg vil uansett. :-)

Å tørketrommel hadde jeg bestemt meg for at det MÅ vi kjøpe nå som vi flytter, men der er det vaskeri, men store tromler og tørkerom, så tror jammen vi dropper det. :) De penga spart. :) Er jo bare håndkler og sengetøy som tromles allikevel, men det tar jo himla stor plass å få tørka da..

Skrevet

Å tørketrommel hadde jeg bestemt meg for at det MÅ vi kjøpe nå som vi flytter, men der er det vaskeri, men store tromler og tørkerom, så tror jammen vi dropper det. :) De penga spart. :) Er jo bare håndkler og sengetøy som tromles allikevel, men det tar jo himla stor plass å få tørka da..

''Er jo bare håndkler og sengetøy som tromles allikevel, men det tar jo himla stor plass å få tørka da..''

Himla stor plass? To dynetrekk + to putevar + et dobbeltsenglaken går da helt fint på et vanlig innendørs tørkestativ? Likeså en haug med håndklær. Dynetrekkene tørker fint om de er brettet en gang og så henger dobbelt over snora også, de trenger ikke henge så utbrettet som mulig. :o)

Skrevet

Hmmm...

- Oppvaskmaskin

Tørketrommel har vi, men den brukes så å si aldri. Kun til arbeidsklærne til mannen min en gang i blant. Blir mye bedre lukt på klær som henger til tørk! Så får jeg heller tåle stua full av klesstativ nesten til enhver tid. ;o)

Gjest ViViola
Skrevet

''Er jo bare håndkler og sengetøy som tromles allikevel''

Tuller'u?!

Her tromles bortimot ALT! HERLIG!

Skrevet

''Er jo bare håndkler og sengetøy som tromles allikevel''

Tuller'u?!

Her tromles bortimot ALT! HERLIG!

Går mye strøm og klærne slites med tørketrommel. :o)

Gjest Elextra
Skrevet

Av det du nevner har jeg/vi bare videokamera (et gammelt sådant), men jeg føler meg ikke utenfor for det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...